1

Värm gummit i hetvatten i en kastrull på plattan i minst 45min för att göra de mjuk å go. Slipa av kanten på röret så den inte har några vassa kanter. Smörj på någon smet, jag tog vaselin. Gör sedan som i filmen, lätt som en plätt. Glöm inte att trä på gummit ut och in, så att du kan vända tillbaka de och få det åt rätt håll på röret.

2

Detta ska jag snart göra

Bubbelicious For Life

3

En fråga när man ändå har axeln lös sådär finns de nått mer att byta tex packbox ellerr så där röret sitter i växellådan?

Bubbelicious For Life

4

Men se alltid till att ha en extra bälg hemma  ICQ/ad
om inte...så spricker den ena alltid  ICQ/ad  ICQ/af

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

5

He he bra tips. Har dock bara 10 min till classic ;-)

Bubbelicious For Life

6

Du behöver nya packningar mot växellådan, dessa ska sedan chimsas in så de blir lagom Default/smile
http://www.classicvw.se/packning-vaxell … cts_id/401

Citat från PeCe
"
Jag brukar lägga växellådan på sidan, montera dit packningar, rör och lagersköld och dra i rätt moment. Röret, som nu pekar rakt upp, ska inte "falla" av egen kraft. Gör röret det, får du gå ner i tjocklek på packningar, alt. ta bort någon packning. När du fått röret att ej "falla" av egen kraft. Kan du montera isär allt och lägga tätningsmedel mellan packningarna.
Kolla gärna:
http://peterclevarp.blogspot.se/2009/02 … avlar.html
"

7

De var en bra länk.. Tack..  Hade hoppas på att inte behöva ta ur  växellådan.

Bubbelicious For Life