Var har du köpt fälgarna?
Köpte dom på classicvw.se
Mvh
IDAG kom min jättebeställning som jag gjorde i början på december... Hade tänkt att börja svetsa upp karossen under julledigheten,men har inte kunnat göra något innan jag fick delarna som jag har väntat på. Bättre sent än aldrig! Var även med dom sista smådelarna för att kunna få ihop ett rullande chassie. Måste bara lacka växellådan först. Framvagn och lite annat småpill sitter redan på sedan några veckor tillbaka. Ska bli sjukt kul att komma igång nu!
Mvh
Kul 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Fredagsupdate!
Som jag skrev tidigare så har jag fått all plåt och resten av delarna jag beställde innan jul.
Har börjat i framänden av karossen och jobbar mej bakåt med rostlagningen. Värmekanalerna tar jag dock sist då jag tänkt att bulta fast dessa i bottenplattan och sedan lyfta på karossen för att kunna passa in allt ordentligt innan dom bränns fast för gott i karossen.
Har även skruvat dit huvudcylinder,växellådsfästen,dragit lite vajrar osv. på bottenplattan.Brukar alternera lite mellan rostlagning och skruva dit nya delar på plattan,blir roligare så.
Plattan börjar att se lite roligare ut nu än vad den gjorde från början.
Fronten börjar se ut som det var tänkt från början igen.Har köpt all plåt på VW Importen.Det mesta är IGP. Måste säga att jag är imponerad av passformen (än så länge...)för dom pengarna.Tjockleken på plåten känns helt ok också.Visst får man väl böja och knäcka till vissa bitar litegrann,men jag hade inte väntat mej något annat heller.Den enda biten som kändes lite "B" var bottenplåten till reservhjulsbaljan,men den sitter där nu också till slut.

Det som tar längst tid är ju att hitta alla punktsvetsar bakom allt gammalt skit! Ibland är det 15 punkter på en 10cm lång sträcka,och ibland är det 10cm mellan varje punkt.

Såhär långt kom jag på högersidan ikväll.Skulle svetsa dit plåten här,men efter några punkter så tog gasen slut. Ska hämta en ny tub imorgon. När denna plåten är färdigsvetsad så ska jag slipa alla svetsar jag lagt hittills,sedan är det dags att ta tag i nederdelen av a-stolparna på båda sidorna.
Mvh
Bra Marscherat.
Tuggar på fint!
-Edward H Harriman
Har själv en 66a på karossen vid vänster bak Såg min lika rostig ut. Plus att kanalerna är bytta. Plattan va bra förutom 2 hål bak där värmekanalerna bultas i .
Föresten prem lagd 
Tack ska ni ha!
Var och skaffade en större gastub till svetsen idag,så nu är även plåtbiten i högra hjulhuset fram fastsvetsad.
Hade planerat att påbörja bytet av nederdelarna på a-stolparna ikväll,men skruvarna till dörrarna vägrar släppa! La alldeles för mycket tid på att bråka med dom ikväll. Funderar på att borra ur dom istället.
Ha en trevlig lördagskväll!
Mvh
Har haft ett litet uppehåll från garaget och renoverat kök.Det är nu färdigt,så i helgen har jag umgåtts en stund med svetsen igen
Har bytt ena karossfästet som sitter under soffan bak.Återstår dock att bygga en egen liten plåtbit för att bli kvitt den sista rosten här,men det blir bra!
Har även lagat det vänstra hjulhuset bak.Detta var ett jävla pusslande med svetstänger och måttband innan allt brändes fast! Allt var bortrostat sedan tidigare,så det fanns inga mått att gå efter.Mätte så noggrant som jag kunde på högra sidan då den är helt frisk.Tyvärr är det hjuhuset bytt någon gång tidigare i bilens liv,så jag hoppas att det sitter som det ska.Karossen satt ju fast i alla fästen innan jag började riva sönder den iaf... 
Plåthögen har faktiskt krympt ordentligt nu,och det som återstår är nederdelen av a-stolparna samt värmekanalerna. Sedan blir det väl ytterligare en massa skruvhål osv som ska läggas igen.Finns även några gamla halvfula lagningar som jag ska snygga till,men det börjar nästan kännas som om att det kan bli lack till sommaren
Mvh