301 Senaste redigerad av Grenje (2014-03-07 19:14:09)

"Här kommer den ! En högst ovanlig bild på Grenje i heltäckande klädsel..."

Ha ha. STÔLL!!! ICQ/ag   
De flesta skulle väl hota med "lättklädda fotografier" tagna i smyg. Men HcHelsing går som kärringen mot strömmen å klämmer till med nåt så påklätt det bara kan bli. Default/lol

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

302

Helsings Smedja skrev:

Här kommer den ! En högst ovanlig bild på Grenje i heltäckande klädsel och dessutom då han trycker in en intet ont anande Fat Chick i garaget..  ICQ/ae

Flytta bil the Tallåsen way ICQ/ag Måste ju varit minst -20 den dagen. Men inte under -35 då Grenje inte har strumpor eller mössa på.  Default/lol

Typ 3 Variant -65

303

Ja, säg den vårglädje som varar.... Default/hmm
Vårvädret lockar och farsan fyller år. Så vad kittlar mer än att plocka bulan ur vintergaraget när man ändå är där? 400 meter kom jag....

Post's attachments

IMG_2985 - kopia.JPG, 296.89 kb, 816 x 612
IMG_2985 - kopia.JPG 296.89 kb, 151 downloads since 2014-03-08 

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

304

Vad hände, som föranledde detta oljespill ICQ/ac

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

305 Senaste redigerad av Grenje (2014-03-09 22:46:37)

Ja säg det...?
Den vägrade tända vare sig med snapps eller startgas så då provade vi att dra den istället. Den hoppade igång efter ett tag men gick som ett lass skit innan den slutligen "kvävdes" å självdog. När vi sen skulle vända den handkraftes på vägen å dra hem den igen upptäckte vi detta. Orkade inte engagera mig mer å ställde den åt sidan bara till förmån för en födelsedagskonjak i norrländsk sura... ICQ/am

Määään skam den som ger sig. Frulle nu å sen kroka på trailern för bärgning från Grenje. Jobb är ju inget annat än ett lite tråkigare tidsfördriv. ICQ/ad
Hörs hej!

306 Senaste redigerad av Grenje (2014-03-09 22:48:51)

Nu är hon i allafall hemdragen till Råggärde (Tallåsen) igen. Nydiskad, sköljd och ställd i garage för tork. Mängder med avfettning, hett vatten och en rejäl dos Extreme Naaaaaano-Tech från anrika Turtle Wax gick åt för att ens få skiten att släppa. Gick sådär. Jäääklar vad det satt. Default/hmm Det blev en hel del gnidande med svamp i allafall, och då utlovas ändå ett "Högeffektivt Shampo med Rapid Drying Formula" ICQ/ae
Nåja, jag har väl aldrig varit nån vän av mirakel-reklam ändå, så jag tog det redan från början för vad det var. En halvkass tvål på tub.
Svarta sosor har etsat sig fast här och där om man tittar noga. Tur man har en fantastisk svåger med öga för bilvård och polering. ICQ/ad
Hur som hellst, nu är hon väl åtminstone så pass ren att det går börja riva i´na i alla fall....när hon torkat...nån gång i november....2049? ICQ/an

Post's attachments

IMG_2998.JPG, 273.41 kb, 816 x 612
IMG_2998.JPG 273.41 kb, 155 downloads since 2014-03-09 

IMG_2999.JPG, 190.12 kb, 816 x 612
IMG_2999.JPG 190.12 kb, 144 downloads since 2014-03-09 

307

Vart sprutade oljan ifrån, vevhusventilationen?

S

308 Senaste redigerad av Grenje (2014-03-09 21:19:19)

Jo, jag tror nog det. Ser så ut i allafall (om man spårar Nilens flöde bakåt) Jag tog ju bort luftburken när jag försökte snappsa den å då blev de ju fullt flås ifrån vevhuset förstås. Det såg nog värre ut än de egentligen var i oljemängd räknat, men ändå.....nog kan man lätt hålla sig för skratt. Default/hmm

309

Har du tur så har bara kannringarna koksat fast i spåren..

Tummarna är korsade.

S

310

Spill upp lite kaffe och dra på Vikingarna i jukeboxen så går det lättare att riva och stöka så kollar jag till dej imorrn kväll!

Får jag dessutom sockerkaka till kaffet när jag svänger in så kanske jag städar ( läs: slänger massa onödiga saker du samlar på dej hela tiden... ) ännu en hylla åt farbror.  ICQ/ad

You´ll never know...

