476

Fidde skrev:
Reine skrev:
Fidde skrev:

Helt rätt Boström, så är nog fallet! Fick samma fråga om totalmåttet av Demian för
20 minuter sedan. Nu har jag hittat en Talmeter. Det är snett och vint och diffar
här och där, men ena sidan är ca 657 och andra ca 659mm

Ingen fara du får behålla din plåt, det här är det sista jag gör i plåtväg tror jag ICQ/ae
Men ett par Chic-garage Cross Braces lär du ju ha på din Barndoor ICQ/ad

Tycker det blir ännu mer anmärkingsvärt då om Gerson har haft gott om tid att rätta till felen.
För nog borde han ha fått input från både nöjda och mindre nöjda kunder under åren.... så njae det är nog
tyvärr PENGAR som styr, han får ju sälja ändå...... (men med handen på hjärtat så borde han ha rättat till felen ändå).

Nog med OT från mig i den frågan.  ICQ/ab

Så är det nog, men som jag har sagt förut, man ska var glad att det finns så mycket
Barndoor plåt att få tag på till dom här äldsta. Sedan att man får kapa i tur och
rätta till är tråkigt.

Absolut!!!!
Utan detta hade knappast renoveringsboomen av BD kommit igång som den gjort.
Däremot kunde en produktförfining varit på sin plats, om inte annat för att behålla sin ställning på marknaden.
Nu förlorar de istället order på det som du tar fram, vilket jag fått i uppfatning att du i viss mån gör pga dålig kvalitet samt att få ner priset för egen och allas vår del.

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

477

Reine skrev:
Fidde skrev:
Reine skrev:

Tycker det blir ännu mer anmärkingsvärt då om Gerson har haft gott om tid att rätta till felen.
För nog borde han ha fått input från både nöjda och mindre nöjda kunder under åren.... så njae det är nog
tyvärr PENGAR som styr, han får ju sälja ändå...... (men med handen på hjärtat så borde han ha rättat till felen ändå).

Så är det nog, men som jag har sagt förut, man ska var glad att det finns så mycket
Barndoor plåt att få tag på till dom här äldsta. Sedan att man får kapa i tur och
rätta till är tråkigt.

Absolut!!!!
Utan detta hade knappast renoveringsboomen av BD kommit igång som den gjort.
Däremot kunde en produktförfining varit på sin plats, om inte annat för att behålla sin ställning på marknaden.
Nu förlorar de istället order på det som du tar fram, vilket jag fått i uppfatning att du i viss mån gör pga dålig kvalitet samt att få ner priset för egen och allas vår del.

Ja, man vill ha bra delar till mina 2 Bd:s samt det är kul om andra renoveringar blir
bättre, sedan tycker jag det är kul med bilplåt och fina detaljer  ICQ/ab

478

Reine skrev:

Jag har fått lite grejer som inte varit tillräckligt nära originalet och då har han skickat ersättningsgrejer med DHL... från Colombia... så nog gör han sitt allra bästa. Det tror iaf jag. Efter vad jag förstår tas grejerna fram i "generationer" och utvecklingen görs mellan generationer. En grej han gjorde för fem år sedan kan därför vara mindre bra än en som görs idag. Nu pratar vi dessutom bara om det serieproducerade. Om jag förstått det hela rätt så gör han dessutom custom grejer för de riktigt riktigt tidiga bussarna och de lär han inte tjäna pengar på. Vill inte säg att det han gör är perfekt men min upplevelse är att han gör nog så gott han kan....

479

bdagman skrev:
Reine skrev:

Jag har fått lite grejer som inte varit tillräckligt nära originalet och då har han skickat ersättningsgrejer med DHL... från Colombia... så nog gör han sitt allra bästa. Det tror iaf jag. Efter vad jag förstår tas grejerna fram i "generationer" och utvecklingen görs mellan generationer. En grej han gjorde för fem år sedan kan därför vara mindre bra än en som görs idag. Nu pratar vi dessutom bara om det serieproducerade. Om jag förstått det hela rätt så gör han dessutom custom grejer för de riktigt riktigt tidiga bussarna och de lär han inte tjäna pengar på. Vill inte säg att det han gör är perfekt men min upplevelse är att han gör nog så gott han kan....

Tror att prylarna blir bättre och bättre hela tiden, och tillverkar man plåt till en hel bil
är det nog svårt att hålla 100% på allt.

480

Kan ni inte maila honom bilden.. Och fråga vad han säger..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

481

michaelth skrev:

Kan ni inte maila honom bilden.. Och fråga vad han säger..

Det är som det är, och det är användbara detaljer, jag bryr mig inte  ICQ/ab

482

Inte som kritik.. Menn kanske produkten kan bli bättre... ICQ/ad Som tillverkare skulle jag blivit glad, för feedback!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

483

Eller så rättar folk bara till Gersons fel, skriver lite på forumet och sen är det end of that...  ICQ/ad  ICQ/af

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

484 Senaste redigerad av Demian (2015-01-28 22:34:08)

Han är nog intresserad av att rätta till prylarna. Han köper ju upp NOS plåt då han får chansen. Han skulle t o m köpa en karossida av Nicko.

