1

Sommaren 2013 drabbades jag av en sjukdom som nu mer och mer tar över mitt liv

Min bror och hans flickvän lånade ut en av sina bubblor och jag och mina två söner följde med till Airmeet och därefter hamnade vi på BugMeet

Bland allt trevligt folk på dessa träffar började sjukdomen göra sig påmind och i september 2013 köpte jag mig en early bay 71a som skulle bli ett fler års projekt

Allt spårade ur och Fahrvergnugen West vår crusing, FanFest, BugRun, Wänerträffen, AirMeet, BugsFunny, BugMeet och Fahrvergnugen West höst crusing avverkades under 2014 i ett rasande tempo

Som om detta inte räckte så införskaffades en bubbla 62a i dec 2014 och jag började samtidigt inse att kampen mot sjukdomen var förlorad

Nu är jag inte särskilt ledsen för detta eftersom jag under denna tiden har träffat helt underbara människor på alla träffar runtom i landet och här på Boxerville

När 2015 nu är runt hörnet ser jag framför mig ännu en trevlig VW sommar med nya och gamla vänner

Och nu kvarstår bara att önska alla er andra som tydligen också har drabbats av VW sjukan en God Jul och ett Gott Nytt År  ICQ/ag

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

2

Aha det är därför man såg dig kuta runt på alla träffar! ICQ/ab
Själv har jag och bror avverkat garage träff i verkstan, Ronneby, Fan Fest, AirMeet, Vwänerträffen, Classic Car Week Rättvik, BRC, Bugmeet och höstträffen i Malmö för att nämna några ICQ/ag

God Jul och Gott Nytt år!

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

3

Jag vet precis hur det känns, har haft samma sjukdom sedan 1990.
Har haft den lindrigare typen-1 i alla år.
Men efter senaste sommaren har jag fått symptom av typ-2,
väntar med spänning på att den ska bryta ut.
(väntar bara på rätt typ-2 virus, så jag kan slå till.)

God Jul och ett Gott Nytt "Vw" År     ICQ/ab

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

4

Kul att du äntligen har drabbats av typ-2 viruset Speedwagen! Tror jag vet vilken buss som har hjälpt till att startat det hela! ICQ/ad Mitt typ-2 virus bröt ut ca 2008 då pappa drog hem 68an och jag blev stört förälskad, men det värsta är att det fortsätter att tillta... undrar hur detta ska sluta... Default/hmm

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

5

Typ 4 är inte att leka med kan jag tala om ICQ/ad ojoj vad det biter tag i en!!

412 ls variant -74 ( min 1:a bil, borta sen länge...)
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

6

Enda gången man tycker det är skönt att man inte hittat något botemedel.. ICQ/ae

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

7

Typ 1 och 2 har man åkt på och haft känningar av Typ 3 men har inte brutit ut än...

8 Senaste redigerad av vwrob (2014-12-25 11:24:23)

tur att man får denna sjukdom bara en gång men i lite olika stadier  har haft den nu i ca 30 år  det var då jag köpte min första bubbla en 1300 -70 som jag körde på isen med ICQ/ab Nu de senaste 10 åren ha en ny typ börjat gnaga på en, tror den heter  pre-a.......

ålands volkswagen klubb på facebook

9

Herbie63 skrev:

Kul att du äntligen har drabbats av typ-2 viruset Speedwagen! Tror jag vet vilken buss som har hjälpt till att startat det hela! ICQ/ad Mitt typ-2 virus bröt ut ca 2008 då pappa drog hem 68an och jag blev stört förälskad, men det värsta är att det fortsätter att tillta... undrar hur detta ska sluta... Default/hmm

Ja... för dig slutar det väl med BARN-(door)  ICQ/ab  ICQ/ab

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

10

har drabbats av samma sjukdom.... Efter flera års jänkar feber har den brutit ut till full skalig VW typ 1 sjuka Default/yikes

11

Tyckte du såg lite blek ut på höstträffen  ICQ/ag  Eller var de saften du drack till kräftorna tro   ICQ/ae ...

12

Varit i skiten sen -80 då jag köpte min första bubbla....det går inte över ICQ/ad

13 Senaste redigerad av michaelth (2014-12-25 17:00:46)

Jag drabbades av typ 1 redan innan födseln, snart nog tilltog skadan med förste typ 2, sedan typ 3.. det har inte avtagit, även om en del av typ 1 liksom typ3, blivit minskat genom bortrostning  ICQ/ad .. men genom nya tillskott skall nog detta bestå lääänge  ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

14

under 3/4 av texten fick jag en klump i magen.. men nu mår jag mycket bättre.. Dessvärre har jag drabbats av samma skit som er andra för 6 år sedan.. Det började med lätt oro över okunskapen kring sjukan. Sen fick man svarta fingrar, sår började komma lite överallt över händer och armar.

15

Det låter inte bra detta. Jag som fick min diagnos för bara någon månad sen. Typ 1 gav mig sömnlöshet och dagdrömmeri. Har börjat känna av typ 2 så här på långledigheten.  Hur ska det sluta?

Nuvarande:
1973 typ2
Tidigare:
1969 typ2, 1963 typ1, 1988 typ2