Vad ger man en brud som fyller 4...*Host* 25!!!
och inte är det minsta intresserad av guld och utlandsresor?...
Jo man ger henne det hon helst vill HA, och i detta fallet en 66.as bubbla. Nåja. Årsmodellen i sig spelade väl mindre roll så länge den var så pass gammal att den har liggande lysen. DET var det enda kravet.
Vet inte HUR många gånger jag fått höra att hon får skämmas när vi åkt i 1303:an på träffarna för att hon tvingas åka i en så alldeles för ny bil. (Määään som vardagsräser duger den minsann då hon är den första att sno den då kottarna ska skjutsas nånstans eller åka på jobb. Men jäklar inte för att synas i bland likasinnade)
Nåväl. Jag har ju alltid haft "Den storkükade Keramikgrüna" stående i garaget, så en å annan gliring har man väl fått för att man inte satt fart och monsterrenoverat den till våt dröm och perfektion. Men... Jag har ju en helt annan bild än hon av vad jag vill göra med den. Dels har den ju alldeles för mycket kvar att göra för att den skulle kunna bli klar till hon fyllde år i mellandagarna. Och då jag vet att hon vill ha "en fin tvåfärgslackad á Göran Liw-kopia" vet jag att Herrarna Helsing och 50 Split skulle mörda mig om jag förstörde den patinan. Och det inte ens i lönndom utan helt offentligt med tevekameror och dyr reklamtid inbokad.
Så det var bara till att försöka leta fram nåt annat vettigt istället. Annonserade och lagt ut krokar både här och på "Ansiktsboka", men det har varit lite småkämpigt. Endera har det varit lite i dyraste laget, men som oftast alldeles för långt att åka. Jag skulle ju försöka smyga också så det var ju inte till att bränna iväg en 35-40 mil eller mer utan att måsta förklara en massa. Till skillnad från Linda Bengtzing så ljuger jag inte så jäkla bra.
Men så, en dag dök den här i alla fall upp på annons. Nästan gratis och alldeles "nästgårds". Visst, jag har kunnat lägga en 35.000+ för en färdig bil med betydligt högre raggningsfaktor. Men med tanke på att denna var karosslyft och hade fått en hel del annat väsentligt åtgärdat dessutom så såg jag det mer eller mindre som ett fynd. (Bara att slippa laga rost säger jag bara, är värt 35 tusen)
Att den sen var rollad (dock i originalfärg) kan jag överleva. 5.ans sandpapper säljs på metervara och färgsprutan ligger thinnerhög å gonar till sig i garaget.
Så med morsan som barnvakt krokade jag trailern på Ficusen och smet iväg en kväll när Husmusen jobbade kvällspass. Pröjsad var den på vinst och förlust redan 02.30 natten innan, så den skulle bara lastas och vändas hem igen. Tog en polare till hjälp väl hemma, knuffade in den i garaget och låste med dubbla lås. Kastade ut morsan lagomt så de bara med minuters marginal möttes i grindhålet. Sen var det till att hålla masken. Dagarna gick och det blev både julafton å annandan. Födelsedagen kom och kaffet serverades på säng. Tårta, blommor och paket. Med förbryllad blick plockade hon ur paketet...GARAGENYCKELN?!
Hon trodde säkert inte jag var riktigt klok. Nu hade det väl ändå brunnit. Garagenyckeln?? Vi gick efter påtår och kakfrossa utåt för att låsa upp, men polletten ramlade nog ändå inte riktigt ner förrän presenningen drogs av... och blottade en riktigt "ladufyndsäcklig" bubbla med LIGGANDE LYSEN!
Ja ja! Jag veeeeet vad ni tänker; "Nog kunde han väl ändå kosta på en tvätt innan han slog in den...." SHUT UP!!! VW-nördar vill ha PATINA, så varsågod. Sketnare än så här blir det inte.
Nåväl. Tvättad eller inte. Jag fick världens lyckligaste födelsedagsbarn den dan i alla fall. Glad att slippa guld och utlandsresa till förmån för en alldeles egen bagge. En röd, med LIGGANDE lysen... 
Ps. Går av flera skäl nu under namnet "BUKsvågern". Det kan va trixigt det där med flera kärlekar.... 
Post's attachments
IMG_6610 - kopia.JPG 237.24 kb, 157 downloads since 2015-01-09

IMG_6759 - kopia.JPG 182.73 kb, 162 downloads since 2015-01-09
*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*
Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879