201 Senaste redigerad av nizekustoms (2011-06-13 06:44:30)

Tänkte summera min helg på BR i några korta meningar!  ICQ/ag

Störst behållning
Att få hänga med dalagänget, enköpingsgrabbarna samt med figurerna på swappet igen!

Roligaste minnet:
Jag har letat efter en pump till min B1L Eber under en tid. En ny kostar 2000-1800 så det är ingen kul utgift för en så liten sak. Vad händer då...? en kille från Polen rotar i mina försäljningslådor och drar upp en pryl och frågar vad jag skall ha för den? Dra på trissor, det är ju en eberpump. Jag får ta tillbaka den och erkänna att den inte är tillsalu  ICQ/ag

Coolaste bilarna:
Mattias barndoor och den där splittbubblan med MAG-kompressor monterad på en 25hk. Synd att jag inte han kolla så mycket på Mattias barndoor bara. Vart tog han vägen?

Årets diskussion:
Vad skulle man göra med flygspanarbarndooren egentligen om det var ens egen?  ICQ/ab

Årets "ja varför inte":
När Goopher glider runt i kostym och slips...  ICQ/ag
Det visade sig att han kom direkt från studentfirande dock så det var ingen nyriktad stilidé för Bugrun.

Haveri:
Jag körde förbi en husvagn på E4 söderut och hörde då jag passerade den hur det skramlade och rasslade. Garvade lite för mig själv och trodde att de glömt att dra upp stödhjulet... döm om min förvåning när jag kom till Jönköping och saktar ned lite och hör att det är jag som skramlar... Det blev att vika av vägen och binda upp avgasröret till Ebern med ståltråd. Det måste ha vart lite fyrverkeri efter bilen på E4  ICQ/ad

Årets flopp:
Så få deltagare till dragracingen.

Årets sköna känsla
Att mina barndoorpickissidor hamnade hos någon som har en barndoorpickis och inte hos någon utländsk trader.

Årets inköp:
4 lysrör, två reflexer till min barndoor och en hoodie.

Godast:
Mats whiskeysås

Känslan i magen då jag kom hem...
-Jag vill ha ut min barndoor nästa år.
-Jag vill åka på mer träffar - det blir nog summermeet i Danmark
-Måste åka upp och hälsa på i Dalarna snart.

Vi syns i sommar på någon träff därute!

Alte Liebe rostet nicht!

202

så, för mig som inte var där... har BR skärpt till sig från tidigare år så det blivit bättre? Lät nästan så på några inlägg...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

203

Nisse skrev:

Tack för en trevlig och kul helg!

Fick ansikten på ytterligare några forum-namn.

Särskilt tack för trevligt sällskap till Tobbe & Jenny, Steffo, Sondis samt Bugpeople-gänget med Hasse och Jonny i spetsen!

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/816403.jpg

/Nisse.

Tack som fan själv alltid lika trevligt !!!

West Coast Volks
Attitude is everything !

204

Måste säga att BR hade gjort en rejäl uppsnäppning. jag var så missnöjd förra året att jag stod på Lördagsmorgonen och tänkte att jag skulle skita i att åka. Dock kan jag säga att de fixat det jag störde mig på.
Enda "fadäsen" var missen med bänkningen på Söndagen. Skulle ha startat 0900 enl programmet, men kom igång ~10.45
Dock så var funktionären snabbt framme till mig och förklarade varför, att de som skulle sköta det hade fått reda på att det var 10.00.
Runt 9.45 kom han igen och sade att de inte fick fatt i den som skötte det hela, och att det kunde bli senare än det.

Förra året var det INGEN info, efter 2 h när jag gick och frågade blev jag avsnäst med att "de som sköter det är magsjuka, så det blir inget", ytterligare ett tag senare ropades det ut att det inte skulle bli av för att nån timma senare ropa ut att "nu kör vi bänkningen"....
Rätt stor skillnad, eller hur?

Hellre massor med info om varför det inte blir som planerat än att man får söka sig till den....

årets resultat: 95,4 hk i en buggy ICQ/ab

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

205

Hade också en toppenhelg på Mantorp med mycket fina bilar och bussar att titta på.
Jag tyckte hela arrangemanget funkade perfekt.

Tyvärr så hittade jag inga lämmar till min pickup men jakten fortsätter.

Tack till grabbarna i West coast volks för ett gött röj på Lördanatten.

Ja visst fan man fick ju ett pris också  ICQ/ae

http://img860.imageshack.us/img860/6079/bugrun.jpg

Jan Jacobsson Borås

206

jj64 skrev:

Hade också en toppenhelg på Mantorp med mycket fina bilar och bussar att titta på.

http://img860.imageshack.us/img860/6079/bugrun.jpg

Grattis Janne!
Nästa år står pickisen där då!  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

207

nizekustoms skrev:
jj64 skrev:

Grattis Janne!
Nästa år står pickisen där då!  ICQ/ag

nja vi får se men det lutar åt bruksskick på den.
Jag är ju ingen "putsare" egentligen  Default/hmm

Jan Jacobsson Borås

208

jj64 skrev:

Tummen upp och hatten av ICQ/ab !

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

209

Njaa...du hittade lämmar, men du var för petig för din bruksare.  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

210

25hpman skrev:

Njaa...du hittade lämmar, men du var för petig för din bruksare.  ICQ/ad

Default/lol

Jan Jacobsson Borås

211

Eller nåt...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

212

Det blev en mkt lyckad BUGRUN för min del och resten av Oskarshamns Maffian!!!

