Värm gummit i hetvatten i en kastrull på plattan i minst 45min för att göra de mjuk å go. Slipa av kanten på röret så den inte har några vassa kanter. Smörj på någon smet, jag tog vaselin. Gör sedan som i filmen, lätt som en plätt. Glöm inte att trä på gummit ut och in, så att du kan vända tillbaka de och få det åt rätt håll på röret.
Detta ska jag snart göra
En fråga när man ändå har axeln lös sådär finns de nått mer att byta tex packbox ellerr så där röret sitter i växellådan?
Men se alltid till att ha en extra bälg hemma
om inte...så spricker den ena alltid

50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
He he bra tips. Har dock bara 10 min till classic ;-)
Du behöver nya packningar mot växellådan, dessa ska sedan chimsas in så de blir lagom 
http://www.classicvw.se/packning-vaxell … cts_id/401
Citat från PeCe
"
Jag brukar lägga växellådan på sidan, montera dit packningar, rör och lagersköld och dra i rätt moment. Röret, som nu pekar rakt upp, ska inte "falla" av egen kraft. Gör röret det, får du gå ner i tjocklek på packningar, alt. ta bort någon packning. När du fått röret att ej "falla" av egen kraft. Kan du montera isär allt och lägga tätningsmedel mellan packningarna.
Kolla gärna:
http://peterclevarp.blogspot.se/2009/02 … avlar.html
"
De var en bra länk.. Tack.. Hade hoppas på att inte behöva ta ur växellådan.
