Carlberg skrev:Nu till nästa fråga. Var köper ni slangar som tål bromsvätska. Jag håller på med en installation enl Swerkers spec ovan och behöver slang i 5mm och 8mm.
Jag har gjort såna installationer på några av mina bilar, och jag har använt vanlig genomskinlig PVC-slang från Clas Ohlsson! Rätt eller fel får var och en avgöra, men det har funkat fint ett antal år i mina bilar...... Men å andra sidan vet jag att Bomberogranater köpte liknande slang nån annan stans, och den började svettas bromsvätska så det kan nog skilja på kvalité!?
Själv så hade jag stora bekymmer med att hitta T-koppling med 1st 5mm och 2st 8mm anslutningar, har nån tips så mottages det tacksamt!
Och som sagts tidigare; sätter man förgreningen längst upp under behållaren så rymmer slangarna ett antal kubikcentimeter vätska, fullt tillräckligt för att vara reservbehållare till den enskilda kretsen. Den matematiskt intresserade kan ju relativt enkelt räkna på det och jämföra med original 2-kretsbehållaren!
MVH: Hella
Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)