401

Bara shoppa, inte direkt dyrt å snyggt blir det. ICQ/ab
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f … 0&all=

Mera känd som jb...

402

Finns även i Sverige
http://www.vwcsp.se/product.asp?hkat=1& … r=4-229-10

403

Ja se där å till samma pris. När jag handlade senast hade dom inte såna hos svenska CSP. ICQ/ab

Mera känd som jb...

404

blir snyggt som bara den.  Jag kan inte göra som du iom att jag flyttat upp lådan 50mm och då tar kåpan i luck gångjärnen och generatorn i luckan. så jag får ha min generator i mitten

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

405

Niklas skrev:
car_l skrev:
Niklas skrev:

Är det inte bättre att modifiera en aluremskiva istället för orginalet? Skönt med märkning runt om gämfört med hacken i originalet.

Vore nog inte helt fel, skulle även vara snyggare, + att de då höjer effekten minst 10 hk  ICQ/ag  ICQ/af
Tyvärr så har jag inget sånt, har du nåt du vill bli av med  ICQ/ab  ICQ/ag

Ska se om jag har något, men är tveksam.

Kanon  ICQ/ab

JBlom skrev:

Bara shoppa, inte direkt dyrt å snyggt blir det. ICQ/ab
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f … 0&all=

Får se hur jag gör, är ju inte så svårt att byta sen heller.
Se så allt funkar först  ICQ/ab

77.an skrev:

blir snyggt som bara den.  Jag kan inte göra som du iom att jag flyttat upp lådan 50mm och då tar kåpan i luck gångjärnen och generatorn i luckan. så jag får ha min generator i mitten

Tackar
Måste fan ta å åka å kika på ditt bygge snart, synd att det är så långt att åka bara....  ICQ/ad  ICQ/ae  ICQ/ad


Lite mera har hänt iaf  ICQ/ab

Vevhusventilationsburken ska demonteras för att göra plats för generatorfoten

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2887_zpsfb01c8d9.jpg

Bygeln sitter fjädrande i ett par grunda hål i blocket

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2888_zpsa249f675.jpg

De är de som är knölarna på insidan

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2889_zps8643d6e8.jpg

För att förhoppningsvis slippa få ner aluminiumspån i motorn när jag borrade upp hålen å kapade å slipade bort knölarna så knölades en trasa ner i hålet

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2892_zpseb2f2990.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2894_zps2b7607dd.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2906_zps67bb0348.jpg

Kapade till ett rejält plattjärn som generatorfoten ska fästas i när det blir dags för det

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2912_zpsa1c662a4.jpg

Borra och gänga så de passar hålen som bygeln satt i förut

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2910_zps1a79806c.jpg

Har även fått början till oljepåfyllningen TIG svetsad

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2914_zpsdc3df908.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2915_zps93a91b00.jpg

406

En av de roligaste trådarna att följa. Kul att se ditt fina hantverk och smarta lösningar.
Har sett fram emot länge att få se denna live. ICQ/ab

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

407

Spaan skrev:

En av de roligaste trådarna att följa. Kul att se ditt fina hantverk och smarta lösningar.
Har sett fram emot länge att få se denna live. ICQ/ab

Tackar   
Bara att hålla tummarna att jag får den klar nångång så ja kan visa upp den  ICQ/ab

408

Nu går de å få ihop bitarna också, köpte en ny svets  ICQ/ag

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2916_zps6bc85dd5.jpg

Använder de bästa bitarna av kåporna för att få bort så mycket rost som möjligt

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2918_zpsbd7553ee.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2917_zpse7421f1c.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2928_zpsa5da264a.jpg

Kabeln som sticker ut från toppen på 3ans cylinder, är de nån insprutargrej??

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2927_zps14248597.jpg

De undre kylplåtarna inte i de bästa skicket..

