Trevligt med en till variant på vägen 
1,176 2014-11-08 13:49:38
1,177 2014-12-01 23:56:11
Bilprovarpremiär på verkstadsbygget 
Sakta men säkert blir det här bra å
Tyvärr får vi göra om några spackelskarvar i taket som spruckit p.g.a värmeväxlingar.
Skapliga stenbumlingar vi grävt fram för hand. Dock har vi använt traktorns hydraularm för att lyfta upp och släpa iväg dem. Galet tunga!
Det är fler än en skottkärra med material från verkstan som ligger här. Handgrävt och handkärrat.
Några meters svans från den stora högen
Blir ju asbra till slut. Det ska bli roligt att börja bygga bilar igen när det går att använda lokalen. Just nu åker jag mest varm Variant och mår bra. 
1,178 2014-12-01 23:58:41
Bra jobbat! 
1,179 2014-12-02 00:02:46
Det är så mycket jobb nedlagt och kvar att jag inte orkar förklara. Men man ser rätt tydligt på bilderna vad som är kvar och gjort, om man går tillbaka längre i tråden. Tyvärr hann marken frysa innan vi kunde fixa en riktig infart. Den största stenen på bilden låg framför porten senast i lördags. Men men, får duga så länge. I början av året var det bara en tegelvägg.
Tack tack 
1,180 2014-12-02 00:05:05
Här händer det grejer, garaget blir ju kanon
Jag har en hel drös med halvfärdiga sänkprylar här hemma åt dig, lär ta mig tid att göra klart allt så jag kan komma på studiebesök framöver 
1,181 2014-12-02 08:04:49
Det där med handgrävning vet jag vad det innebär..imponerande..bra jobbat! 
late,
in love,
and a little drunk..
1,182 2014-12-02 09:08:28 Senaste redigerad av michaelth (2014-12-02 09:09:05)
Som vanligt bra kämpat!!! Vi hejar alla på
kommer oxå ihåg från min ungdom, handgrävning/kärrning..det går men e såååååå drygt.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
1,183 2015-01-11 17:54:38
Hej hopp! Dags att visa lite livstecken igen. Varianten tuffar på dagligen. Förutom lite elfel som kan tillskrivas ett ogenomgånget elsystem där möss varit verksamma, har den fungerat utmärkt sedan besiktningen. Himskans bra vagnar det där. När följer fler efter och skaffar en som daily driver? 
Under dagen har vi storstädat hela verkstaden, för idag var det dags att prova värmen för första gången!
Plastpåsen från värmepumpen avlägsnad! På tre timmar steg temperaturen från -5 till +3 grader där inne. Då får man ha i åtanke att innertaket inte är isolerat ännu, och att det inte är helt tätt runt fönster och dörrar. Men nog känns det exotiskt att vara där inne med värme på. Under julhelgen snickrade vi när det var -15 grader där inne. Huva! Men nu är innerväggen uppbyggd så pass att den håller kylan utestängd.
Nu ser man inte lite fram emot ett nygjutet betonggolv. Snart kommer fordonsbyggandet att bli så bekvämt som jag drömt om. Efter tusentals timmar.. Även om många timmars arbete fortfarande återstår känns det helt underbart i dagsläget. 
Ses i rommegaraget nästa helg! 
1,184 2015-01-11 18:18:27
Snyggt,kommer bli kanon när det är färdigt..eftersom det ser kanon ut redan nu.. 
late,
in love,
and a little drunk..
1,185 2015-01-11 20:24:05
Härligt 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
1,186 2015-01-11 22:39:28
Bra jobbat du förkänar verkligen ett redigt garage.. det är guld att kunna sätta på värme..i egen lokal. sen att det alltid kan bli bättre tja det e ju så..
Jag ser fram mot i feb när jag får väggar på mitt garage..
Med små steg kommer man också framåt.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
1,187 2015-01-11 23:08:38
kommer bli jävligt bra! 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
1,188 2015-01-12 00:13:52
Snyggt.
1,189 2015-01-12 00:43:54
Så fränt!! Ska man göra det så ska man göra det ordentligt

She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
1,191 2015-05-19 17:18:30
Nya prylar i samlingen hämtas givetvis med en typ 2-folka 
En regnig och moloken söndag i maj månad skulle visa sig från sin bästa sida, då jag denna dag skulle bli ägare till en barndoor för första gången! 
Efter en hel del funderande och fnulande bestämde jag mig för att sälja min baybuss från september 1967. Detta för att frigöra plats och kapital åt någonting mycket hårdare... och tröttare.
Mina krav på ett bd-objekt har varit väldigt tydliga: En panelbuss eller pickup, och absolut inte i färgen blå. Fönsterbussar är väl schysst, men jag tycker bäst om skåp och pickuper. Det får nog ses som en rest från när jag i unga dagar älskade lastbilar och traktorer, men förbisåg personbussar helt och hållet.
