För ett par veckor sedan jagade jag förhoppningsvis de sista porerna och slipade klart epoxy grunden, slipade igenom på några ställen men lackeraren skulle ändå lägga på en nonsanding grund innan lack.
Bestämde mig till slut för att ta upp 80 mm hål för varvräknare och hastighetsmätare och ett par 52 mm hål till oljetryck och bensinmätare. Hade från början tänkt använda ombyggda Saab mätare men dessa är 100 mm i diameter och det tyckte jag tyvärr blev för stort då jag måste montera rattstången så högt som möjligt för att få plats med mina 190 cm.
Har köpt oljetryck-, bensin- och varvräknare och behöver bara en 80 mm Jaeger hastighetsmätare.
Passade även på att kola så att rutan passar, behöver ha tag i en ny rutlist till den och skulle vilja ha tag i en liknande den som bilen hade från början dvs med en spränglist. Någon som vet något om den typen av list?
Monterade sedan karossen på plattan för enklare transport, fick justera ett tag innan karossen satt någorlunda rakt över bakhjulen.
Så till slut bar det av till lackeraren med bilen.
Färgvalet då, ja som ni ser på bilden från lackboxen så valde jag en färg som liknar den som bilen hade 1968.
Medans jag väntar på att karossen ska bli klar så håller jag på att blästra och lacka små delar