1

Vad är det för brickor som är inne i toppen? Den ena var en aning deformerad och trillade ut av sig själv då jag tog av topplocket. Såg dem inte i reparationshandboken heller.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/69648732/20141129_133207.jpg

VW typ 1 1961

2

Bort med dom bara!

3

Ja, dom där kastar du!

4

Okej, men vad har de för mission från början?

VW typ 1 1961

5

Topplockspackning. Eller distans för att få rätt "fel" komp

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

6

Okej, slänger bort dem då ICQ/ab

VW typ 1 1961

7

Jag hade oxå sådana shims på min fast åt andra hållet mot blocket. Tänkte oxå dumpa dom för men efter att ha mätt vändhöjden som va 0,4 så åkte dom dit igen. Va tur de. Kanske kan va en ide att mäta dina oxå.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

8

Är det tänkt att köra dubbla förgasare? Annars blir väl motorn för smal för insuget?

9

leguanen skrev:

Jag hade oxå sådana shims på min fast åt andra hållet mot blocket. Tänkte oxå dumpa dom för men efter att ha mätt vändhöjden som va 0,4 så åkte dom dit igen. Va tur de. Kanske kan va en ide att mäta dina oxå.

Jag har även mot blocket, de tänkte jag låta vara kvar. Men de inne i toppen påverkar ju inte vevhöjden.

VW typ 1 1961

10

MrPete skrev:

Är det tänkt att köra dubbla förgasare? Annars blir väl motorn för smal för insuget?

På vilket sätt för smalt?

VW typ 1 1961

11

Ja, i och med att topparna kommer längre in så blir motorn smalare.. fast det kan ju va så att det är dubbelportstoppar.. då spelar det ju ingen roll eftersom insuget går att skjuta ihop det lilla vid muffarna. På enkelportare är det ju fast längd på insuget.

12

MrPete skrev:

Ja, i och med att topparna kommer längre in så blir motorn smalare.. fast det kan ju va så att det är dubbelportstoppar.. då spelar det ju ingen roll eftersom insuget går att skjuta ihop det lilla vid muffarna. På enkelportare är det ju fast längd på insuget.

Men 1 mm hit eller dit gör inget.