Ja när man bygger, brukar man sätta ett vinkeljärn i kanten.. jag är medveten om det. sorry men detta är hus 3 för mig.
Men nu blir det såhär, skulle jag haft ett vinkeljärn, skulle jag behöva göra det själv, då vinkeln inte blir 90 grader, utan en avfasning ..
avfasningen blir på en så lång sträcka, så det blir inte någon kant man kör mot, sen blir porten uppå plattan med en metall tröskel, det blir mao ingen kant mellan gårdsplattor och garage golv. för ja jag kommer lägga plattor utanför portarna. med en avvatnings ränna.
Stålslagportar karmyttermått bredd 2600 höjd 2400, dom hamnar jäms med insidan av väggen.
jag har en plan med detta också även fast jag verkar förvirrad tidsvis.
ja nu vet jag ju iofs, att det går jättebra, att forma med virke och plyfa..
Jag skulle fått lånat plankorna av grävaren gratis..
och plyfa ligger här med. men min onda axel är också i leken, eller utanför suck, vilket innebär att jag skulle varit ute och format nu.. annars.
Egentid är oxå pengar, då vi nu kommer behöva jobba över på jobbet, blir den mycket mindre av det. tyvärr innebär det inte massor av pengar utan bara att den trötte blir tröttare..
jag har väntat sååååå länge på detta, i princip sedan 2006 då mitt garage skulle byggts vid det andra huset. det skulle blivit 8*14 m....
vi köpte detta huset istället för bygga garaget och bygga till det huset.
Sedan har mest, kommunen förhalat detta , dels genom plan ändringarsedan sedan 2008 väntade över ett år innan jag fick beslut om att få köpa marken därefter, 4 månade väntan på lantmäteri.. och sedan bygglovet , och jag har inte tid att vänta längre.
Så jag skall ha plattan gjuten i år!! basta.
jag är medveten om att man kan göra allt själv, och skulle troligen gjort det, om jag var 10,20 eller 30 år yngre..
I mitt fall rinner tiden bort.
Jag är jätte tacksam för alla kommentarer om hur. då jag gärna sparar pengar.. men i detta fallet skall det bli färdigt, inom närmaste nutid.
Sen återgår jag till "snålande" /sparande kan själv tänket, vilket inte är fel. så missuppfatta mig inte.
Jag sitter med massiva smärtor och vill jobba, men kan inte... inte kul!
om man tänker efter, finns det massor av fina projekt, som inte blir färdiga av olika anledningar, ofta för att man fick stopp i penga flödet,(Arbetslöshet tex) samlivet förämndrades tex (skillsmässa) eller andra "viktigare" prio...
Eller dödsfall av nära kära..
jag har varit med om allt detta. så jag vet hur det är. och har tappat mycket tid och kraft pga. detta.
Detta bygget kommer kosta en stor slant, tja i mina ögon i alla fall, som jag inte kommer käna in, på annat sätt än genom att jag kommer må bättre
när jag nyttjar det. men i mitt fall är det tillräckligt.
Life is 2 short! just live it!
"Just do it" står på en gammal T-schirt jag har sparat sedan 80 talet.. sliten o dan.. som en annan..
men det är inte så lätt alltid.
/ Michael
Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(