Nope, på frontmotordragsterfronten intet nytt!
Skrotades en på Kuusakoski här i Piteå under sommaren, kan ha varit den.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Racer built in the '50-60s
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nope, på frontmotordragsterfronten intet nytt!
Skrotades en på Kuusakoski här i Piteå under sommaren, kan ha varit den.
Fullständigt underbart bygge!!
Johan
Asså.. detta bygge.. det är bara för jäddra ballt..
Plåtandet har fortsatt med ytterligare en plåt.
Nu börjar snart dom svåra bitarna, när det svänger åt alla håll samtidigt.... 
Nya däcken är pålagda, blev riktigt bra höjd och bredd!
I vinter tror jag på en sänkning, ett hack bak och motsvarande fram.
Kommer att fälla in ett alugaller från en 356a.
Pics:




//S
Har börjat med inpassning av dom bakre plåtarna.

Har även fått insugen helsvetsade och putsade.
Till veckan blir det hårdkörning! 
//S
Hehe fränt 
It´s alive!
Härligt! 
stort grattis, underbar racer, som alla andra gamla bilar måste bevaras för framtiden :-)
Fasiken va fränt
Kul att den äntligen ska bli "färdig" 
Igår kördes bilen, första gången sen många många år..
Körde utan kaross, bara för att kunna komma åt allt ifall nånting behövde åtgärdas.
Allt gick bra, så efter testrundan så fortsatte jag med aluknackningen...
Underbart!! Ingen film på jungfrufärden? 
Häftig story och häftig vagn. Väntar nyfiket på fler updates! 
Filmsnutt. 
Växelspaken har lite skumma lägen, därav den lite svåra starten...
Lite bilder från kvällen.
Hatten av till alla som kan det här med plåt, faan så klurigt det är att få till..... 


//S
Personligen skulle jag nog säga att du är en av de som "kan plåt", men det kanske egentligen inte är du som gör jobben vi sett genom tiderna?
Du kanske bara är fotograf och forumtroll.
Det är klart, det finns alltid de som är värre, men jag får nog lyfta på hatten inför dina plåtbockningskunskaper ändå. 
Hur lirar dina extraextra långa insug då? Fått ngn uppfattning om den av körningen?
Tack, man lär sig varje kväll... Men lätt är det inte!
Insugen funkar bra, har bara kört 200m efter vägen än så...
Ska hämta rör till dom nya trattarna idag.
Hej
Jävligt roligt att se detta arbete, grymt
Du skulle kunna demontera gallret i sina beståndsdelar och krumma det, har för mig Hebster gjorde någåt dylikt.
Krympte ribborna och krummade, då kan du få mjukare övergångar.
Eller så: "Om man inte kan knacka plåt får man köra fort och burna mycket, då syns det inte"
Hursom, snyggt jobbat, och fort"
/Mogge
Övergången ser skarpare ut på bild än vad den eg är, och även om jag skulle göra gallret mer svängt så skulle det inte gå dit pga gaslänkaget...
Gillar soundet
Vilket tempo du håller, och snyggt blir det 
Snyggt jobbat, kommer bli as cool!
Bankade till nya trattar idag efter jobbet, nu har jag nog passerat 50cm som luften ska passera innan den når förbränningsrummet..
Köpte två alurör, 54mm inv och knackade sen en liten radie upptill, knappast speciellt uträknat.... 
120mm långa så nu sticker dom upp ovanför karossen vilket var målet!

//S
Det här blir för jäkla bra det här Helmut! :-)
Dagens plåtjobb.
Luckan fram är till tanken.
Pics:



Imorrn fortsätter jag med höger sida, bara att göra allt likadant fast tvärt om... 
Snyggt som vanligt. Men efter att ha sett videon så kan man bara fantisera om hur det kommer uppfattas när du ska växla när karossen täcker. 3-4 snabba ryck sen bär det av.
Haha, är mest ettan som jävlas...
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Racer built in the '50-60s
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.