326

Var in till glasmästaren i måndags då rutorna skulle vara färdiga.. det var dom inte, men dom lovade att lägga fram dom å ha dom klar till i tisdags... dom var inte färdiga då heller, men dom lovade att ha dom klara till i onsdags.. i torsdags var jag in, fick prata med nån jag inte sett där förut å han sa att de var svåra rutor å skära, men framrutan var klar så den fick jag med mig hem iaf, å sista bakrutan skulle bli klar tills i fredags..
Kom hem och när jag började kika lite närmare på framrutan så såg jag att han ljugit mig rätt upp i ansiktet, det var samma jävla ruta som jag lämnade tillbaka eftersom den var för liten, såg nämligen såpa märken efter gummilisten!  ICQ/am
In på fredagen och klaga IGEN å dom lovade att jag ska få rutorna imorgon.. Tror jag inte ett dugg på, får se om jag orkar åka dit å kika imorgon eller om ja väntar nån dag....
Dom är ju inte särskilt måna om kunder och sitt rykte verkar det som, har väntat i 5 veckor nu....  ICQ/am  ICQ/ad

Nåja, har lackat de sista grejerna för att få ihop lysena, nu är det bara kablar som fattas...

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1578_zps46ae9f57.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1577_zps763bf17a.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1576_zpse5f3234b.jpg

Började bli dags att ta tag i mattorna igen nu när kantbanden är sydda..

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1601_zps7641ac92.jpg


http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1604_zps792926c7.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1605_zps0b638fae.jpg

Å efter en stund såg det ut så här  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1608_zpsf1622c78.jpg

Då uppstod nästa bekymmer som jag tidigare inte visste fanns.
Luckan är tydligen inte gjord från början för att ha matta mellan lucka å bil  ICQ/ae  så det gick inte att låsa den, låset var 3-4mm för kort
Låsen verkade vara tillverkade av gjuten aluminium och det brukar vara svårt att svetsa i så det gick inte att förlänga dom på så sätt.

Så det var bara att kapa av dom på lämpligt mått

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1616_zpsd13d861f.jpg

Å när det var kapat så blev det till att hålla tungan i rätt mun å börja borra och gänga M6

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1617_zps6d659115.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1618_zpsa9770ca8.jpg

En liten bit gängstång för att se hur mycket som den behöver förlängas

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1614_zps7803b9fe.jpg

3st M6 brickor var en alldeles lagom förlängning, å att dom var lika stora som axeln jag borrade å gänga i var ett stort plus  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1622_zps6570c938.jpg

Sen funkade det kanon !  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1610_zps2cac55b6.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1609_zpsd82a8536.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1612_zps1751bddc.jpg

327

Ett mycket bra exempel på att inte se bekymmer , bara bra lösningar.

Undra varför inte jag har den inställningen??? Default/lol

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

328

kisavw skrev:

Ett mycket bra exempel på att inte se bekymmer , bara bra lösningar.

Undra varför inte jag har den inställningen??? Default/lol


Hehehe, fast när det gäller mina Onepiecerutor ser jag bara bekymmer å ingen lösning alls för stunden.
Det är så jävla tajta lister så rutan knappt går upp, elhissarna stannar halvvägs å man får ta i som fan för att trycka upp dom sista biten för hand, å sist nu så blev drevet så slitet så de bara kuggar över...  ICQ/ac  ICQ/an  Default/hmm
Elhissarna orkar köra upp min testruta som jag gjorde i aluminium å den väger ungefär som en glasruta, problemet sitter i listerna....

329

Jäflaf va bra de blev me mattan Freddan. Äre den ÖB mattan?

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

330

Prova med lite potatismjöl på listerna.

331

leguanen skrev:

Jäflaf va bra de blev me mattan Freddan. Äre den ÖB mattan?

Tackar! Jajamen det är ÖB mattan  ICQ/ab

Mohawk skrev:

Prova med lite potatismjöl på listerna.