Vädret: var helt okey i mitt tycke...kunde varit mkt sämre....
Bilarna: Fanns mkt fina luftkylda bilar och titta på, bubblor som bussar, vattenkylda brydde jag mig inte om så mkt....
Party: OJJJAAAA!!!! Torsdag, fredag, lördag, musik, projektor, öl, sprit....mkt folk
Folket: Mkt glatt, fullt, roligt, vänligt folk som kom, gick, åkte, kröp, ålade...KLOCKRENT!!!!
Överlag: Insläppet vid öppnandet var katastrof men in kom vi....

Summasumarum: Ett MKT lyckat BUGRUN och jag fick helt klart en nytändning efter dom 2 föregående åren....

OSKARSHAMNS MAFFIAN WILL RETURN NEXT YEAR, BIGGER AND BETTER!!!!!

Om man inte klarar av det själv så gör någon annan det.

213

jj64 skrev:

Vill också gratulera!

214

johan_l skrev:

så, för mig som inte var där... har BR skärpt till sig från tidigare år så det blivit bättre? Lät nästan så på några inlägg...

Hmm eller så beror det på att alla GNÄLL KÄRRINGAR var hemma i år  Default/lol

215

Grattis Jonas o Janne med!!

WTG boyz!

/Kalle

216

Mogge Der Alten Garde skrev:
johan_l skrev:

Hmm eller så beror det på att alla GNÄLL KÄRRINGAR var hemma i år  Default/lol

tillhör de som var kritiska efter förra året, men i år var det mycket bättre.

vagnpark:

217

Ja insläppet var ju lustigt, kom dit 22-23 på torsdagskvällen, sen höll vi på att få vänta till sist för enligt parkeringsvakterna hade vi trängt oss in i kön på morgonen.. nån sprang runt med kameran och fick bevisa med bilder att dom vart där kvällen innan.. phuu, hade nästan vänt hem om vi fått vänta en halv dag till !! In och utsläppet fungerade inge vidare heller  ICQ/ad

Kommer satsa på classic nu och blir det lyckat vette tusan om jag åker ner till mantorp igen på ett tag, är ju som någon nämnde - man ser allt men ändå inget..  Default/hmm

Panel -53, 911 -71

218

kul att dom förbättrat sig. då har det kanske gått in nånting i skallen på arrangören iallafall. det där med entren är ett känt fenomen sen tidigare år. en annan lustig sak brukar vara klassindelningen på bilar. sett det mesta ang det tror jag. hoppas det vänder sakta men säkert för bug run för 10 år sen och tidigare var i särklass sveriges bästa bilevenemang!

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

219

jockebostrom skrev:

Ja insläppet var ju lustigt, kom dit 22-23 på torsdagskvällen, sen höll vi på att få vänta till sist för enligt parkeringsvakterna hade vi trängt oss in i kön på morgonen.. nån sprang runt med kameran och fick bevisa med bilder att dom vart där kvällen innan.. phuu, hade nästan vänt hem om vi fått vänta en halv dag till !! In och utsläppet fungerade inge vidare heller  ICQ/ad

Kommer satsa på classic nu och blir det lyckat vette tusan om jag åker ner till mantorp igen på ett tag, är ju som någon nämnde - man ser allt men ändå inget..  Default/hmm

Jag var för första gången bara där Lö-Sö, detta beroende på förra årets fiasko. rullade in ca 11 på dagen, 2 bilar framför.... allt tog max 5 min, sen var det bara att köra och ställa upp tältet ICQ/ab
Jag brukar smita i slutet av prisutdelningen... aldrig nån kö då.

vagnpark:

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/e7d1baec96bb94a5f7c582cab8e0dc4f.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

220

Jodå,min Pia var med och drog runt husse och matte runt sevärdheterna...ända tills hon tröttnade och la sig att sova i bilen,
det tär på orken att kava runt på Mantorp Park och kolla på allt! ICQ/ab

Post's attachments

Pia.Mantorp.jpg, 402.09 kb,  x
Pia.Mantorp.jpg 402.09 kb, 9 downloads since 2011-06-14 

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

221

pompejus skrev:

Jodå,min Pia var med och drog runt husse och matte runt sevärdheterna...ända tills hon tröttnade och la sig att sova i bilen,

Go Bulle som jag tyvärr missade...  ICQ/ad

Mot Hessisch 2017!

222

nice doog...!!!!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

223

Robert K skrev:
pompejus skrev:

Go Bulle som jag tyvärr missade...  ICQ/ad

Och jag också, snyft men har ju "Hilti" 1,5 är gammal bullterrier här hemma.
Han måste du få träffa Koolman...

224

Hilti,vilket cool namn!!Kan passa på en bulle som är 1,5 år,kan verkligen vara som en slagborrmaskin när de sätter fart.... Default/lol ,ser fram mot att träffa på ngt möte längre fram i sommar kanske? ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

225 Senaste redigerad av Thomas Å (2011-06-15 17:22:14)

Paus på väg till BR. Tripp, trapp, trull...    ICQ/ag

http://i220.photobucket.com/albums/dd161/brattbacken9/20110610713.jpg

http://i220.photobucket.com/albums/dd161/brattbacken9/20110610712.jpg

http://i220.photobucket.com/albums/dd161/brattbacken9/20110610714.jpg

Innan hemfärden. Bra trötta efter en kanonhelg.

http://i220.photobucket.com/albums/dd161/brattbacken9/20110612736.jpg

"Pimped by Nature"