1

Ja detta ämne har ju kanske inte stötts så många gånger som smalnad framvagn, men jag har ändå en förnimmelse om att jag läst om det en gång i historien.

Jag önskar sätta på mina breddade bakhjul på bussen och eftersom de ännu inte är ihopsvetsade än kan jag experimentera med lite olika ET. Hur jag än gör, så går fälgen, med vänd fälgbana, inte in i hjulhuset. Det kanske går att få den precis kant-i-kant, men då gummit kommer bygga lite kommer det ändå inte att gå (tror jag).

https://imagizer.imageshack.us/v2/524x699q90/538/1a1BMT.jpg

Så hur göra? Det låter ju som att man skulle behöva få en kortare spårvidd, men hur går man då till väga? Har ett svagt minne att konvertering till typ1-IRS bakaxel, kan ge en smalare spårvidd om man gör på "rätt sätt". Men hur? Har sökt en snabbis här på forat, men inte hittat något (än).

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

2

Kolla sänkes högtak...
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6286

Söker efter typ2 pickup, buss eller bubbla...

SunCityAircoolers

3 Senaste redigerad av Mogge (2014-08-25 22:08:45)

Eller välj fälgar som passar. 100 gånger lättare att göra än att smalna av bakvagnen till ingen nytta.....
Eller skaffa Porsche 356 bromsar bak, de trummorna är smalare.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

4

Okej det är så alltså, för att korta av bakvagnen får man bygga om torsionen och chassiet? Jag fick för mig att man kunde göra som på splitt, där man med distanser på bärarmarna får en smalare spårvidd. Jag får ta mig en funderare på hur man kan gå till väga.

Välja fälgar som passar är ju tråkigt.  ICQ/ae  Det går ju såklart att svetsa ihop dem "rätt", dvs inte vända fälgbanan, men jag känner att det är svårt att få det rätta djupet då.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

5

Var själv inne på att smalna av bak. Men sålde fälgarna istället och hoppade över det. Mycket jobb, och jag har inte den kunskapen direkt heller. Så skulle ta ett tag för att få de bra. Och det är en del som måste göras om. Men inga problem om man får tag i det man behöver och har tillgång till maskiner och kunskapen man behöver!
Lycka till med det du bestämmer dig för.

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019