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2922_zpsb21c0dc5.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2931_zps8f9614ec.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2930_zpsc2147c71.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2949_zps69a0d156.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2936_zps1a9d34cc.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2939_zps240a976b.jpg

De är ju ett par bitar som ja byter ut...  ICQ/ad

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2940_zps5891dcff.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2943_zps48ce25ef.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2952_zps0c6630cf.jpg

Hmm

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2956_zpsb99c335e.jpg

Det underlättar å ha en krymp å sträck  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2962_zpsd6c784be.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2988_zpsb3df0ead.jpg

Farsan påpekade att märkningen av kåporna inte stämde, så de är bäst å lyda och fixar så det stämmer  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2984_zps5d8ca9d9.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2986_zps99bc9b14.jpg

Har börjat lappa den här kåpan nu ikväll, vad är utsticket på kåpan längst ner till höger till för?
Å behövs den när motorn kommer i en bubbla?

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2957_zpsbc7c320b.jpg

409

Är väl anslutningen till värmekammarn?

Sjukt snyggt jobbat!!  ICQ/ab

Post's attachments

021256092M.jpg, 29.05 kb, 800 x 500
021256092M.jpg 29.05 kb, 218 downloads since 2015-02-20 

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

410

Bra jobbat! samt bra val av svets! Helt grymma maskiner! ICQ/ab

411

" Kabeln som sticker ut från toppen på 3ans cylinder, är de nån insprutargrej?? "

Japp, den brukar kallas temp.givare 2.

Snyggt jobbat !  ICQ/ab

You´ll never know...

412

Barndoor51 skrev:

Är väl anslutningen till värmekammarn?

Sjukt snyggt jobbat!!  ICQ/ab

Tackar!
De har du nog rätt i att det är  ICQ/ab

Fidde skrev:

Bra jobbat! samt bra val av svets! Helt grymma maskiner! ICQ/ab

Tackar!
Är jäkligt nöjd med svetsen, har dock bara lappat rostiga plåtar ännu...  Default/lol
Hade tänkt köpa modellen under men efter lite diskuterande med försäljaren angående priset så blev det den större modellen 273  ICQ/af
Har ju några kommande projekt som bara står å väntar på tid att börja svetsa på  ICQ/ag

Helsings Smedja skrev:

" Kabeln som sticker ut från toppen på 3ans cylinder, är de nån insprutargrej?? "

Japp, den brukar kallas temp.givare 2.

Snyggt jobbat !  ICQ/ab

Tackar!
Ok, är det nåt man kan ha nytta av även på en förgasarmotor tro?

413

Ja släng ihop det där vita vraket nu så du får börja med din pickis!!! ICQ/ab

Learning by experience is a great way to spend money...

414

vilket bra jobb du gjort på bilen. gillar alla detaljer.
en lite fråga bara. när jag byggde underreden till min stolar i min fd -50:a så tyckte jag att jag kom långt ner i bilen...
hur upplever du det?
http://i191.photobucket.com/albums/z27/vwcar_l/DSCN0107.jpg

min gamla bil när jag byggde underrede till stolarna..
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/297941.jpg

håller just nu på att bygga liknande till min -56:a och funderar på att få upp stolarna lite...
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1309688.jpg

415

Fattigmansporsche skrev:

Ja släng ihop det där vita vraket nu så du får börja med din pickis!!! ICQ/ab

Default/lol  Kanske de kanske, jag ska bara.......  ICQ/ae

rogga skrev:

vilket bra jobb du gjort på bilen. gillar alla detaljer.
en lite fråga bara. när jag byggde underreden till min stolar i min fd -50:a så tyckte jag att jag kom långt ner i bilen...
hur upplever du det?

Tackar!
Kan bara säga det som står i din signatur:  "Om målet är att bygga en bil som bara duger, bör man göra något annat....."

Jo, visst sitter man långt ner. Får se hur det känns när man börjar köra bilen på riktigt å inte bara torrkör i garaget  ICQ/af


Dagens pyssel/knep å knåp...

Fixade till sista? rostiga plåten på ett tag, skippade värmekammar biten å gjorde den helt rak istället

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2992_zps5182ee78.jpg

Sen blev det dags för 30 hästars kåpan att paras ihop med sin nya bakdel.
2st av styrplåtarna var lägre så för att slippa riskera skrammel ifrån dom så svetsade jag ihop dom med varandra, blev iaf lite stabilare

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2995_zps736a84d8.jpg

Kom åt bra att punkta fast resterande vingar genom fläkthålet.
Blir lite å slipa på framsidan, men den har aldrig varit helt slät nångång å bra med riktig genombränning så man vet att de sitter...

