Nu har vår V40 kastat in handduken, orkar inte ställa mig och skruva i den en gång till.. den har trots allt rullat 34000mil.
Vi går i funderingar, jag och frugan, att skaffa en nyare bil till henne då hon pendlar ungefär 8mil per dag. Sedan tänkte vi sälja vår Golf 4 TDI och köpa en Golf 4 v6 4-motion istället som jag kan ha... den fungerar bra att dra husvagnen med och rolig på vintern 
Men då är det det här med att hitta en vettig pendlarbil till vettigt pris!
Priset har vi satt upp till 80-90.000, men runt 70.000 vore det optimala. Får inte ha gått över 15.000mil, helst diesel (om dieselskatten är OK). Ingen sedan, halvkombi eller kombi då vi har vovve som även den åker 8 mil per dag för att vara med matte i frisörsalongen.
Kollade lite på BMW 1-serien, den är miljöklassad.. drar lite och billig skatt, men den verkar trång?
Kollat även på Passater och A4or, vi har kollat på det mesta.
Jag behöver hjälp! Eller vi behöver hjälp med att hitta en bra bil
Har ni något förslag?
Den nya Beetle suktar både jag och frugan efter, men den ligger tyvärr i överkant vad vi tänkt oss prismässigt.
, det finns en del elektronkska finesser, men liknande grejer finns även på andra EU-bilar. Instrumenteringen är dock väldigt digital, men ingen hastighetsmätare "typ"analog badumsvåg... 
Fyra unga giraffer fick också plats om man rullade bak canvastaket!