Jag har gått och grunnat på det här en längre tid nu, varför heter det "enkelhytt" och "dubbelhytt"? Det är ju totalt missledande! Det får ju en att tro att dubbelhytten skulle vara så mycket bättre än enkelhytten med det mer positivt klingande ordet "dubbel". Tja, till och med DUBBELT så bra!
Jag skulle gärna se att det hette "halvflak" eller "helflak", så att man verkligen förstod vad det var frågan om. Tycker vi inför det här på forumet nu, får jag något medhåll?
Såg ett par personer lyfta på en soffa på deras halvflakspickup och den pekade ju såklart i vädret för den stod lutad trafikosäkert mot baklämmen eftersom den inte fick plats, hade man kompromissat bort baksätet i hytten hade man haft ett flak som kunde härbärgera soffan ordentligt. Halflaksmodellen är ju inte mer än en stor kombi, hur många sopsäckar rymmer en sån? Kan ju knappast vara mer än 20-30 st om de inte väger för mycket och man staplar dem i lager.
Okej, ett baksäte, då får man med morsan, de jobbiga halvkusinerna eller annat löst pack man inte vill ha att styra över musikvalet. Dagarna man åkte på roadtrip med polarna är svunna, så vad ska man då med massa sittplatser till?
Inte ens utseendemässigt kan en halvflaksmodell hämta sig mot en riktig pickup, det ser ju bara konstigt ut, som om man sammanfogat två olika bussar!
Och om inte det argumentet övertygar, titta på proffsen, hur många lastbilar med baksäte ser ni på vägarna? Det är i princip bara brandkåren som har det och vägassistans av någon förunderlig anledning.
Så nu har jag satt mig själv i skiten, argumentera emot, eller håll med, men för all del, dela med er av ert dravel!
(Observera de glada gubbarna och allt vad de innebär)
Och om man ska vara ett gäng som åker så tar man väl bussen??