Ja, tråden med samma namn blev en succé på MB. Varför inte ha en här å?
Woffes Porsche, mumma
En fulcool bil, Vanden Plas Princess 1100. Gillar den för att en kompis har en, riktigt skön att köra!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Ej VW men cool ändå
Ja, tråden med samma namn blev en succé på MB. Varför inte ha en här å?
Woffes Porsche, mumma
En fulcool bil, Vanden Plas Princess 1100. Gillar den för att en kompis har en, riktigt skön att köra!
mmmm Bonneville.........
http://www.youtube.com/watch?v=CpjPIj1Y … r_embedded
Den där var ju inte lite brutal! Diesel i en rat rod var ju faktiskt riktigt fränt
Satan i gatan! Hur coolt som helst!
Ja, tråden med samma namn blev en succé på MB. Varför inte ha en här å?
Woffes Porsche, mumma
En fulcool bil, Vanden Plas Princess 1100. Gillar den för att en kompis har en, riktigt skön att köra!
Vanden Plas är en typisk Brittisk "badge engineering" bil. Samma bil fanns även som MG 1100 och Morris 1100 med samma kaross i grunden. Var väldigt sugen på en MG 1100 som fanns på blocket för ett par år sen .
En definition över den brittiska bilmodellen är ADO 16 (Austin Drawing Office uppdrag 16). Den fanns som sex (!) olika varumärken: Austin, Morris, MG, Riley, Wolseley och Vanden Plas som var den lyxigaste. MG skulle vara den sportigaste, Austin och Morris folkbilarna och Riley och Wolseley som jaa, jag vet inte riktigt. Men som sagt var, badge engineering på hög nivå! Det är iallafall sir Alec Issigonis som ligger bakom modellen, så hatten av!
En definition över den brittiska bilmodellen är ADO 16 (Austin Drawing Office uppdrag 16). Den fanns som sex (!) olika varumärken: Austin, Morris, MG, Riley, Wolseley och Vanden Plas som var den lyxigaste. MG skulle vara den sportigaste, Austin och Morris folkbilarna och Riley och Wolseley som jaa, jag vet inte riktigt. Men som sagt var, badge engineering på hög nivå! Det är iallafall sir Alec Issigonis som ligger bakom modellen, så hatten av!
Jäklar! det var fler varianter än jag kom ihåg. Gummiupphängning som hundkojan också. och hjulen långt ut i hörnen. som en utdragen hundkoja .
Jag har ägt en MG 1300 men sålde den, hur rolig kan den vara liksom....
Jag gillar den för att den andas så mycket optimism fast det egentligen var en skitbil. Den är fulcool på något sätt, allra helst i sin skepnad som Vanden Plas. Hur många småbilar har inredning och groggbrickor av ädelträ idag? Stor blaffig kromgrill? Extra stora askkoppar för cigarrökande herrar? Fåtöljer av äkta brittiskt läder? Näe jag tänkte väl det
Dessutom gillar jag att man aktiverar signalhornet genom att trycka blinkerspaken inåt, som för övrigt lyser grönt när man blinkar!
Jo det är sant men jag fick ju plats med mera VW grejor när den försvann
Ett ekipage värt namnet
svensk bil tror ja.......snyggt stuk hur som helst
svensk bil tror ja.......snyggt stuk hur som helst
Japp. låg ute på blocket förra året.. vet inte om den blev såld men.
Nu föll poletten ner, var där jag såg den....:)
Här är en kopia på MB Renntransporter. Byggdes ursprungligen av blandade Mercedesdelar och toppade 170 km/h. En välgjord kopia blev klar 2001 och visades upp på de flesta shower i Europa. Jag var med på ett hörn och fick leverera glasen runtom till den. Står väl i dag på Mercedes museum i Stuttgart.
En forsig bike som avslutare.
Cobra
En forsig bike som avslutare.
Sååå läcker !
Påminner lite grand om:
Lancia Astura 233 - året är 1933, ljusår innan andra biltillverkare ens kunde stava till strömlinjeform
Haha, Lancia Corvette, Mats?
Tempo Matador dubbelhytt! De e fett de!
Tempo Matador dubbelhytt! De e fett de!
Haha, Lancia Corvette, Mats?
@*# - länken funkade i går ju ...
Men så här menar jag iaf:
1936 Lancia Astura Convertible tipo Bocca Pininfarina
Boxerville » Bilder & film » Ej VW men cool ändå
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.