1

Undrar om det ska vara så att vipparms axeln är 18mm och shims 20mm invändigt?
Tycker det blir väl mycket glapp.

2

Nej dom ska inte glappa. shims med 20 mm hål är nog till ventilfjädrarna.

3

Men va fasiken, står ju i beskrivningen på CSP att det är till vippaxeln 0.38mm.
Detta måste undersökas,,,,,,,,
Denna motor kommer aldrig bli hopsatt,,,,,,

4

Välkommen till verkligheten.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5 Senaste redigerad av Marantz (2014-09-21 21:42:29)

Testar att beställa fler då jag upptäckte att hälften var 18,2 och hälften 20mm. Default/lol

6

Det måste väl vara bättre att köpa bra begagnade shims som är tillverkade i Tyskland än att köpa Kina skit. Jag inbillar mig att det finns tusentals shims liggandes bland vw forumets medlemmar, redo för försäljning. Kvalitets prylars värde varar alltid, håll i dem hårt.

Lattjo lajban med luftkylt.

7

Då sänder jag ut en förfrågan ang popeye inlägg, någon som har?

8

Original är det brickor, plana och fjädrande till vipparmarna.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

9

Man ska undvika dom fjädrande brickorna i trimmade motorer. Dom brister även om dom är nya och tillverkade i Tyskland.

10

Sorry! Jag ser inte var någonstans det står om trimmad motor och hur mycket den i så fall ska varva. Min besiktningsmotor varvar 5500varv men det är klart den har ju bara snurrat i 4600mil som bruksbil, så man vet ju aldrig.

11

popeye skrev:

Sorry! Jag ser inte var någonstans det står om trimmad motor och hur mycket den i så fall ska varva. Min besiktningsmotor varvar 5500varv men det är klart den har ju bara snurrat i 4600mil som bruksbil, så man vet ju aldrig.

Det händer att dom går sönder i en std-motor också, även om det inte händer så ofta.

12

Oavsett om motorn är trimmad eller ej så är det chims han efterfrågar och inte brickor. ICQ/ad

Ali G

13

Chims?? Det är väl shims du menar Svwerker?

14

Hallåååå, nu var det shims det handlade om. Inte trimmade motorer o ordmärkare mm.  Default/lol
Någon som har shims?

15

popeye skrev:

Chims?? Det är väl shims du menar Svwerker?

Titta du förstår ju mer än du begriper.

Ali G