Den gröna var på löddeträffen för nått år sen. Då fick jag mig en rundtur i bilen 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Ej VW men cool ändå
Sidor Föregående 1 … 35 36 37 38 39 … 73 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Den gröna var på löddeträffen för nått år sen. Då fick jag mig en rundtur i bilen 
Nuvarande ägarna har den kulturella skyldigheten att publicera ritningar.
Sen kan man ta fram en kopia med vw motor.
Har man utgått från en husvagn från början (1962) eller gjort allt från scratch.
Fick inte klart för mig det genom läsningen.
Nuvarande ägarna har den kulturella skyldigheten att publicera ritningar.
Sen kan man ta fram en kopia med vw mot.Har man utgått från en husvagn från början (1962) eller gjort allt från scratch.
Fick inte klart för mig det genom läsningen.
vad jag minns är 92'an byggd på ett Saab 92 chassi & 93 på ett 93 chassi
Bilder på fyndskick :https://saabklubben.se/phpbb3/viewtopic.php?f=12&t=21269
Finns fler trådar om den på forumet
Fast jag tänkte mer på karossen, "ovansidan", det ser nästan exakt ut som ett husvagn som åker baklänges... åtminstone "bayen"
karosserna är handbyggda, ett enkelt stålschassie med sagda motorer , med drivaxlar förlängda.. karosssidor i tjock plywood, med aluplåt limmad på utsidan ,taket trä spant, med aluplåt på utsidan och tunn plyfa på insidan..
Dessa byggena har varit en stor inspiration.. och mer än en gång har jag funderat på att bygga ett dylikt fordon.. dock då med bättre bromsar och motor.. en stor rullande formfranska
helt klart möjligt at göra även om jag funderat på en tunn rörstomme som kläs med plåt.. Setra bussarna e ju byggda på det sättet, ett skälvbärande kaross/schassie som kläs in.
setra står för just det selbstragende karosseri.
inget e omöjligt
Tänk en lite lagom turbodiesel motor, med 5 växlad låda.. citroeng hydraulisk fjädring, och tex porsche bromsar.. sedan en "retro" kaross på det.
Reggad som amatörbyggt fordon.. helt klart möjligt.. vem blir först??
Förstärk ramen, subframes från golf (tex) bygg rörbur i en husvagn
Borde gå att regga som ombyggt fordon?
karosserna är handbyggda, ett enkelt stålschassie med sagda motorer , med drivaxlar förlängda.. karosssidor i tjock plywood, med aluplåt limmad på utsidan ,taket trä spant, med aluplåt på utsidan och tunn plyfa på insidan..
Dessa byggena har varit en stor inspiration.. och mer än en gång har jag funderat på att bygga ett dylikt fordon.. dock då med bättre bromsar och motor.. en stor rullande formfranskahelt klart möjligt at göra även om jag funderat på en tunn rörstomme som kläs med plåt.. Setra bussarna e ju byggda på det sättet, ett skälvbärande kaross/schassie som kläs in.
setra står för just det selbstragende karosseri.
inget e omöjligt
Tänk en lite lagom turbodiesel motor, med 5 växlad låda.. citroeng hydraulisk fjädring, och tex porsche bromsar.. sedan en "retro" kaross på det.
Reggad som amatörbyggt fordon.. helt klart möjligt.. vem blir först??
Intressant... jag har inte de tekniska musklerna men skulle mycket väl kunna tänka mig ett sånt projekt.
vilket naturligtvis ska vara 'rat-look' och rejält hård som de på bild, även om det blir fake patina.
Ett hemmabygge med 'fin' look pretensioner skulle bli fel tycker jag.
Som sagt, fulsnygga var ordet.

Jävlar, här va de mycke fränt
Brutalare cykel än den första får man leta länge efter... vad är den sista för nåt?
Men coolast är ändå 2002'a rodden!
Ja bågen var frän..verkar riskfyllt för skägget bara med insuget.. 
alla var enormt fräcka :-)
Steem punk grill
synd att den bara finns i datorn och inte i verkligheten.... 
Det är en duktig desighner... som är en djäkel på att rita grejer i datorn...
Ytterligare ett av hans fordon...
Har alltid gillat den här:

Och jo, den finns på riktigt, byggd av Gotlänningen Ola Stenegärd!
Mums.. 
Det är väl sådana däck man har för att inte skada gräsmattor, om man blir tvungen att parkera på dylika...
ser rå ut (positivt) 
Ytterligare ett av hans fordon...
Den var både snygg o rå
Hår är några av Barry weiss från fyndjägarnas fordon

Han har många coola fordon men den här husbilen är bland det fränaste jag har sett
Fortfarande pinsamt självklara punkter.. 
Och så en trevlig vagn.. 
Sidor Föregående 1 … 35 36 37 38 39 … 73 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Ej VW men cool ändå
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.