Har aldrig värmt/kokat några damasker, behövs inte. (Tror inte verket gjorde så heller. (Fegis eller dålig kvalitet?))
Främre fästet passar i Typ 2 60-67 (Typ 1/2 är utvändigt(läs: fästen) samma vxl., under den aktuella perioden.)
Ja, de bakre fästena är samma utformning på Typ 1/2(under den aktuella perioden), men Typ 2 bakre gummi är "styvare" än Typ 1. Typ 2(bakre gummifästen) är ju därmed intressanta för den som håller på med "inspirerande bil körning.. ". (Gjorde en mätning: Typ 2: 75 shore, Typ 1: 45 shore(?), ialf. i det häradet.)
Använd de delbara, om du inte vill pressa isär rören. De delbara fungerar lika bra(JA, det är klart det är bättre med en HEL ring(!)). Vitsen är att fördela kraften från skruvförbandet över den tjocka förstärkningsbrickan(8mm). Delningen är inte sågad, utan ringarna(halvorna) är skurna med precision: tight passning.
När man ändå byter 6-kantsbrickorna(kalotterna) kan man ju tänka på att sätta dit hela förstärkningsbrickor.
Papperspackningar finns i 2 tjocklekar för shimsning av drivaxelrören(6-kantsbrickan/kalotten): 0,2(VW std. 111501131), 0,1 (111501133): 10:- /st (lämplig sats, när förstärkningsbrickor anv.: 10st 0,2 , 2st 0,1)