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2997_zpscd46d897.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2996_zpsfe164dcb.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2998_zpsb93acb4a.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2999_zps18eae82a.jpg

416

Fortsätter lite smått arbetet baktill i bilen..

Har inte kopplat ihop baklysena med kabelstammen ännu, men börjat dra kablarna lite iaf

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3034_zpswqpd0j8r.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3035_zpsv8lpc1ae.jpg

Typ4 motorer har inte samma splines som bubbla har så original kopplingen passar inte, fick plocka fram en 2liters motor å låna lite grejer ifrån

Typ 4 till vänster

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3044_zpsffzhbjrr.jpg

Typ4 kopplingen var 210mm eller om det var 215mm ? å 2 liters kopplingen var 228mm så de blev till att plocka av svänghjul å tryckplatta också  ICQ/af

Typ 4 till höger

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3046_zpsgpjuuxlm.jpg

Typ 4 till höger

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3040_zpsa8dy7r7a.jpg

Lite skillnad, 2 liters svänghjulet har avfasad kant å typ 4 en rak och bred kant

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3042_zpsebhy6ulo.jpg

Nåt jag inte blir klok på efter att sökt runt här på boxerville å googlat vilt, passar urtrampningslagret på min låda ihop med tryckplattan eller är de fel modell. Står massor om solfjädrar, stödhylsor å rör å fan vet allt, men hittar inga bilder på vilka sorter som funkar ihop..  Default/hmm

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3047_zpsh94tkdpn.jpg

Centrerade å monterade ihop allt löst först för att se hur de passar i lådan å var jag måste slipa

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3048_zps3tdcvpfa.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3054_zpss4npb1v6.jpg

För att slippa slipa i bultarna å riskera gnistor så skyddade jag dom med lite slangsnuttar
Testade dock när jag slipat en stund att lägga lite slipspån på en plåt som jag gick ut med å skulle elda upp med gasbrännaren, de tog sig inte alls, glödde lite bara. Har dock sett brinnande lådor på film å de brinner ju som fan!

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3053_zpsqy3lvlxq.jpg

Inte helt färdigslipat ännu, ska måla på nå kladd på tryckplattan så jag vet var det tar i någonstans mera eftersom motorn inte går runt som den ska riktigt ännu

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3055_zpsbxskibaq.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3038_zps5rfxocxl.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3058_zpsnaxadyll.jpg

Ingenting jag tänkt på förut, men motorn hamnar 3cm längre bak än den borde göra...  Default/hmm

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3073_zpsnvqwz9a2.jpg

Men tack å lov så finns det just nu 6cm till mellanplåten, får se hur mycket de är kvar när jag får tillbaka remskivorna från svarvaren

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3071_zpsycpdwpoy.jpg

Tråkigare är att de är lite mindre gott om plats på höger sida  ICQ/ac

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3060_zpsszlb2qf1.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3078_zpsmionsrt5.jpg

Höll på å mätte in karossen på plattan när jag monterade den, men nåt har hänt eller så ska det vara så här original.
Ska se om jag kan lossa å rikta om de lite grann. Då är de ju bara den detaljen med golvmattorna på trösklarna som är limmade mot plattan...  Default/yikes  ICQ/ac
Eller om de slutar med att jag får kapa lite i innerskärmen så inte bygeln till ventilkåpan tar i om motorn rör sig...

Syns på bilden att motorn är lite sne, ca 1cm....

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3081_zps5iwzjutk.jpg

Typ4 plåten mot torpedväggen är alldeles för stor för att passa bra nånstans här i bilen så de blir rätt mycket kapat å ombyggd för att få de å passa, får se när de blir svetsat, blev iaf kapad ikväll

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3082_zpsopt4jjlc.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3086_zpsbywuzb2d.jpg

Testade lite med en original bakre plåt från nån okänd motor, ska nog gå å modda till den med vinkelslip å svets...  ICQ/ag

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3095_zpsc6f3ykis.jpg

Å i väntan på att denna vita pärla ska gå å köra med så köpte vi en nyare vit pärla i veckan, en Passat av 2014 års modell, självklart är även bruksbilarna VW  ICQ/af  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3065_zpsjhdwgr9y.jpg

