Kom att tänka på ännu en lite dum fråga.
Hur justerar man ventilspelet på typ 3 när motorn sitter i bilen? Hur drar man runt den?
hissa upp bil lägg i växel snurra på båda däcken sammtidigt åt samma håll 
Ha ha, ibland är problemlösning enkelt.
Tänkte inte på det
Tack för svaret, fler dumma frågor kommer säkert.
Om man inte fuskat och har en slapp fläktrem kan man dra runt motorn med muttern till generatorremskivan.
Trodde inte det funkade, ska testa när jag satt i motorn.
Kommer direkt en dum fråga angående generatorremspänning, hur spänner man den på typ 3?
Kanske det märks att jag är nybörjare på typ 3 
För att spänna remmen så minskar du antalet schims i remskivan på generatorn.
Du kan ju dra runt motorn med hjälp av en kraftig mejsel genom hålet i fläkt/kylkåpan. I samma hål ser du även märkningen på remskivan på motorn.
Hade hjärnan varit mindre trött efter midsommarafton och 7 timmar mekande på midsommardan hade jag nog fattat att det var schims även på dessa bilar
ibland kopplar inte det så fort.
Men det där med markeringen i hålet visste jag inte.
Du kan ju dra runt motorn med hjälp av en kraftig mejsel genom hålet i fläkt/kylkåpan. I samma hål ser du även märkningen på remskivan på motorn.
Fast då blir ju kanten på hålet i plåtkåpan så ful.....
Fillmore skrev:Du kan ju dra runt motorn med hjälp av en kraftig mejsel genom hålet i fläkt/kylkåpan. I samma hål ser du även märkningen på remskivan på motorn.
Fast då blir ju kanten på hålet i plåtkåpan så ful.....
det beror ju lite på hur man gör i så fall, jag har inte skadat hålet trots att jag gjort så en massa ggr.
