Vad är det för brickor som är inne i toppen? Den ena var en aning deformerad och trillade ut av sig själv då jag tog av topplocket. Såg dem inte i reparationshandboken heller.

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Brickor i topplocket
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vad är det för brickor som är inne i toppen? Den ena var en aning deformerad och trillade ut av sig själv då jag tog av topplocket. Såg dem inte i reparationshandboken heller.

Bort med dom bara!
Ja, dom där kastar du!
Okej, men vad har de för mission från början?
Topplockspackning. Eller distans för att få rätt "fel" komp
Okej, slänger bort dem då 
Jag hade oxå sådana shims på min fast åt andra hållet mot blocket. Tänkte oxå dumpa dom för men efter att ha mätt vändhöjden som va 0,4 så åkte dom dit igen. Va tur de. Kanske kan va en ide att mäta dina oxå.
Är det tänkt att köra dubbla förgasare? Annars blir väl motorn för smal för insuget?
Jag hade oxå sådana shims på min fast åt andra hållet mot blocket. Tänkte oxå dumpa dom för men efter att ha mätt vändhöjden som va 0,4 så åkte dom dit igen. Va tur de. Kanske kan va en ide att mäta dina oxå.
Jag har även mot blocket, de tänkte jag låta vara kvar. Men de inne i toppen påverkar ju inte vevhöjden.
Är det tänkt att köra dubbla förgasare? Annars blir väl motorn för smal för insuget?
På vilket sätt för smalt?
Ja, i och med att topparna kommer längre in så blir motorn smalare.. fast det kan ju va så att det är dubbelportstoppar.. då spelar det ju ingen roll eftersom insuget går att skjuta ihop det lilla vid muffarna. På enkelportare är det ju fast längd på insuget.
Ja, i och med att topparna kommer längre in så blir motorn smalare.. fast det kan ju va så att det är dubbelportstoppar.. då spelar det ju ingen roll eftersom insuget går att skjuta ihop det lilla vid muffarna. På enkelportare är det ju fast längd på insuget.
Men 1 mm hit eller dit gör inget.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Brickor i topplocket
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.