417

Fin uppdatering med både nygammalt och lite nyare ICQ/ad

VW 1200 -56
VW 1300 -68

418

Ja det blir lite trångt med typ4. Jag ska ju ha generatorn i mitten för annars får jag inte stängt luckan. min motor sitter 50mm högre än din med ICQ/ab  ICQ/ab

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

419

Jag utgick från den här bilden och byggde egna plåtar, men det går säkert att slöjda till originalplåt också

http://i1097.photobucket.com/albums/g355/swefrix/T4/assembly-detail.jpg

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

420

http://i1097.photobucket.com/albums/g355/swefrix/T4/IMG_2996.jpg

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

421

Gr8ride skrev:

Fin uppdatering med både nygammalt och lite nyare ICQ/ad

Tackar  ICQ/ab

77.an skrev:

Ja det blir lite trångt med typ4. Jag ska ju ha generatorn i mitten för annars får jag inte stängt luckan. min motor sitter 50mm högre än din med ICQ/ab  ICQ/ab


Då är de fan trångt! går de inte å kapa lite i överkant på kåpan?

Stefan F skrev:

Jag utgick från den här bilden och byggde egna plåtar, men det går säkert att slöjda till originalplåt också

http://i1097.photobucket.com/albums/g355/swefrix/T4/assembly-detail.jpg

Såg den förut nånstans, men tänkte det skulle gå snabbare å modifiera original som jag hade låg  ICQ/ab

422

Hur går de här då? ICQ/ab fått ihop motorn än?

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

423

Spaan skrev:

Hur går de här då? ICQ/ab fått ihop motorn än?

Har inte varit så mycket i garaget sen den 8 mars då jag blev farsa, det blev en Ida  ICQ/ag

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/IMG_0318_zpskb31iega.jpg

Men nåra timmar har det iaf blivit så lite har det ändrat sig sen senaste uppdateringen
De börjar med att jag böt ut de sönderrostade bitarna på kåpan..

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3118_zpsuombhhfo.jpg

Sen böts mer å mer ut..

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3121_zpswpgjdv2i.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3122_zpsadkobdmg.jpg

Å helt plötsligt fanns ingen gammal plåt kvar....  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3137_zpshffxuhe2.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3136_zpsh5sembo5.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3123_zpsqhgummyt.jpg

Plåtarna passar ihop med vanliga motortätningsgummilisten..

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3156_zps6ljwarar.jpg

Den glasmästarfirman som försökte fixa rutorna åt mig gjorde även en backspegel till en av mina pickuper förut, resultatet var kantigt skuret å allmänt skit, precis som rutorna.
Så att anlita dom igen fanns inte på kartan, åkte till Salas andra glasmästare för att få i lite spegelglas i den yttre och inre backspegeln.

Dom var iof lite dyrare, 15:- mer per spegel  ICQ/ae  men resultatet går inte att jämföra nånstans !!!
Vet vart jag åker framöver om ja behöver  ICQ/ab

Spegelhusen är pulverlackade

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3178_zps8iitpybq.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3183_zpsa5nzsvpv.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3181_zpsfn5oevvy.jpg

Glaset är bara flottigt på bilden, är perfekt skuret  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3182_zpsmzhvyxxt.jpg

Sen har jag även fortsatt lite med oljekylar flytten. Måste bygga om kylarfästet så man kan dra slang dit från originalplatsen

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3184_zpseheweijw.jpg

Borra upp baksidan med en 15mm borr..

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3188_zpsqy1oucle.jpg

Å gänga med 3/8 gängtapp...

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3190_zpsfvrjhzip.jpg

Känns bättre att köra med pressade slangar istället för vanlig slang med slangklämmor

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3192_zps3eexolph.jpg

Oljekylarflytts adaptern monteras på vanliga oljekylarplatsen, har fått för mig att de blir för brant vinkel med 45 graders vinkel på hydraulkopplingarna å 90 grader är för mycket åt andra hållet. Letade i en massa kataloger på jobbet å på nätet efter 60 graders kopplingar men hittade inga.
Så de blev att bygga eget...

