Ett steg närmare fartvind i håret. Slipgrunden lagd och slipad på instrumentbrädan och
de plåtytor som inte täcks av inredningen. Nära lack nu..

image by flat4sprintstar, on Flickr

image by flat4sprintstar, on Flickr
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Chic garage
Sidor Föregående 1 … 36 37 38 39 40 … 65 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ett steg närmare fartvind i håret. Slipgrunden lagd och slipad på instrumentbrädan och
de plåtytor som inte täcks av inredningen. Nära lack nu..

image by flat4sprintstar, on Flickr

image by flat4sprintstar, on Flickr
Ja man kan nästan känna vinden i håret..nice! 
GB63VW62 skrev:Skapliga bilar i det garaget
Hur går det med Ökenräven?
Karossen och buren har fått öken färg på sig, det är den du ser på bilden i hörnet. Motor planerna har ändrats ytterligare en gång, men nu är konceptet klart. Det blir JPM prylar
för nästan hela slanten
JPM jojagtackar
Ska bli kul att se den på stripen!
Fidde skrev:GB63VW62 skrev:Skapliga bilar i det garaget
Hur går det med Ökenräven?
Karossen och buren har fått öken färg på sig, det är den du ser på bilden i hörnet. Motor planerna har ändrats ytterligare en gång, men nu är konceptet klart. Det blir JPM prylar
för nästan hela slantenJPM jojagtackar
![]()
Ska bli kul att se den på stripen!
Det kostar en slant, men ska man bygga en riktigt seriös rova är det nästan
det enda alternativet "tycker jag" Som ett exempel, har 8st nya Mahale 94
mm cylindrar. Fick dom uppmätt hos min lokala maskinfirma förra veckan.
Alla 8 är ovala, konformade och skiljer i mått upp till ca 0.05mm. Att
montera JE kolvar för 10 loppor i sådant skräp går inte 
Ja man kan nästan känna vinden i håret..nice!

0.05 de är till att vara petig :-)
Blir fint som snus med cabben!
0.05 de är till att vara petig :-)
Blir fint som snus med cabben!
Petig, nja, en smidd kolv ska ha ett spel på 0.08 till 0.10 en sådan expanderar mer.
Det minsta spelet på dom här prylarna är 0.02mm, motorn skulle med största
sannolikhet ha haverera vid inkörning. Köpte ett färdigt kit från Cb performance
som dom har plockat ihop med AA kolvar och Mahle cylindrar. I texten stod
det att det här är riktiga värsting prylar som dom stora grabbarna kör med.
Kolvarna håller också olika mått, mätte mina JPM Je kolvar, dom är exakt.
Nu är det åt rätt håll så det går att platå horna cylindrarna till rätt mått,
annars hade det varit sophinken för AA prylarna.
MrIcka skrev:0.05 de är till att vara petig :-)
Blir fint som snus med cabben!
Petig, nja, en smidd kolv ska ha ett spel på 0.08 till 0.10 en sådan expanderar mer.
Det minsta spelet på dom här prylarna är 0.02mm, motorn skulle med största
sannolikhet ha haverera vid inkörning. Köpte ett färdigt kit från Cb performance
som dom har plockat ihop med AA kolvar och Mahle cylindrar. I texten stod
det att det här är riktiga värsting prylar som dom stora grabbarna kör med.Kolvarna håller också olika mått, mätte mina JPM Je kolvar, dom är exakt.
Nu är det åt rätt håll så det går att platå horna cylindrarna till rätt mått,
annars hade det varit sophinken för AA prylarna.
"Buy the best and cry once" gäller ännu en gång 
Fidde skrev:MrIcka skrev:0.05 de är till att vara petig :-)
Blir fint som snus med cabben!
Petig, nja, en smidd kolv ska ha ett spel på 0.08 till 0.10 en sådan expanderar mer.
Det minsta spelet på dom här prylarna är 0.02mm, motorn skulle med största
sannolikhet ha haverera vid inkörning. Köpte ett färdigt kit från Cb performance
som dom har plockat ihop med AA kolvar och Mahle cylindrar. I texten stod
det att det här är riktiga värsting prylar som dom stora grabbarna kör med.Kolvarna håller också olika mått, mätte mina JPM Je kolvar, dom är exakt.
Nu är det åt rätt håll så det går att platå horna cylindrarna till rätt mått,
annars hade det varit sophinken för AA prylarna."Buy the best and cry once" gäller ännu en gång
Den utsagan stämmer bra, men det finns endel prylar från Kina som är riktigt bra också
om dom är rätt bearabetade. I min race/gat motor kommer jag att använda 2 Kina
prylar, stakar och oljetråg.
Att Cima/Mahles cylindrar är lite ovala är väl ganska välkänt så ska man bygga något värre är det stresshoning som gäller, ger ju förutom mindre friktionsvärme mer effekt och leakdown vilket ger mindre vevhustryck. Finns bara fördelar med detta men är lite besvärligt att mäta upp om man inte har rätt utrustning.
Det är ju bl.a. såna här saker som gör att en van seriös motorbyggare vill ha mer än 40 timmar på sig medan man kan sätta ihop en motor på en kväll om man vill vara ovetande och hopas att det fungerar.

Att Cima/Mahles cylindrar är lite ovala är väl ganska välkänt så ska man bygga något värre är det stresshoning som gäller, ger ju förutom mindre friktionsvärme mer effekt och leakdown vilket ger mindre vevhustryck. Finns bara fördelar med detta men är lite besvärligt att mäta upp om man inte har rätt utrustning.
Det är ju bl.a. såna här saker som gör att en van seriös motorbyggare vill ha mer än 40 timmar på sig medan man kan sätta ihop en motor på en kväll om man vill vara ovetande och hopas att det fungerar.
Att Mahale är ovala både ny från fabrik samt när man drar dom i moment visste jag
också. Men att dom är konformade och skiljer så pass mellan cylindrarna hade jag
ingen aning om. Ska bli intressant att se resultatet när vi har stresshonat dom
till 0.08 i spel. Dom här prylarna ska användas i min Bd motor för gatan så
det blir nog bra 
Rotade igenom prylarna som skruvades bort från cab liket innan renoveringen
påbörjades. Då la jag märke till en konstig liten pryl som satt på mätaren.
En backljus kontakt på mätaren, en sådan här har man aldrig sett. Är det
någon av er som har en sådan på er bil? Är den ovanlig eller är det bara
jag som har missat det.

image by flat4sprintstar, on Flickr

image by flat4sprintstar, on Flickr
Dom är nog ganska ovanliga, har en NOS som jag köpt från England för många år sen, det är nog vanligare med backljuskontakt på växelstången.
Dom är nog ganska ovanliga, har en NOS som jag köpt från England för många år sen, det är nog vanligare med backljuskontakt på växelstången.
Inte så farligt ovanliga. Jag köpte en av 25hp innan vi insåg att det fanns olika gängor beroende på årsmodell av hastighetsmätaren. Sen hittade jag den rätta till 66an på VoWo
Dagens konstruktion. Annonserade här på BV efter ett original Vw motorstöd
men fick ingen respons. Konstruera ett eget var enda alternativet. Fick låna
ett av Woffe här på forumet. Ett Biltema stöd som man går och snubblar i
går helt bort.
Det var som vanligt mer jobb och timmar än man räknat med. Hela
konstruktionen är inte klar än, blir lite overkill i slutändan, men
ska man bygga motor ska det vara prydligt!
image by flat4sprintstar, on Flickr

image by flat4sprintstar, on Flickr
Varför köpte du inte bara från up north?
Varför köpte du inte bara från up north?
Finns det sådana för vägg montage?
Hellberg skrev:Varför köpte du inte bara från up north?
Finns det sådana för vägg montage?
Nej fästet till väggen får man göra en själv isåfall men då slipper man ju jobbet med att bocka rör osv osv. Säger en som är för lat för att göra det själv 
Fint snickrat fidde ! 

Fint snickrat fidde !
Tackar
Gjorde ett funktionstest på morgonkvisten, blev stabilt och bra.

image by flat4sprintstar, on Flickr
Brände ihop ett vevaxel fäste också, riktigt bra att ha när man ska dra
momenten på stakarna och montera kamaxel drev.

image by flat4sprintstar, on Flickr
Smidigt ;-)
Fint du, nu är de bara börja bygga!
vad han ovan skrev 
Yes, nu är det hög tid att göra ett ryck. Ska börja
med 2332:an till Barndooren först.
Det här blev ju riktigt stiligt!
Sidor Föregående 1 … 36 37 38 39 40 … 65 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Chic garage
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.