1

tänkte kolla intresse för mina grejer då jag inte tror de blir nåt av min syncro

Subaru Ej22 från 95 tror jag med 19 k mil på mätaren
Adapterkitt från Richard jones enginering solutions i england inkl ALLT utom avgassystem och motorbalk.
Bromsok fram girling60 från audi 200 turbo Flytande dubbelkolvs ok inkl ventilerade skivor (splitt nya skivor och belägg)
Bromsok bak modifierade från audi a8 med ventilerade skivor och modifierade för montage på ned svarvat nav (medföljer).
Elsystemet från samma subaru skickades till Richard Jones för ombyggnad till motorhärva som passar plug and play med fyrkantsbussens eget elsystem.
både kitt och elsystem komemr med instruktioner både på papper och cd.

länk till min projekttråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=13843

Så allt du behöver för att bygga en dräparfyrkant, eller vad du nu vill stoppa en 136 hkr vattenkyld boxermotor i. Har lagt säkert 30 k på delar, för att inte tala om jobb jag lagt på bitarna.

Skicka mig gärna ett sms eller mail för det är faktiskt inte ofta alls jag e inne på boxerville längre
[email protected]   eller 0704531838

2

Hej.
Har du tänkt på någon summa eller intressanta byten för motor + kabelhärva?
Mvh

3

Du har en epost... ICQ/ab

54a soltak, 56 cab, 59a,  KG 71
Wesfalia Syncro 88a,
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK

4

jag har faktiskt inte alls fått nån epost 1950. kanske fått en bokstav fel?

ang byte så är jag intresserad av nån form av 4x4 semisluskbil typ vitara gärna höjd eller en lj70. Kanske en äldre hilux alt rent av en liten jimny men då får de fan va lite fetare hjul på. Besiktigat, skattat och godkänt. Inga projekt som måste meckas med innan de går o köra lagligt.

skulle gärna sälja allt i paket men ingenting är omöjligt  ICQ/af
mellan 20 o 25 hade jag nog tänkt mig för paketet med allt beroende på hur lätt affären genomförs.

5

grejerna finns kvar till försäljning

6

Har du adapterkitet kvar?

7

Jag köpte det ICQ/ad
Sitter i denna nuförtiden ICQ/ab
http://forumbilder.se/EB9IA/imag0616.jpg

8

Jaja... Så dj-vla surt när folk inte kan skriva att det är ***SÅLT***
Hur svårt kan det vara att klicka på "Redigera" i första inlägget ELLER lägga ett sista inlägg... Grrrr...  ICQ/ac

Hursom - hojta till om det ramlar ett lass adaptrar över dig, så ska jag gräva fram dig!  ICQ/ad

9

Tycker detta ser fint ut http://www.rockymountainwesty.com/Subar … -skit4.htm bara köp  ICQ/ag

T3 Syncro 90a
Söker Westfalia inredning

10

Fast stackarn skrev i  första inlägget att han inte är så aktiv här och har skrivit ett nr du kunde ha ringt ICQ/ad

Köp min som färdig konverterad och besiktad och ge mig din i inbyte+cash så kan jag slänga i en subba 3liters ist i din ICQ/ag

Avgaset behöver du inte, sen behöver du knappt moddad sump heller om du höjer och har feta hjul. Har inte jag behövt än iaf.

11

Stackarn svarade på mitt PM till sist...  ICQ/ad
Som vanligt, så blir jag kanske lite onödigt frustrerad ibland!  Default/lol

Men-men... jag är nog mest sugen på en sprängkåpa från RJES och siktar nog på torrsump gällande tråget!
Spelar ingen roll hur hög den är! Vill inte ha oljetråget som lägsta punkten... Är det Off Road, så är det...  ICQ/ag

Beslut fattas idag gällande donatorbil med 200 hk turbopuffra och en del godis såsom Nira i3-ECU, pumpar etc...  ICQ/ag
Så jag behåller nog min 2-knappars 14-tummare...  ICQ/af
Jag har en plaaan...   ICQ/ae

12

kapar man tråget på subbamaskinen 100mm så är växellådan den lägsta punkten... sedan bygger ut det åt sidorna..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

13

Gällande torrsump så är knappast värt det för 200-300hk maskin tycker jag.
SOm michael säger, jag har skitit i oljetråget hittils och det är för att jag har bara några cm att kapa sen är motorfästet den lägsta punkten, med andra ord, spelar det ingen roll om du har 10mm tråg eller 30mm tråg, är fästet lägsta punkten så spelar det ingen roll.
Om jag kortar mitt tråg så kortar jag tills det blir jämt med fästet sen blir det hasplåt. under.