311

Såg er vid lunchtid idag, jag tutade och gjorde tummen upp. Inte visste jag att vad som såg ut som en mycket trevlig transport av en VW i själva verket var följen av ett haveri.   ICQ/an

Våga åk hög buss och se ner på dina medtrafikanter.
Westfalia Tin Top -72 Baja Bay
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4668

312

Erbro skrev:

Såg er vid lunchtid idag, jag tutade och gjorde tummen upp. Inte visste jag att vad som såg ut som en mycket trevlig transport av en VW i själva verket var följen av ett haveri.   ICQ/an

Tänk att vi såg allt en glad tumme när vi svängde ut ifrån Grenje, hörrödu! ICQ/ab  Jag sade till å med till Mäster Helsing att "så amper som han var skulle det inte förvåna mig om det var nån som kikar in på Boxerville ibland". Å Tadaaaa! Här är du juh!!! ICQ/ag
Ja ibland är världen bra liten.  ICQ/ad  Väl mött igen hoppas jag!

313 Senaste redigerad av Grenje (2014-03-16 20:07:52)

Så har man i alla fall börjat riva. Default/hmm  Lyfte på stickan för att mötas av en betydligt högre oljemängd än vad som borde vara nyttigt. Stanken av bränsle brände i näsan medan sörjan i sig själv brände fast i nagelbanden. Sällan har ett oljetapp runnit så lätt. ICQ/ac
Demonterade och delade på förgasaren som till skilnad från tråget inehöll mer olja än bensin. Så...Vad next? ICQ/an

Post's attachments

IMG_3057.JPG, 209.81 kb, 612 x 816
IMG_3057.JPG 209.81 kb, 163 downloads since 2014-03-16 

IMG_3063.JPG, 165.14 kb, 816 x 612
IMG_3063.JPG 165.14 kb, 166 downloads since 2014-03-16 

314

WTF!

Hade du otur med senaste oljebytet?  Default/yikes  Default/yikes

Hur fanken har oljan hamnat där? Knappast via bränslepumpen, eller???.

Spänningen steg härmed några snäpp, jag tror många skarpa hjärnors kugghjul i vårt avlånga kommer att producera en litania av kufiska förslag.
Omgärda dina länder och stålsätt dina sinnen för vad som komma skall!

S

315 Senaste redigerad av Sten vW (2014-03-16 21:33:38)

Förslag 1:

Bränslepumpens membran ruttnade pga den moderna högsprithaltiga bensin groggen.
Pumpen skickar bensin ned i vevhuset tills det blev nästan överfullt.
Du försöker starta och en rejäl dos grogg+olja forceras upp till förgasarn via vevhusventilationen.

Om jag minns PICT designen rätt så finns det ett ventilationsrör för flottörhuset som pekar uppåt som skulle kunna dumpa oljan i flottörhuset...

How am i doing?

Lösning skulle isåfall vara lite till städning samt en renovering/byte av bensin pumpen...

S

PS/ tycker på bilderna att motorluckan och bakskärmen blev så prydlig efter all bilvård att man nästan skulle rekommendera att du gör om oljefontänen men ser till å skvätta ned resten av bilen med oljegoop oxå /DS

316

Mycket trevlig tråd att läsa, det här!

Har det hänt något nytt?

T2 1977

317 Senaste redigerad av Grenje (2014-10-16 20:13:18)

Japp Annerstedt, det har hänt MASSOR!!!!
Däremot har GRENJE haft sååååååå mycket annat att koncentrer sig på sedan du skrev. Allt ifrån takbyte (på huset dåra) till Läxor och Högskoleuppsatser och tentor. Määäään förhoppningsvis skall det väl ordna sig nu ifrån ikväll.  ICQ/ag

318

Härligt att höra, tentor och uppsatser vet jag av egen erfarenhet att det tar sin lilla tid, jag väntar spänt på att få läsa fortsättningen!

T2 1977

319

Men såååå mycket har du inte varit upptagen med annat än du kunnat kört liiiite 1303 iaf ?  ICQ/ab

Dessutom sitter det mesta väl i prioriteringar ... :-P

You´ll never know...

320

Nääää de är väl sant, gode Bror. Med tanke på vem som räddade mig då Fordjäv**n packade ihop härom dan så jäklar i mej, nån vinterförvaring blir det då inte för dej, bruden!

Post's attachments

IMG_5744.JPG, 300.86 kb, 816 x 612
IMG_5744.JPG 300.86 kb, 161 downloads since 2014-11-09 

321 Senaste redigerad av Grenje (2015-01-09 20:36:55)

Vad ger man en brud som fyller 4...*Host* 25!!! ICQ/ad och inte är det minsta intresserad av guld och utlandsresor?...
Jo man ger henne det hon helst vill HA, och i detta fallet en 66.as bubbla. Nåja. Årsmodellen i sig spelade väl mindre roll så länge den var så pass gammal att den har liggande lysen. DET var det enda kravet.
Vet inte HUR många gånger jag fått höra att hon får skämmas när vi åkt i 1303:an på träffarna för att hon tvingas åka i en så alldeles för ny bil. (Määään som vardagsräser duger den minsann då hon är den första att sno den då kottarna ska skjutsas nånstans eller åka på jobb. Men jäklar inte för att synas i bland likasinnade)
Nåväl. Jag har ju alltid haft "Den storkükade Keramikgrüna" stående i garaget, så en å annan gliring har man väl fått för att man inte satt fart och monsterrenoverat den till våt dröm och perfektion. Men... Jag har ju en helt annan bild än hon av vad jag vill göra med den. Dels har den ju alldeles för mycket kvar att göra för att den skulle kunna bli klar till hon fyllde år i mellandagarna. Och då jag vet att hon vill ha "en fin tvåfärgslackad á Göran Liw-kopia" vet jag att Herrarna Helsing och 50 Split skulle mörda mig om jag förstörde den patinan. Och det inte ens i lönndom utan helt offentligt med tevekameror och dyr reklamtid inbokad.