Jag tror att många av delarna är handgjorda och att det är en del anställda.

Dom anställda brinner förmodligen inte för bussar, utan dom ser det som vilket jobb som helst. Och det är nog lite rotation bland anställa som inte lär sig rutiner. Och förmodligen finns det inget ISO9000.  ICQ/ab

Sen så måste man tänka på att Vw förmodligen är det enda märket som man kan köpa bra plåt till.

Porsche 356 är ju bra mycket dyrare än bussarna, men skulle Gerson slå sig in i den branchen skulle han förmodligen vara kung. Det finns ju inte mycket bra Porscheplåt.

Ser man till stort så vet jag inte om Autocraft är så mycket bättre. Dom har ju kanske 1/10 del av Gersons utbud, men ändå lyckas dom inte med en hel del plåtar.

Så Gerson är ju i stort den som gör bäst plåt till bussarna.  Fiddes plåtar är ju alla bättre än Gersons och AC, men det gör honom inte till den bästa i branchen. Då vill vi nog se ett perfekt lastrumsgolv eller en frontplåt i sortimentet  ICQ/ab

485

Jag är gärna med på en uppsättning tvärbalkar till split om det går bra.

California über alles, über alles California

486 Senaste redigerad av Wompa (2015-01-28 21:57:45)

Absolut Demian!

Får väl hoppas det löser sig!
Det är ju oftantligt många duktiga plåtgurus här så det blir ju skitbra ICQ/ad

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

487

Finns inte hela frontskinn redan i Fiddes sortiment ?   Default/lol

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

488

Synd att han ska rikta sina frontskinn, annars hade det nog dykt upp  ICQ/ab

Hmmm, borde kanske smyga ner och totaltrasha hans front....

489

Mycket snack liten verkstad nu... Dags att du börjar jobba lite på bussen också ICQ/ad

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

490

Demian skrev:

Han är nog intresserad av att rätta till prylarna. Han köper ju upp NOS plåt då han får chansen. Han skulle t o m köpa en karossida av Nicko.

Jag tror att många av delarna är handgjorda och att det är en del anställda.

Dom anställda brinner förmodligen inte för bussar, utan dom ser det som vilket jobb som helst. Och det är nog lite rotation bland anställa som inte lär sig rutiner. Och förmodligen finns det inget ISO9000.  ICQ/ab

Sen så måste man tänka på att Vw förmodligen är det enda märket som man kan köpa bra plåt till.

Porsche 356 är ju bra mycket dyrare än bussarna, men skulle Gerson slå sig in i den branchen skulle han förmodligen vara kung. Det finns ju inte mycket bra Porscheplåt.

Ser man till stort så vet jag inte om Autocraft är så mycket bättre. Dom har ju kanske 1/10 del av Gersons utbud, men ändå lyckas dom inte med en hel del plåtar.

Så Gerson är ju i stort den som gör bäst plåt till bussarna.  Fiddes plåtar är ju alla bättre än Gersons och AC, men det gör honom inte till den bästa i branchen. Då vill vi nog se ett perfekt lastrumsgolv eller en frontplåt i sortimentet  ICQ/ab

I branschen! det lät det, det här är bara ett fåtal körningar sedan lär jag ägna mig åt
mina objekt! men plåt är kul  ICQ/ab

491

Balocco skrev:

Jag är gärna med på en uppsättning tvärbalkar till split om det går bra.

Ska fixa det också  ICQ/ab

492

Hellberg skrev:

Mycket snack liten verkstad nu... Dags att du börjar jobba lite på bussen också ICQ/ad

Håller med ICQ/af nästa steg är att bygga en stabil jigg i 90X90x5 eller 100x100X5

493

Jigg byggen är ju skoj  ICQ/af

494

Hellberg skrev:

Jigg byggen är ju skoj  ICQ/af

12 meter 100X100X5 blev det, kommer att bli en skaplig pjäs när den är klar ICQ/ab

495

gör 2 när du endå håller på hehe

496

Hellberg skrev:

gör 2 när du endå håller på hehe

Nja!

497

ICQ/ad

498 Senaste redigerad av Fidde (2015-02-04 09:29:25)

Då var prototyp tvärbalkarna klar. Jag återkommer med ett pris här i tråden till
er som var intresserade. Dessa är till Barndoor men en ritning till Splitbuss
är också på G. Tillverkas i 1mm plåt som originalen.

Här är några bilder på dom, tycker själv att dom blev mycket bra! Ska bli kul att
bränna dit när man kommer så långt i renoveringen.

https://farm8.staticflickr.com/7395/16432922991_66b3b61465_b.jpgimage by flat4sprintstar, on Flickr

https://farm9.staticflickr.com/8640/16432922931_2328c88e34_b.jpgimage by flat4sprintstar, on Flickr

https://farm8.staticflickr.com/7320/16432922921_520075f9f1_b.jpgimage by flat4sprintstar, on Flickr

499

Sånt här gillar jag, bra jobbat Fidde !
Jag är helt klart intresserad av motsvarande till splitbuss ICQ/ab

500

Guuud så snyggt..ren plåtporr.. ICQ/ae

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..