Vad ska du göra med lådan då? Turbo med 200+hk lär den kanske inte gilla( jo man kan åka lugnt med den, men vad är meningen med turbo då? ICQ/ag ICQ/ag )

Subarugears håller på och provar subbalåda i en syncro, får se hur det blir.

14

Orka meka torrsump. Kapat tråg funkar tipp topp. Se bara till att få snabeln tät när du kapar den så att det inte suger luft.

15

Sist jag kollade in torrsump så skulle den kosta mer än min motor. Allt under 400hk skulle jag inte ge tanken på torrsump ICQ/ae
Finns även andra versioner på oljetråg som är jävligt korta men bygger på bredden istället för bevarad volym.

http://www.rockymountainwesty.com/Subar … rmw-o4.htm
den typ, men man bygger eget såklart, men designen har du där. Kapa några cm från infästningen sen kan du modda hur fan du vill bara du har nog med volym, och korta röret i och mätstickan

16

Mitt sista tråg såg ut som Rockys, helst ska man bygga bafflar för att undvika att oljan sticker iväg åt något håll. Inget problem dock, BMW har det i flera bilar och deras flärpar går att köpa som reservdelar. Jag byggde bafflar med vanliga snickerigångjärn från Classe Ollon. Allt på rekommendation från garagegrannen som gjorde samma sak i sina 1200 hästars Audi-motorer.

17

Jahepp... Där strök vi torrsump...   Default/lol
Och faaan vad jag vinglar gällande 200 hk turbo... Börjar lukta std 2,5a på 156 hk...   ICQ/ad

18

Du kan ju alltid putta dit en turbo senare. ICQ/ab

19

Jag förstår din frustration ICQ/ag jag vill oxå ha en turbo i min men vill helst då att drivlinan pallar någorlunda... Ej25 är beprövad och lyckad.
det du ska göra är att du köper turbo sprängkåpan så du får rätt koppling och passa på att byta imgående Axel i lådan till rjes specialare som har Subaru sålunda så då kan köra med Subaru koppling hela kittet med allt vad eftermarknaden erbjuder.
då kan du lätt bytå till turbo efteråt. Byta el och motor och avgas så är du hemma.

Tycker dock du ska köpa den där bilen Iaf ICQ/ad fettvärt.

20

Hehe... Vad är det som gör att du tycker det är fett värt?
Själv har jag lite lätt för att få ett sug på balla prylar och tänker kanske inte helt förnuftigt då...   Default/lol
Ser det positiva, men skjuter vissa negativa saker åt sidan...  ICQ/ad
Ska försöka ta ett beslut idag...  ICQ/ae

21

Mannen varför ha bråttom med beslutet ICQ/ag
Motorer finns heela tiden! Så det bästa är att tänka igenom det ordentligt.

Varför jag tycker att det värt det? Jag tycker att ej22 är så jävla kompakt och fin, och har han fått till den fungerande någorlunda med turbon och eftermarknads sprutet så är typ 90 av jobbet klart ICQ/ag Sen om det är så som han skriver, diffspärr på båda axlarna? låter för bra för att vara sant ICQ/ag Bara lågväxel som saknas och du kunde ha slängt in hela subaru drivlinan i syncron!

Jag gjorde samma misstag med bubbla projektet, balla prylar som bara skapade mig huvudvärk... Som jag ser det nu har jag lärt mig en del av syncroprojektet..Att ha en pålitlig maskin färdig inom en rimlig tid är bättre en en värsting maskin som bara skapar huvudvärk och inte blir färdig, när man väl har kommit igång går det att uppgradera som svenne duva skriver. Subaru är som lego, samma bultmönster på lådan och snarlika fästen. Samma kylning på de förutom h6an vad jag har förstått.

Så en ej25 till att börja med är inte så tokigt, har du planer på en turbo i framtiden så gör som jag skrev i förra inlägget med koppling och axel ICQ/ae

22 Senaste redigerad av Raffe (2015-05-19 19:58:25)

Jo, beslut är taget idag... och det blir nog bra...  ICQ/af
Haha... Jag fick på skallen av sonen för att jag beter mig värre än en moppekåt 15-åring!  Default/lol
Man har en tendens att pipa iväg lite mycket och bli lite väl exalterad...  ICQ/af
Men tanken var att köpa Subban, sälja Mercaskiten jag har och åka Subba fram till vintern och sen döda den som ett vinterblot...

Men det får bli - fixa DOKAN, sälj Kebabben och fortsätt med splitbussen!  ICQ/ag
Det får bli en 2,5a senare! No panic...

BTW - Grabben sticker upp till Östersund och hämtar en DH-syncro den sista! Drygt 100 mil t.o.r...  Default/lol
Han blev lite exalterad själv, när jag blev med DOKA... Så äpplet kanske inte faller så långt från päronet...  ICQ/ag