leguanen skrev:Bilder nu. Ja vet att de händer grejer i garaget. 
Jaha, om Stoffe kräver bilder så är de väl bäst att jag lyder då...
Som vanligt så var de länge sedan som jag orkade lägga upp bilder, å trots att jag fotar mycket så har jag missat en del märker jag...
Håller på lite av å till med elsystemet på bilen. Eftersom tankmätaren och pilarna är på 6 volt å resten av bilen blir 12 volt så köpte jag några motstånd.
För att inte behöva borra massa hål i karossen så bockade jag ett fäste i 2mm aluminium som sedan lackades

Å med motstånden monterade ser de ut så här..

Skickade iväg hastighetsmätaren till JIGE för att få den nollställd, ville inte pilla med det själv

Sen har jag äntligen fått rutorna att funka till 99%, strular sista 5mm ibland men hoppas det blir bättre med ett friskt batteri.
De slutade med att jag skar bort ca 5mm från den inre skraplisten å 2mm ifrån den yttre.
Närbild på elhissmotorn som fanns som exklusivt tillbehör under en väldigt väldigt begränsad tid, tror de var en sen torsdags eftermiddag 1957 som några få tillverkades...

För att inte motorn ska bli vattenskadad direkt så monterade jag lite skyddande plast över dom, borde hålla de mesta borta iaf

Eftersom inget är original på den här bilen så dyker det upp diverse bekymmer hela tiden, tex så var de inte bara att montera slangarna från bromsoljeburkarna till huvudbromscylindern, eftersom slanganslutningarna på cylindern är 8mm men bara 5mm på burkarna. De löstes dock ganska lätt iom att det fanns ett par slangövergångar över på jobbet.

Å med lite krympslang på det så..

Måste ju testa en gammal dörrsida bara för att få lite mera färdigkänsla över inredningen

Nu var ju den möglig å lite för liten dock....

Så de blev till att göra några nya som passade bättre i storlek

Baksidan på masoniten målades 2 gånger så den ska förhoppningsvis klara fukten lite bättre

När jag renoverade min buss för 4-5 år sedan så använde jag golvfoam som stoppning till dörrsidorna å det ser fortfarande bra ut, så de blev till att köpa en rulle å använda på de här oxå

Släppte ut den lika långt som masoniten är tjock, så när jag spänner tyget får jag stoppning på kanten också, bra eller dåligt vet jag inte...

Helt ok

Hmm, jag vet att jag fotade dörrhandtaget innan blästring och pulverlack men den enda bilde jag hittar är när det är blästrat å lagat...

Början på ett nytt handtag

Klädseln ifrån handtaget

Testar baksätet, misstänker att det inte är helt rätt modell? känns lite smalt..?

Men stoppningen som ska vara upp till -64 passar bra iaf
Nu är det bara att få tag i nå passande material å sy klädsel av

Får se när jag kommer mig för att uppdatera nästa gång....