Snyggt.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Con-Vert eller sagan om en 1302cab kaross som ville se gammal ut.
Snyggt.. 
Det kommer inte var många som ser vad som hänt med luckan.
Och det är ju de bästa modifieringarna enl. Chip Foose......

Nä,så är det,egentligen är det ju bara att ändra det som är fel.. 
Har du funderat på något regnskydd till gälarna,någon form av plåt på insida som spärrar insyn och fångar upp vatten utifrån samt dränerar ut det på lämpligt sätt..? Ja,jag vet..du har tillräckligt att fundera över,men börjar bli rastlös över att sitta hemma med influensa,så posta är det enda som händer här.. 
Jo jag tänkte mig forma en kåpa på insidan i glasfiber... E ju enklast att få till formerna med.. Man kan ju göra en one off genom att forma i frigolit. Spackla upp med gips eller husfix. Slipa och sedan måla ett par varv med vanlig plast husfärg.. Så man issolerar.. Därefter platsa npgra lager med matta.. Slipa till sedan topcoat =gellcoat med 4% vaxlösning... Eller någon annan färg.. Därefter på med aceton eller tinner så smälter frigoliten..
Flunsa.. Nä fy
håll dig från dylikt..
Så med andra ord.. Fortsätt surfa och krya på dig.
/Michael
Visste att du tänkt..jo det är ju inte så att jag sökte upp någon för att bli smittad,men nu är det som det är..surfar vidare.. 
Sitter väl en kåpa på insidan av luckan på 1302 71 som borde passa.
Det kommer inte var många som ser vad som hänt med luckan.
Och det är ju de bästa modifieringarna enl. Chip Foose......
Nja... Smaken är som baken.. Den kunde inte Chip göra nåra förbättringar på... Det är ju perfektion som den var...
...insidan i glasfiber... E ju enklast att få till formerna med.. Man kan ju göra en one off genom att forma i frigolit. Spackla upp med gips eller husfix. Slipa och sedan måla ett par varv med vanlig plast husfärg.. Så man issolerar.. Därefter platsa npgra lager med matta.. Slipa till sedan topcoat =gellcoat med 4% vaxlösning... Eller någon annan färg.. Därefter på med aceton eller tinner så smälter frigoliten..
/Michael
Låter ju jobbigt detdär.. Nä, vik nåra plåtar som du krymper å sträcker lite samt formar lätt så har du allt i ett utan en massa strul med spackel, glasfiber å en massa annat ohälsosamt... 
Sitter väl en kåpa på insidan av luckan på 1302 71 som borde passa.
Hmm möjligt har inte kollat på original luckan eller på min andra 1302... (sa jag att jag handlat en till
"fatchick vw bubbla" ) den har iofs fortfarande tak... Men har inte hunnitbetala/hämta den än.......
Låter ju jobbigt detdär.. Nä, vik nåra plåtar som du krymper å sträcker lite samt formar lätt så har du allt i ett utan en massa strul med spackel, glasfiber å en massa annat ohälsosamt...
Jo visst kan man det..... Men detta är ett enkelt bygge.. Du som har all tid i världen kan ju göra en dylik kåpa så gjuterjag av den.... 
Så här ser det ut på insidan av 56 luckan.
Fram med papp och sax Michael.. 
hmm tack för den bilden... 
Ytterligare ett sätt hur original bilen förändrats, med photo schopp och hjul från en svensk volvo rod...
hittade bilden på nätet...
Iofs ganska så rått...
men det är originalet också

Ytterligare ett sätt hur original bilen förändrats, med photo schopp och hjul från en svensk volvo rod...
Fan va snygg!!!!