Har testat med potatismjöl, tyvärr blev det bara knappt märkbar skillnad  ICQ/ac
Har inte satt fast rutan i mekanismen med gummit i botten ännu när ja inte fått det att funka som jag vill (funkar inte alls faktiskt..)
men som det är nu så hänger rutan enbart i skraplisterna, sånt tryck är det på dom.
Har även testat att ta bort kanallisten runt om hela rutan men det vart ingen skillnad, de enda jag kan komma på är att klippa/skära bort ett par mm på den inre skraplisten för att lätta på trycket mot rutan..  Default/hmm

Finns det olika sorters skraplister till OPW? mina är filtklädda på insidan.

332 Senaste redigerad av car_l (2014-08-22 19:55:23)

Har inte hänt så mycket, men framrutan är på plats nu iaf..  ICQ/ab
Bakrutan lyckades dom skära lite för stor... ICQ/ad  men orkar inte åka tillbaka med den utan har slipat ner den med vinkelslipen å ska väl testa att montera i helgen.

Post's attachments

DSCN1691.JPG, 282.79 kb, 1152 x 864
DSCN1691.JPG 282.79 kb, 242 downloads since 2014-08-22 

333

Bra glasmästeri det där. Hur svårt kan det va

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

334

Mycket fint jobb trots motgångar !  ICQ/ab  Många andra skulle nog slå igen garagedörren och gå därifrån...  ICQ/ad

You´ll never know...

335

77.an skrev:

Bra glasmästeri det där. Hur svårt kan det va

Ja de kan man ju fråga sig hur svårt det ska vara, är man glasmästare å tar åt sig att skära bilglas så tycker jag att man borde ha lite hum om hur man gör. Å om man sen har mallar att gå efter så borde dom ju se om dom är lika stora som glaset dom skurit till...  ICQ/ad
Dom får ingen julklapp ifrån mig inte !!
Men nu är iaf bakrutan på plats..  ICQ/ab

Helsings Smedja skrev:

Mycket fint jobb trots motgångar !  ICQ/ab  Många andra skulle nog slå igen garagedörren och gå därifrån...  ICQ/ad

Tackar, har faktiskt hänt ett par gånger att jag gått därifrån...  Default/hmm
Vore skönt med ett större garage så man kunde ha ett par objekt inne åt gången, så strular de med de ena så kan man bara byta objekt..
Just nu känner jag att det vore skönt å få rostlaga nåt.  Default/lol

Post's attachments

IMG_8266...JPG, 663.45 kb, 1660 x 1240
IMG_8266...JPG 663.45 kb, 226 downloads since 2014-08-23 

336

dh väntar! fyfan va läckert det blir!! En fråga är det glasmästars som gjort rutorna?   ICQ/ag

337

E-ddieee skrev:

dh väntar! fyfan va läckert det blir!! En fråga är det glasmästars som gjort rutorna?   ICQ/ag

Tackar!
DH´n står å mognar så fint så..  ICQ/af  Det är glas"mästarna" bredvid Verona som gjort dom

338

car_l skrev:

Har inte hänt så mycket, men framrutan är på plats nu iaf..  ICQ/ab
Bakrutan lyckades dom skära lite för stor... ICQ/ad  men orkar inte åka tillbaka med den utan har slipat ner den med vinkelslipen å ska väl testa att montera i helgen.

Har du hittat ett soltak till ICQ/ae
Fint jobb gör du iaf, avis på din energi ICQ/ab

Gammal kärlek rostar aldrig........eller?
Typ1-65           soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet

339

Okej. jag funderar på att låta dem göra mina framrutor  ICQ/ad

340

bahamas skrev:

Har du hittat ett soltak till ICQ/ae
Fint jobb gör du iaf, avis på din energi ICQ/ab

Tackar! Energi vet jag inte, men vill bli klar med den här bilen nån gång! Har ju ett gäng bilar till som väntar på att renoveras  ICQ/af
Jepp,ett soltak till...  ICQ/ag 
Snubblade över en hög bra å ha delar till diverse kommande projekt förra veckan, perfekt med pickis å hämta allt med!
Golvhalvor till -54an och soltaket kommer hamna på den sena -55an...  ICQ/af
En av de loggade dörrarna hade trasig mekanism till fönstret så den var snäll nog att donera drevet till de här projektet så inte elhissen kuggar över när jag får ordning på skraplisterna  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/DSCN1672_zpsb1a48c78.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/DSCN1683_zps80726b5a.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/DSCN1684_zps16e97130.jpg

E-ddieee skrev:

Okej. jag funderar på att låta dem göra mina framrutor  ICQ/ad

Dom är iaf billiga, så i det fallet kan jag rekommendera dom. Men om du åker ner å snackar med dom nu så kanske du hinner få rutorna innan bussen är färdig renoverad....  ICQ/ad

341

Dags att ta tag i skraplist problemet..