Kapade av en 3/8 adapter med utvändiga gängor och kapade ett rostfritt nippelrör på 15 grader.
De två bitarna TIG svetsades ihop, å använder man då 45graders hydraulkopplingen så såg det bättre ut direkt...  ICQ/af  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3172_zpszw1sbedm.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3185_zpslbmcnkxc.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3174_zps8ki81fh0.jpg

Om sen vinkeln funkar i verkligheten vet jag inte innan jag fått ordning på fläktkåpan

Typ så här kommer det monteras sen..

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3193_zpsns3cazja.jpg

Men nu har jag kört fast på motorn, måste ha tillbaka remhjulen från svarvaren så jag kan passa in allt, börjar bli läge å ringa å fråga hur det går, han har haft mina grejer ett par månader nu....

Under påsken så "snubblade" jag över en till Husqvarna som jag var tvungen att köpa. En 250cc från 1968 med motorn i delar  ICQ/ag
När affären var klar å jag stod å snackade med säljaren så kom vi in på ämnet VW, han frågade mig om jag var intresserad av en 2 liters motor han hade. Den saknade kåpor/fläkt å insprutning, men komplett för övrigt.
Klart jag var intresserad av den.
Den skulle ha setat i en trike som han skulle bygga, året var 1981, sen hände ingenting mera  Default/lol  Default/lol

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3203_zps7xqrsx5n.jpg

Sen visade det sig att han hade 2st 2 liters block till ståendes också, varav det ena var renoverat med nya lager och i väldigt bra skick, det var tänkt till triken när triken var klar eller nåt sånt..
Å efter att ha plockat runt i hans många olika garage och förråd så kom det fram mer å mer delar till motorerna.
Packningssatser, blästrade toppar, startmotorer, dvs de mesta som behövs för att få ihop de två tomma blocken.

Köpte allt han hade till VW, klart värt en tusing som han ville ha....  ICQ/ag

Så jag åkte till Tierp trakten för att köpa en Husqvarna, men kom hem med en Husqvarna å 3st 2 liters motorer  ICQ/ag  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3202_zpsjqarfyys.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3206_zps9oo7asjj.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3205_zpsyjuizlen.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3211_zpsh00uypxj.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3204_zpserdfspiu.jpg

Eftersom camping säsongen närmar sig och vi nu har blivit en till i familjen så kände jag att de vore bäst att montera tillbaka 3-punkts bältet bak i bussen, så att barnstolen sitter fast lite bättre iaf...

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3298_zpsrmyh3wqv.jpg

Bussen är under rullande renovering, händer nåt varje år.
Ifjol blev de  Twingo tak, 16" Audi fälgar å tog bort 5-6 nyanser av mattsvart på nederdelen av bussen.
Så vilket år som helst nu blir det en ny lack på den...  Default/lol

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3299_zpshy4iu18z.jpg

Årets andra uppdatering av bussen blev att svetsa igen lite hål i fronten efter reservhjul och antagligen nåt stag för extralysen...
Å när jag ändå höll på så blev det ett äldre märke i fronten

Före

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3286_zpshsoaa8eq.jpg

Mellan

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3289_zpsidwqjwpe.jpg

Efter

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3297_zpsmlw78gm9.jpg

Lite skillnad på storleken, late bay, early bay och split..

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3292_zpsx0tng4al.jpg

424

Sakta sakta ramlar bitarna på plats....

Bälten fram har legat på hyllan å väntat ett tag, monteringsöglorna med tillhörande brickor å muttrar blev pulverlackat för ett bra tag sen så nu i väntan på motorfix så monterade jag dom  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3374_zpsqhce3cgl.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3375_zps6l9g5qbb.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3376_zpshvsq3iha.jpg


Pilglasen var lite slitna och spruckna så jag beställde nya från kaefer-nostalgie.com, tog rätt lång tid från det att pengarna drogs till att jag fick mail om att grejerna var skickade.

Gammalt orange å nytt gult  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3330_zpsc0qzu2m1.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3340_zpsgmkw6qmk.jpg

Jag fick till en hekt ok finish på lacken på pilryggarna  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3344_zpsdok44ofk.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3381_zpsor9sygey.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3382_zpsgittznnj.jpg

Backspegel och solskydd på plats.
Man ser inte mycket bakåt inte...  Default/lol

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3380_zpsxlabaiuq.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3379_zpssggygyeh.jpg

425

du hinner ju köra iår! ICQ/ab

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

         Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa