Undrar om det ska vara så att vipparms axeln är 18mm och shims 20mm invändigt?
Tycker det blir väl mycket glapp.
Nej dom ska inte glappa. shims med 20 mm hål är nog till ventilfjädrarna.
Men va fasiken, står ju i beskrivningen på CSP att det är till vippaxeln 0.38mm.
Detta måste undersökas,,,,,,,,
Denna motor kommer aldrig bli hopsatt,,,,,,
Välkommen till verkligheten. 
Ali G
5 2014-09-21 16:30:41 Senaste redigerad av Marantz (2014-09-21 21:42:29)
Testar att beställa fler då jag upptäckte att hälften var 18,2 och hälften 20mm. 
Det måste väl vara bättre att köpa bra begagnade shims som är tillverkade i Tyskland än att köpa Kina skit. Jag inbillar mig att det finns tusentals shims liggandes bland vw forumets medlemmar, redo för försäljning. Kvalitets prylars värde varar alltid, håll i dem hårt.
Då sänder jag ut en förfrågan ang popeye inlägg, någon som har?
Original är det brickor, plana och fjädrande till vipparmarna.
Ali G
Man ska undvika dom fjädrande brickorna i trimmade motorer. Dom brister även om dom är nya och tillverkade i Tyskland.
Sorry! Jag ser inte var någonstans det står om trimmad motor och hur mycket den i så fall ska varva. Min besiktningsmotor varvar 5500varv men det är klart den har ju bara snurrat i 4600mil som bruksbil, så man vet ju aldrig.
Sorry! Jag ser inte var någonstans det står om trimmad motor och hur mycket den i så fall ska varva. Min besiktningsmotor varvar 5500varv men det är klart den har ju bara snurrat i 4600mil som bruksbil, så man vet ju aldrig.
Det händer att dom går sönder i en std-motor också, även om det inte händer så ofta.
Oavsett om motorn är trimmad eller ej så är det chims han efterfrågar och inte brickor. 
Ali G
Chims?? Det är väl shims du menar Svwerker?
Hallåååå, nu var det shims det handlade om. Inte trimmade motorer o ordmärkare mm.
Någon som har shims?
Chims?? Det är väl shims du menar Svwerker?
Titta du förstår ju mer än du begriper.
Ali G