På Eskilstuna marknaden så köpte jag skraplist på metervara från Örebro Agenturaffär, exakt samma utseende som följde med OPW kitet jag köpte för många år sedan. Fast bättre pris... ICQ/ab 

Å när jag nu har mera list att leka med så kunde jag börja testa å skära i den som var monterad för att se om det hjälper något.
Det är ett helvete å få fast listen med alla små M4 skruvarna så jag skär listen på plats till å börja med, så därför pallade jag mellan med plast så jag har något att skära mot.

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/Plast_zpsf1881136.jpg

Börjar å skära 3-4mm, syns en bläckmarkering på bilden

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/Markerat_zps95e57571.jpg

Skär bara insidan så att utsidan tätar som den ska.
Här syns även den nya listen.

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/Skraplist_zps47548c15.jpg

Å när listen var skuren så var det dags att byta drevet på elhissen för att se om det blev mindre tryck på rutan, drevet hade jag monterat bort för ett par dagar sedan.

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/1_zps7d6a661f.jpg

Det gamla drevet var ganska rundat på kanten då det varit lite snett monterat å strulig list med för mycket motstånd

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/2_zps05836a35.jpg

Jag kom ihåg att drevet var härdat å ganska svårborrat, blev knappt nåt märke alla av körnaren.
Efter att ha fått en svag försänkning å smält spetsen på 7 st borrar som var vassa å fina när jag började så skulle jag körna lite mera fast med en vassare körnare tänkte jag....  ICQ/ad

Det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig...  Default/hmm

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/3_zpsb142d9fe.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/4_zps98aa52a5.jpg

Om det var sämre härdning i de två drev som jag borrade hål i för flera år sen vet jag inte, med då lyckades jag ju borra iaf.

Så det vara bara att knalla ut i förrådet å hämta en annan mekanism att slakta för att få ett till drev.
Tänkte ta drevet från en 1303 som jag slaktade i höstas, tänkte att det borde ju vara lika drev i den.. ICQ/ab

Skillnad på mekanism
-65 till vänster å -73 till höger

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/5_zps721e829d.jpg

Efter att jag borrat ur nitarna ur "vevhuset".......

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/6_zps28cd8b58.jpg

......å fått fram drevet så konstaterade jag att dom inte var riktigt lika....

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/8_zpsc2c285d7.jpg

Å om de gamla drevet var svårt att borra i....

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/9_zpsf47015df.jpg

....hur fan ska jag då få två stycken hål i 1303 drevet?  Default/yikes

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/10_zps47164b52.jpg

Dags att börja tänka om! Ska jag skippa elhissarna helt? Eller ska jag tänka om på konstruktionen  ICQ/af  ICQ/af

Så nu börjar de riktiga elhisskonverteringsnörderiet....  ICQ/ag

Så här ser tappen polaren svarvade efter min ritning för några år sedan, samma mått som original Toyota men med rund skalle istället för drevet som hade alldeles för stora kuggar

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/11_zpsae825be3.jpg

Å min fastsättning av drevet med två stycken m3 skruvar istället för de två platta "stiften" som är original på VW

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/12_zps7ea84452.jpg

Å VW´s original tapp..

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/13_zpsda300eeb.jpg

Hmmm....  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/15_zpsfcdea4fd.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/16_zps66059c8d.jpg

Om man skulle ta å kapa lite så ser dom ju lite mer lika ut  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/20_zpsd5e2cdf5.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/21_zps83718e77.jpg

Jepp, ser bättre ut direkt  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/22_zpsd1216a85.jpg

Fast nu stämmer ju inte grovleken riktigt....

