Nu börjar det låta intressant.
Att man kan campa i anslutning till området är minimumkrav för att jag ska åka dit.
X2
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Träffar » BugRun Classic! 2011
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 14 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nu börjar det låta intressant.
Att man kan campa i anslutning till området är minimumkrav för att jag ska åka dit.
X2
Å egen DR klass för 25hk! hoppas man platsar med 30hk också 
Jag och grabben kommer dit. 100% säkert. 23 mil från Mora ska väl den där gamla skorven orka. Nu är det bara fram med vinkelslip och svets så vi hinner sänka den också. Vi ses 
Det blir nog ett gäng från Östersund som åker ner!!
Vi kan vara början på den karavan som kommer nedrullande från norr.
Vi åker väl E14-E4 via Sundsvall och Gävle.
Skriv när ni vill rulla så anpassar vi vår avgångstid från Östersund (ca 44 mil till Tierp)
Mvh
Johan
ACE VW of JAMTLAND
- ------ - -- - - -- -- --
Åker förhoppningsvis 62.a busbil annars 67.an (originalare) 
Ingen ny info om denna träff? Jag menar "bladet" som Johan fick i brevlådan, är det den enda källa till information vi, ett helt folkaforum, har att tillgå? Jag är sugen på att göra detta till en ersättare för BR, komma fre, åka sön, förutsatt att det blir tillräckligt lyckat, men man vill ju veta mer än lösrykta rykten från olika håll.
Här är det väl lite mer info iallafall. 
Ahh tack! Jag kommer nog påverkas av hur många andra som väljer att komma på fredagen och/eller stanna till söndagen. Man vill ju inte vara själv. Hur ser läget ut för er som tänkt komma?
Sen är det ju så synd att de är så fast i sina idéer. Utställningsklasserna tex:
Original 50-tal
Original 60-tal
Original 70-tal
Cal look
Retro
Baja/buggy
Kit car
Ghia
Typ 2
Om jag tolkar detta rätt, så innebär det åtta klasser för typ1, en för typ2 och ingen för de övriga modellerna! Jag menar om varje individuell klass kunde vara vilket fordon som helst, så skulle ju inte Ghia och Typ2 behöva en egen, eller hur? Samma problem som de har med "BugRun Modern" (som vi ju rimligtvis döper om träffen till). Om jag har en original typ34 ghia, var ska jag stå? Original 60-tal eller ghia, för att exemplifiera min poäng.
Jag tycker det bör va typ1 -53, -58, -64, -68, 71-, typ2 -54, -67, -72, -79 osv men det kanske blir krångligt 
och sen kanske inte ha någon stilinriktning utan de bästa bilarna i varje klass får pris?
-bara en ide
Jag kan förmodligen inte åka pga skörden... 
sen... hur kan man ha Baja i samma klass som Buggy? inte många gemensamma nämnare där... och om man nu ska slå ihopa dom, varför inte ha kitcar i samma klass?
Jag vill ha en klass som heter "Råttig-blå-bubbla-med-rutigt-tak-och-Esso-märken-på-dörrarna", för att för mig är det viktigast att komma hem med en plastpokal.
De borde ha en klass för Rat/patinerad. Inte för att det lockar med pris, men det hade väl varit trevligt om lika bilar parkerade intill varandra.
Jag vill ha en klass som heter "Råttig-blå-bubbla-med-rutigt-tak-och-Esso-märken-på-dörrarna", för att för mig är det viktigast att komma hem med en plastpokal.

sen... hur kan man ha Baja i samma klass som Buggy? inte många gemensamma nämnare där... och om man nu ska slå ihopa dom, varför inte ha kitcar i samma klass?
Varför inte öka den visuella komforten på träffen och ta bort den klassen? 
Baja å buggys var ju ursprungligen avsedda för mer eller mindre off road?
magoo skrev:sen... hur kan man ha Baja i samma klass som Buggy? inte många gemensamma nämnare där... och om man nu ska slå ihopa dom, varför inte ha kitcar i samma klass?
Hrm, termosvarning på den kommentaren....
magoo skrev:sen... hur kan man ha Baja i samma klass som Buggy? inte många gemensamma nämnare där... och om man nu ska slå ihopa dom, varför inte ha kitcar i samma klass?
så sant så, men den ena för mangling i öknen, den andra för att glida på stranden 
Jag kommer troligen.. säkert några mer från Ockelbo också 

Jag kommer troligen.. säkert några mer från Ockelbo också
blir tomt i ockelbo då? 
easos skrev:Jag kommer troligen.. säkert några mer från Ockelbo också
blir tomt i ockelbo då?
Haha jaa blir väl helt tomt här då.. kanske nån hustomte som lurar kvar 

Visst är det synd at dom tar klasserna rakt av från BR.... Jagmenar, 83, då var det kanske läge med en baja/buggy, å en för buss, men idag ser det ju lite annars ut!!! en splitbuss klass, en bay, eller räkna bubbla, buss å typ 3 å typ 4 i samma klass, så en klass för 50 tal origina, (både typ 1 och 2) en 60tals för alla typer, å en 70tals klass för alla typer.
Det vore ju mest rättvist, eller ha en klass 50 tals, buss å en klass 50tals bubbla, en klass buss 60 tals å bubbla 60 tals, osv.
Sen, top 8 quick 16, det känns också förlegat, kalla klasserna samma som på SCC.
Kan nog bli bra, men, det krävs uppslutning av oss, och bra väder, mm.
Jag känner mig sugen att åka ner iallafall, men det blir dock typ 3 helger i rad söder om dalälven..... 
HenrikL skrev:magoo skrev:sen... hur kan man ha Baja i samma klass som Buggy? inte många gemensamma nämnare där... och om man nu ska slå ihopa dom, varför inte ha kitcar i samma klass?
Hrm, termosvarning på den kommentaren....
Hebster52 skrev:magoo skrev:sen... hur kan man ha Baja i samma klass som Buggy? inte många gemensamma nämnare där... och om man nu ska slå ihopa dom, varför inte ha kitcar i samma klass?
så sant så, men den ena för mangling i öknen, den andra för att glida på stranden
Jag har varit i Brasilien och åkt Buggi turer,båda gångerna jag var där,heldagars med privat driver.
Det var helt grymt,där passar dom in och har ett användningsområde.
Bra mycket coolare att köra en sliten cab i Sverige 
Någon som har sett vad det kommer att vara för inträde? Tydligen så var det ordentligt dyrt i söndags på dragracingen på Tierp Arena.
Jag har varit i Brasilien och åkt Buggi turer,båda gångerna jag var där,heldagars med privat driver.
Bra mycket coolare att köra en sliten cab i Sverige
Kan säga att jag tar hellre och kör med nån av mina buggys än nåt annat så länge det är över 15+ ute 
Någon som har sett vad det kommer att vara för inträde? Tydligen så var det ordentligt dyrt i söndags på dragracingen på Tierp Arena.
I helgen var det ju trots allt EM-deltävlingar i dragracing så de entrepriserna är nog lite justerade...
Fredrik.S skrev:Jag har varit i Brasilien och åkt Buggi turer,båda gångerna jag var där,heldagars med privat driver.
Bra mycket coolare att köra en sliten cab i SverigeKan säga att jag tar hellre och kör med nån av mina buggys än nåt annat så länge det är över 15+ ute
Förstår dig
jag personligen gillar inte buggys,sitter hellre i en buss eller en typ1
och svettas om jag inte har en cab
men jag förstår att du gillar dom.Dom jag åkte
i där var 90:or E85 matade 1600cc,, fränt.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 14 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Träffar » BugRun Classic! 2011
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.