Så det var bara till att försöka leta fram nåt annat vettigt istället. Annonserade och lagt ut krokar både här och på "Ansiktsboka", men det har varit lite småkämpigt. Endera har det varit lite i dyraste laget, men som oftast alldeles för långt att åka. Jag skulle ju försöka smyga också så det var ju inte till att bränna iväg en 35-40 mil eller mer utan att måsta förklara en massa. Till skillnad från Linda Bengtzing så ljuger jag inte så jäkla bra.  ICQ/an 
Men så, en dag dök den här i alla fall upp på annons. Nästan gratis och alldeles "nästgårds". Visst, jag har kunnat lägga en 35.000+ för en färdig bil med betydligt högre raggningsfaktor. Men med tanke på att denna var karosslyft och hade fått en hel del annat väsentligt åtgärdat dessutom så såg jag det mer eller mindre som ett fynd. (Bara att slippa laga rost säger jag bara, är värt 35 tusen)
Att den sen var rollad (dock i originalfärg) kan jag överleva. 5.ans sandpapper säljs på metervara och färgsprutan ligger thinnerhög å gonar till sig i garaget.
Så med morsan som barnvakt krokade jag trailern på Ficusen och smet iväg en kväll när Husmusen jobbade kvällspass. Pröjsad var den på vinst och förlust redan 02.30 natten innan, så den skulle bara lastas och vändas hem igen. Tog en polare till hjälp väl hemma, knuffade in den i garaget och låste med dubbla lås. Kastade ut morsan lagomt så de bara med minuters marginal möttes i grindhålet. Sen var det till att hålla masken. Dagarna gick och det blev både julafton å annandan. Födelsedagen kom och kaffet serverades på säng. Tårta, blommor och paket. Med förbryllad blick plockade hon ur paketet...GARAGENYCKELN?!  Default/hmm
Hon trodde säkert inte jag var riktigt klok. Nu hade det väl ändå brunnit. Garagenyckeln?? Vi gick efter påtår och kakfrossa utåt för att låsa upp, men polletten ramlade nog ändå inte riktigt ner förrän presenningen drogs av... och blottade en riktigt "ladufyndsäcklig" bubbla med LIGGANDE LYSEN! ICQ/ag 
Ja ja! Jag veeeeet vad ni tänker; "Nog kunde han väl ändå kosta på en tvätt innan han slog in den...." SHUT UP!!! VW-nördar vill ha PATINA, så varsågod. Sketnare än så här blir det inte. ICQ/ad

Nåväl. Tvättad eller inte. Jag fick världens lyckligaste födelsedagsbarn den dan i alla fall. Glad att slippa guld och utlandsresa till förmån för en alldeles egen bagge. En röd, med LIGGANDE lysen... ICQ/ag

Ps. Går av flera skäl nu under namnet "BUKsvågern". Det kan va trixigt det där med flera kärlekar.... ICQ/ad

Post's attachments

IMG_6610 - kopia.JPG, 237.24 kb, 612 x 816
IMG_6610 - kopia.JPG 237.24 kb, 157 downloads since 2015-01-09 

IMG_6759 - kopia.JPG, 182.73 kb, 816 x 612
IMG_6759 - kopia.JPG 182.73 kb, 162 downloads since 2015-01-09 

322

Oh vad härligt..ren och skär(visserligen röd)kärlek på fyra hjul..lyckan fullständig! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

323

Ha ha! Ja... De är väl en jäkla tur ändå att kärleken är BLIND!  Default/lol

324

Halleluja! Poeten från Tallåsen är tillbaka.  ICQ/ab Kul att sambon blev glad, konstigt att det smittar av sig till sambos och fruar den här vwsjukan. Det är ett jäkla tjat här hemma om buss.  Default/lol
Hatade de där motorluckorna förr, men det är fan lite kult nu.

Typ 3 Variant -65

325

Göran berättade igår att du nöp den där! Var ju själv sugen och lurade att köpa den. Men hade så jävla mycket att göra. Sen när jag frågade på lördagen eller söndagen om jag kunde komma och kolla då var den såld. Nåja, roligt att du köpte den så man får se den ändå. ICQ/ab
Får kika närmare på den, men kände inte någon vidare lust att pilla med massa el som det verkade vara på den.  ICQ/af
Men grattis till en bra present och glad fru och troligen lite plus på kontot där hemma! ICQ/ab

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019