Har kollat olika möjligheter att få 3-fas i garaget, vilket förmodligen ska kunna lösas ganska enkelt till slut. Därför slog jag till på en Esab migsvets 180 och en Esab punktsvets. Dessa har den gamla handsken, inte dagens runda modell. Jag tänkte att jag kunde göra en skarvkabel från väggens runda modell(har inte beställt den ännu) till den gamla handsken
.
Fick höra att den gamla handsken är förbjuden att använda och har man inte 5-ledarkabel på sina gamla maskiner så måste man byta till detta. Men går det att koppla detta och hur i så fall?
Har kollat i handsken på min migsvets och den har bara 4 trådar och i punktsvetsen är det bara 3 trådar. Så det blir nog svårt att få detta riktigt.
Har ni några bra tips på lösningar? Hur har ni gjort som köpt maskiner med den gamla handsken och har dagens runda 3-fasuttag på väggen?
Murphys lag är tyvärr med mig även denna gång...
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )
.
. En elektriker bör väl veta var kablarna i den nya handsken ska sitta? För jag såg ingen märkning i den gamla handsken.