Ta en m3 skruv med mutter och skruva genom niten, du kanske kan återanvända stiftet annars tar du en ringkabelsko istället.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » Vindrutetorkare funkar inte. 6V
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ta en m3 skruv med mutter och skruva genom niten, du kanske kan återanvända stiftet annars tar du en ringkabelsko istället.
Men alla de mässingsbladen innanför då? Kommer inte åt att få in en skruv genom det hålet.
Uppifrån ser det ut såhär

Det är inte lätt, sätt muttern innanför bladen men den får inte komma i kontakt med dem.
Korta skruven så att det blir lagom.
Om du har en kabelskotång av modellen som ser ut som denna http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve … ang-44200/
Så skruvar du i skruven i ett av hålen o klipper av den fint så att du får på muttern.
man behöver en väldigt tunn mutter va? Ser att allting ser ut att sitta nedstucket med plastkanten som stiften sitter på,
kan man dra upp denna för att lättare komma åt att skruva? eller kommer mässingsbladen följa med och allt gå åt helvete?
Är det inte det ena så är det det andra...
Tänkbara möjligheter:
1 Lödning av flatstiftsblecket mot niten, som du själv skriver, stor risk att du smälter sönder plasten.
2 borra inte ut niten, men igenom den, skruva fast blecket med en mässingsskruv M2 med mutter (finns i modelljärnvägsaffären, eller hobbybutik som säljer modelljärnvägar och fartygsbyggsatser etc...) M3 kan kanske få plats, men tveksamt.
3 borra ut niten, trä igenom en kabel och löd fast på kontaktblecket inne i växellådan, kläm fast en flatstiftshane på utsidan, isolera med krympslang.
Jag hade valt alternativ 2.
Jag har varit med om liknande, men inte på torkarmotor, det var gemensamma plusanslutningen till oljetrycks-, blink- och laddningslampan, samma skada inträffade där, jag återanvände den gamla niten, men det höll inte så jag fick dra i en liten mässingsskruv med taggbrickor.
På en annan sådan anslutning på hastighetsmätaren lödade jag, men plasten skadades
Växellådan är innanmätet med mässingsstiften på bild ovan eller? Sitter dessa mässingsstift fast i plasten så jag kan dra upp den utan att något hoppar ur eller skadas? För annars kan jag inte komma åt att skruva fast stiftet.
Hittade en liten mässingsskruv med 2 muttrar i styvfarsans gömmor iaf 
Tack för svar och att ni står ut med mina frågor 
Drog försiktigt upp kontaktstycket och allt kom upp i en enhet.
Det är en pappersbit som isolerar mellan 54 och 31b, tänker att jag fixar en tunn plastbricka så inte muttern får kontakt med 31b, men trångbott är det. Har ca 4 mm att få plats med mutter och bricka, dessutom överlappar pappersbiten som sitter där nu niten egrann med..

Är det så himla trångt...?
Mina torkarmotorer ser inte likadana ut, kontaktblecken ligger ner mot det stora hjulet, som i sin tur har en matris som ger kontakt till blecken.
Annars kan du ju alltid löda i en kabel på insidan och dra ut den genom hålet där niten sitter.
Men om materialet är "bakelit" =fenoplast, så tål det nog värmen av en lödkolv.
Fick bli att löda fast en litan kabelstump. Ful lödning men den håller iaf

Det blir fint det där
funktionen är huvudsaken.
tack! en sanning i sig 
Så ja... Det funkar säkert. Drag litet i kabeln och se så den sitter fast, att det inte blivit någon kallödning.
yep jag gjorde det, det håller allt 
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » Vindrutetorkare funkar inte. 6V
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.