När jag nu fick chansen att köpa en panel i en för biltypen udda färg, grön, valde jag att ta steget till köp. Under större delen av min barndom var färgen grön också högt rankad på min favoritlista, för att senare falna av under kommande år. Men sedan splitbubblan kom har jag återigen blivit glad i det gröna 
Nåväl, egentligen kanske det är lite B att bara lägga ut ett objekt och inte ett projekt. För det kommer troligen dröja tills 2016 innan jag har möjlighet att ta tag i detta trevliga bygge. Anledningen till det är rätt enkel: jag räknar absolut med att verkstan ska vara brukbar för bilbygge i vinter. Då kommer jag vilja bygga en bil som är möjlig att få brukbar tills sommaren 2016. Det är där min splitpickup kommer in i bilden. Tillräckligt bra för att kunna byggas på en vinter, för att ge mer lärdom och kunskap i hur dessa bilar sitter ihop och fungerar. Dessutom behöver jag en ersättare till min nuvarande baypickis med en del tillbehör som saknas. Det känns mycket bättre att custombygga en dålig pickup efter de behov man har på en gång, mot att modifiera en jättefin early bay.
Vad som än händer står verkstadsbygget som prio ett. Under hela våren har jag mest jobbat med gipsmontering, spackling och målning av väggar och innertak. I veckan kommer den biten att bli färdig, och nästa steg kan tas! Det finns flera spår att fortsätta på, men troligen blir det inklädnad av dörrkarmar och renovering av porten som står på tur. Det gamla golvet låter jag ligga så länge som möjligt tills det är dags att bryta upp och gjuta nytt. Fräscha bilder kommer på det någon dag fram över. Hur som helst saknar jag att föra projekttråd och vara riktigt aktiv i VW-svängen. Men jag åker åtminstone luftkyld VW varje dag: Variant, baypickis och splitbubbla.
Hej så länge 
1,192 2015-05-19 17:29:03
Grattis! Kul med loggorna
1,193 2015-05-19 17:36:29
Grattis! 
Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"
Ac Volks.
1,194 2015-05-19 18:37:28
Fan vad härlig, Grattis 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
1,195 2015-05-19 18:46:09 Senaste redigerad av michaelth (2015-05-20 08:14:01)
Grattis! Nu önskar jag vi hade en tids maskin så vi kunde spola fram ett år, och få se denna Barndoor växa upp !! 
1,196 2015-05-19 19:07:09
Stötfångaren ser ju riktigt fin ut !
Skämt o sido så är det en cool panel och gammal logga från Sunnes egna Media markt är riktigt tufft..
Snyggt ihop med bubblan.
Lycka till.
1,197 2015-05-19 20:24:32
en runda i diket så blir den som ny 
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
1,198 2015-05-19 20:49:55
Kul med ett nytt projekt
Men är det inte en blå BD du har redan ståendes? Längtar tills både du och michaelth är klara med era garageprojekt så ni kan börja bygga bilar igen. 
1,199 2015-05-19 22:53:05
Tack alla! 
Dikeskörningar har jag slutat med, för det blir så mycket extrajobb... Splitbubblan känns ändå rätt okej återställd, även om den var mycket bättre innan smällen. Frontplåten är riktigt tråkig, men det får bli en framtidsfråga att byta. Det viktigaste är att komma tillbaka och känna att det är roligt att köra den. 
Japp, det är den kända "Sunnebussen" som bärgades för två år sedan.
michaelth: Om exakt en månad är det två år sedan splitbubblan klarade reggen, och det känns nästan som igår för mig. Tiden går snabbt och vi är snart där 
57án: Nope, den blå är en 63:a med smal baklucka. Den kommer jag att placera på ett typ 1-chassi för att göra den rullbar, och rulla undan för framtiden. Jag känner faktiskt inget behov av att sälja den. Det är ett rullchassi jag byggt av folkadelar jag har fått här och var, som kommer fungera utmärkt som karossförvaring. Då ska team Michael syd och nord återigen producera byggen! Jag använder faktiskt verkstan för mekaniska arbeten och åtgärder. Men jag tänker inte dra in något projekt förrän golv är gjutet, alla väggar är putsade och målade, el är dragen och arbetsbänk byggd. Verktyg och tillbehör ska förvaras i slutna rullbara skåp/vagnar. Nåväl, mer verkstadsprat om några dagar.
Ha det grejhojta allesammans 
1,200 2015-05-20 16:54:55
Brutalt köp micke! Var länge sen man tittade förbi och nu finns det ju ännu mer anledning att försöka planera in ett besök