.. Varför håller inte det här förbannade jävla helvetet tätt??!
Har bytt ut packboxen och alla andra O-ringar och skit innanför, men läcker ännu?!
Jag börjar tröttna på den här jävla skitbilen nu...

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: 58-67 » Snabb fråga..
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
.. Varför håller inte det här förbannade jävla helvetet tätt??!
Har bytt ut packboxen och alla andra O-ringar och skit innanför, men läcker ännu?!
Jag börjar tröttna på den här jävla skitbilen nu...

Drar du åt med tillräckligt moment? Det är ofta en orsak till läckage.
Jag har dragit åt så jag knappt kan rubba skiten, har ingen momentnyckel.
Om jag får tag på en kan jag kolla, hur hårt skall de dras?
Det är alltså axelns mutter som ska dras hårt.
Se även här http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=27825
Läst nånstans 294 Nm
Mer exakt Vart någonstans läcker det ut då? 
det läcker ut vid ingående axeln, det syns i nederkant av brickan runt axeln.
Jag har nyligen bytt ut alla packningar, typ i november, lyckligtvis har jag inte hunnit släppa ner bilen från bockarna
så bromsbeläggen har klarat sig iaf men trumman får jag väl koka igen....
rinner ut genom lagret. såg jag när jag rev ner skiten.
bra länk!! har för mig att jag använde båda papperspackningar vid montering. får väl köpa klister och packningssilicone och göra om jobbet om det inte löser sig på annat vis
Har du vänt den fasade distansen rätt så att o-ringen hamnar rätt och inte kläms 
Japp jag lade allt i ordning när jag plockade isär det, hade dessutom sprängskiss i min handbok att gå efter.
Har monterat allt rätt, därför begriper jag inte varför det bråkar med mig..
Ser ut att vara felmonterat
ska inte den stora brickan ligga innanför
ska man inte se p-boxen när trumman demonteras
Men det var ett tag sen jag mekade bromsar så jag kan ha fel
Den ligger i ett spår i packboxen 
http://www.superbeetles.com/Tech_talk/jul3.htm
vet inte om den här hjälper
Vilken bra länk! tack! Jag kan ha gjort fel då, tog ner skölden när jag bytte, hade ett smärre helvete med att få loss den gamla packboxen med..
Rev ner det igen nu.. Fick se att jag använt båda papperspackningar, fjädern inne i packboxen hamnat på sniskan och så även ena oringen.
Lätt ju. Vad som däremot inte känns lika lätt är detta.. Det har blivit skador på
Anläggningsytan här, är det något man kan fila till eller behöver jag inkassera en utbytesdel?
Syns en skada till höger, en mindre till vänster och 3 små rostprickar uppe i mitten.

Bump..
Fick hem ett nytt kit med O-ringar och bussning idag.
Tror ni att det är hållbart att fila ner ev grader och lägga igen resterande reva med kemisk metall?
Eller bör jag använda silikon emellan?
Eller påverkas tätningsförmågan alls av dessa märken öht?
Vad är det för anliggningsyta? Ska packboxen sitta där, då detta är yttermått packbox? Då hade jag bara monterat packboxen (åt rätt håll) då jag tycker det ska bli tätt. Hade det varit på mitt jobb kanske jag hade lagt på ett tunt lager med Loctite 574, men bara kanske.
Allright! Tack för svar! Då smäller jag ihop kalaset imorgon igen och hoppas på att det håller tätt, och nöjer mig med en papperspackning denna gången 
Och för att svara på frågan så är det korrekt uppfattat, det är anläggningsytan för packboxens ytterdiameter 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: 58-67 » Snabb fråga..
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.