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/17_zps9688bec3.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/18_zps6afc31d8.jpg

Är väl bara att börja borra i motorhuset då   Default/lol  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/19_zps898ba3d2.jpg

Sen var det bara att börja plocka ihop motorn igen  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/23_zps12033978.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/24_zps1b6301bc.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/25_zps2b673814.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/26_zpsc810ec1a.jpg

Slipa lite på splinsen så tappen passar i de ovala hålet i motorn

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/26_zpsa7b7fc4a.jpg

På Toyota sitter tappen fast med en låsring i botten å sen är det en styrplupp i botten som centrerar tappen, på VW så är det gängat m5 i hålet  ICQ/ag
Så det var bara att borra hål å dra dit en skruv, är en försänkt skruv nu, men det har ja ingen bild på ännu...  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/27_zpsa4acd88b.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/29_zps1f18366f.jpg

Drevet på plats  ICQ/ag

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/30_zpsf5e285e5.jpg

Å de platta stiften avkapade till rätt längd

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/31_zpse8e583f4.jpg

Då var de bara resten kvar, dvs få allt å funka å få fast motorn på mekanismen igen..

Började med att kapa bort tutten på "vevhuset" då den är ivägen

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/32_zps338862c2.jpg

För att fästa baksidan på huset så svetsade jag dit två öron som man sticker ner den bakom. skruvas fast i överkant med två ditsvetsade mutrar å kläms bakom öronen  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/33_zps91e0e67d.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/35_zps039360be.jpg

Drevet ligger löst i huset men blir centrerat när man sätter ihop motor och vevhuset

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/34_zpsc075786f.jpg

Se så fint centrerat drevet ligger...  Default/lol

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/41_zps34539eae.jpg

Orört vevhus till vänster och ett lite lätt modifierat till höger  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/36_zpsdf85cc48.jpg

Sen har jag tydligen missat att ta bilder under provmonteringen, tur att allt ska isär å lackas så jag kan fota mera då..

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/42_zps418d8a62.jpg

Nu med de nya drevet och med listen skuren så fattas det bara två cm för att rutan ska gå hela vägen upp. Så de blir väl till att skära mera i listen.....

342

Riktigt huvudbry för att få det till och funka ! Kreativt.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

343

Snyggt.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

344

Tackar!
Kul när man får en idé som faktiskt verkar funka..  Default/lol

345

Kan vara bra att veta att innerlisten bara är till för att dämpa hålrumsljudet i dörren  ICQ/ab

Märkligt att innerlisten skapar så mycket friktion, är ju filtad och ska ju bara ligga an mot rutan

Är du säker på att det inte någon av de andra listerna som bråkar?, går rutan "lätt" utan innerlist?

Gillar din envishet, många hade lagt ner det för länge sedan, men man blir ganska nöjd när att fungerar  ICQ/ad

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

346

Har ingen nerriven 911 motor för tillfället så jag har "lånat" bilder på nätet

Till höger har du "noskonen med luftstyrning"
http://i861.photobucket.com/albums/ab178/mathias_swe/porschekaringpa_zps861f852a.jpg
Och en original Porsche kåpa med separat luftkanal för den externa oljekylaren
http://i861.photobucket.com/albums/ab178/mathias_swe/flaumlktkaringpavit_zps60ccf7c4.jpg

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

347

Skåningen skrev:

Kan vara bra att veta att innerlisten bara är till för att dämpa hålrumsljudet i dörren  ICQ/ab

Märkligt att innerlisten skapar så mycket friktion, är ju filtad och ska ju bara ligga an mot rutan

Är du säker på att det inte någon av de andra listerna som bråkar?, går rutan "lätt" utan innerlist?