Ja jädrars så lite jag får gjort på projekten den senaste tiden.. men i em när frun slank iväg på ytterligare ett sen pass fick jag möjligheten att jobba ..och helt fantastiskt jag hade inspiration så cabluckan fick en slang av sleven...
Jag frågade den församlade läsarkretsen innan, om jag skulle byta ut hela gångjärns balken på motor luckan eller skarva in gångjärnen från min donator lucka... men då ingen svarade.... så åkte vinkelslipen fram..
kom på, att det är ju bättre med plats att svetsa /slipa när jag fäller in luftslitsarna.. så bort med det gamla skrotet..
jag kapade ett par trä kilar som jag tänker mig att lägga luckan i senare..för att få rätt form när gångjärns balken limmas fast igen... men kom på..det är bättre att göra en fixtur på en helmotor lucka med gångjärns plåtarna fasta.. så när jag kommer så långt, tar jag fram min andra w lucka... tja ni får c. senare..
Men men köttade upp 2 hål för slitsarna..och när jag vart nöjd med placeringen, ritsade jag runt kanterna, och klippte upp hålen med plåtsax.. e så trevligt att jobba med tysta grejer
.. så dom passade..
Därefter svetsade jag i gallren med många punkter.. och slipade rent...
Så nu sitter dom där.. lite epoxi sedan en klick spackel, så blir det nog tilräckligt bra...
O i morgon e en ny dag
och vem vet kanske jag gör någon nytta på kvällen också..
Natti natt / Michael
Det ser kalasbra ut.
Många kommer att klia sig i huvet och undra vad som är gjort.
Och vad det gäller balken, så var det ju självklart att byta hela.
michaelth skrev:Ytterligare ett sätt hur original bilen förändrats, med photo schopp och hjul från en svensk volvo rod...
Fan va snygg!!!!
![]()
Hade alpenretter byggt "normala" byggen hade hans kunnat se ut så här. tänker främst på hans Fenix 
Så vad har jag nu gjort
....jo jag handlade en 1302.-71...
Jamen varför det kanske ni frågar...
Jo tänk såhär.. jag gillar bilar som går att luftfjädra.. en bubbla med torrisions framvagn vare sig spindeltapp eller kulbult. e svår att bygga en bra fungerande luftfjädring på..
så vad gör man då.. tja man byter till en annan framvagn.. tex. mcpesto... (mcperson) en hyfsat enkel och hyfstat effektiv framvagn..(men som går att förbättre till riktigt anständig funktion)..
Jamen varför har "alla" bilar då sådana, om dom inte e bra.. tja dom är kompakta och billiga att bygga, och fungerar hyfsat.. så vad har detta med min cabbe att göra.. jo det e ju en 1302 från början. om jag vill bygga den så som jag vill ha den måste den återuppstå som den original byggdes först...... för att få till detta blir det att pyssla ihop delar från några bilar.. så.. därför handlades denna 1302-71 med bla utbytt As motor in.. med bussbalkhål..
bilen har en del rost, så golvhalvor byts ut, och en del annat bla. bromsarna byts också.. dessa saker ligger redan hemma nya, sedan är tanken att karossen kommer utvändigt byggas till den smala varianten..
med gamla loooken.. det ser jag fram mot..
Så snälla inget gnäll att jag sabbar en fin bil, då denna bilen redan ratats av mer än 2 olika vw fantaster pga. rosten.. och den senaste köpte denna som donator.... för motor och låda...tanken var att dessa skulle hamnat i kompisens -67 lyxbuss.. efter påverkan av mig
blir det en 5 växlad Subaru växellåda och 2 liters 280 hk typR maskin i stället...
så nu slaktar jag denna i stället...
Det kommer bli bitar över längre fram. för dom som gillar BIG CHICKS
. inredningen e hel och redig... röd, tyvärr e det stolar med höga ryggar..
Några bilder i stående under en ek, Dvs patinerat skick bilder...pga. min garage tillbyggnad där hemma, är bilen fortfarande hos kompisen...

Minnst en bil återföds, genom att denna donera sina delar till flera andra.. så nej jag har inte dåligt samvete..
Så på sätt och vis har jag kommit lite vidaremed cabben... ..men ändå inte
/ Michael
Ja dom påstår ju att vi ska konsumera oss ur krisen,så varför inte handla en bil till..skämt åsido,blir spännande att följa..
Vet Marie något än..kanske bäst den står kvar hos kompisen ett tag till.. 
priset var helt okey..så det vart inte sååå konsumeande... 
You lost me, me, Men jag lutar mig tillbaka och ser vad som händer :-)
Se inte denna bubblan som en bil... den är div blandade bildelar som delvis kommer användas i detta bygget, resten kommer ut på marknaden, om något intresse finns för det. den är rostig.. kvaliterna är i mitt fall dom delar jag behöver. + en hel inredning irs bakvagn med fungerande motor...
Jo,förstår att det blir förhållandevis billigt..och det är ju bra.. 
Nej jag har inte jobbat med detta projektet .. men jag handlade pilar till det i alla fall
Vad dom varit till fan vet... men det blir nog bra till detta bygget..

Och jakten på udda gammeldelar fortsätter....
/ Michael
Happy hunting.. 
Boxerville » Projekt » Con-Vert eller sagan om en 1302cab kaross som ville se gammal ut.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.