Gillar din envishet, många hade lagt ner det för länge sedan, men man blir ganska nöjd när att fungerar  ICQ/ad

Tror det är både den yttre och den inre listen som inte vill som jag vill, förut så testade jag utan kanallisten som går runt om å det vart ingen skillnad dessvärre..  ICQ/ac
Testade utan den inre listen för ett par dagar sedan, men eftersom rutan bara ligger löst i mekanismen så strulade det ändå, rutan ville inte gå upp rakt då utan lutade inåt mot bilen så rutan tog i rutramen istället för att gå hela vägen upp. Så inre listen funkar väl lite som styrning också...  Default/hmm

Har kommit för långt på bilen för att ge upp å tappa suget.
Men visst finns det stunder då man är bra less på den, har hållit på alldeles för länge med den, även om jag har haft många små projekt under tiden

Tack för bilderna! undrar om det behövs nå styrningar i kåpan på en liten VW motor? borde blåsa som fan ändå tycker jag? Default/hmm
Posta gärna flera bilder om du river nån motor framöver  ICQ/ab

348

Skåningen skrev:

PÅ en Porsche är kåpan skruvad med 2st M6 skruvar i fläkten samt 3st M6 skruvar i varje kamhus samt ett x antal M6 bultar  i bakkant (skruvas i luftstyrningsplåtar fram + bak)

Ska fixa fram bilder på hur kåporna ser ut  ICQ/ab

Du saknar även en del på generator/fläkt, i bakkant på generatorn ska det sitta en konisk kåpa med luftstyrningar på (ser lite ut som en noskon på ett propellerplan)

Tycker att priserna för dessa kåpor är otroliga med tanke på kvalite/ passform, nästan så att man vill göra en egen kåpa,(hoppas dock på att det blir en Porsche 964/993 motor med en diffad 915 eller G50 växellåda i bay bussen i framtiden) Kräver dock borttagning av torisionsrör pga längden

Saknar du dessa hål Fredde? ICQ/ab
http://i58.tinypic.com/ct4l4.jpg

349

Hittade bara 3,1/2

http://i57.tinypic.com/25h0376.jpg

350

Lite har hänt iaf...

Dags att lägga sista mattan så man kan komma vidare med inredningen  ICQ/ab
STORT tack till min kära fru som sydde alla kantbanden på mattorna !

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1966_zpsa697ce23.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1978_zpsb6fd31a1.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1973_zpsc45cc9a6.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1975_zps0dcff9b1.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1979_zps99906be8.jpg

Blev en liten matta som ska vara under fläkten under baksätet, borde hindra lite oljud från fläkten, om de kommer vara några såna..?

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1972_zps714c8a76.jpg

Å när mattorna var på plats så var det dags för stolarna  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1984_zps4aae34a1.jpg

Vajern till fällmekanismen monterad

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1986_zps6927a7d5.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1997_zps1213b439.jpg

Joråsåatte....  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1994_zps79240e4f.jpg

Måste ju testa med ratt å tutknapp för å se hur det kommer bli  ICQ/ag

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1992_zpsfc68bffc.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1999_zps3cbc6e3b.jpg

Kände mig tvungen att rulla ut bilen ur garaget för å se lite på den på håll, å få lite motivationsfoton på den  ICQ/af
Kofångare och horn är bara dithängda provisoriskt, ska poleras innan slutmonteringen  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1990_zps1bcd9978.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1989_zpsa3a11d18.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1991_zpsd8209c67.jpg

Tillverkade ett par aluminiumplåtar så jag har nåt att fästa fläktknapp samt huvudbrytare i, ska pulverlackas svarta sen...

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN1996_zps05ebc0b6.jpg

Elsystemet har börjat ta form, klar med framlysena till säkringsboxen vid tanken...  Default/lol
Kabelstrumpor å tygtejp...  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2009_zpsa31b0655.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2010_zps1e900173.jpg

Ska sitta en säkringsbox för 2 säkringar original på min bil, men monterar en för 4st istället. Då stämmer ju förstås inte skruvhålen, så en monteringsplåt i aluminium fixades. Monteras i original hålen å boxen skruvas i 2 gängade M5 hål i plåten...  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2012_zpsebd3c2bc.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2011_zps084d78e5.jpg

Märker upp allt vart efter, slippa krångla sen. Förtennar även kablarna, bara för att...  ICQ/ad

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN2013_zpsd4f2fd7a.jpg