101

Det ska mycket till om jag ska åka dit nästa år igen.
Jag som endast åker på ett fåtal grejer vill gärna ha lite kvalité på det jag lägger mina pengar och semesterdagar på.
Visst är det en häftig anläggning men rattlåsracing var det många år sen jag hade något intresse för så för min del känns det inte som att jag får någon större valuta för en 5-hundring.

Så nästa år skippar jag denna tillställning och gör något roligare. Jag har varit sugen på SCC i Norge en längre tid, så om jag har någon vettig vagn nästa år siktar jag på Norge istället.

Jag tvivlar inte på att BRC lär bli bättre nästa år men jag kommer inte åka dit igen förrän arrangörerna genomfört en lyckad träff igen.

102

Franke skrev:

Jag som endast åker på ett fåtal grejer vill gärna ha lite kvalité på det jag lägger mina pengar och semesterdagar på.
Visst är det en häftig anläggning men rattlåsracing var det många år sen jag hade något intresse för så för min del känns det inte som att jag får någon större valuta för en 5-hundring.

Så nästa år skippar jag denna tillställning och gör något roligare. Jag har varit sugen på SCC i Norge en längre tid, så om jag har någon vettig vagn nästa år siktar jag på Norge istället.

Jag tvivlar inte på att BRC lär bli bättre nästa år men jag kommer inte åka dit igen förrän arrangörerna genomfört en lyckad träff igen.

SCC är det änu mera rattlås racing   ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab
För det är den träffen går ut på
Det brukar vara team från europa för att åka snabba tider där 
Pris på biljett en i år är 250Nkr/31€ för en dag       helg pass 500Nkr/62€  om man vill leka på strippen kostar det 700Nkr/90€
Och detta tycker man är billigt  i Europa '( jag med  ) För om leker på tierp på en vanlig tävling kostar bara Elen 1000 kr för tre dagar )(En fas  )

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

103

Jag är med på hur du menar. Ska nog gå att få till något bra.  ICQ/ab

Mera känd som jb...

104

Jag är lite oförstående till vad vissa räknar med vad som ska finnas på BRC. Det är ju en träff för bara luftkylda, vilket har ropats efter i hur många år som helst. Nu har vi den.
Den är förlagd på Europas bästa dragracebana. Det körs dragrace där vilket utannonseras innan träffen.
Vidare är det en stor yta med en massa trevliga folkvagnar uppställda på.

Vad saknas som tex Bug Run har erbjudit i alla år? Är det konbanekörningen? Bankörningen? Möllers mat?
Varför jag frågar är för att jag är nyfiken på vad som gör BRC så dåligt. Dom första 3 åren har jag inte hört något negativt om BRC. Nu var det ny ägare och det blev mycket som inte stämde med åren innan.

Mera känd som jb...

105

Jag/vi har varit på alla BRC och jag tycker upplägget är superbt och det är allt trevligt folk som gör träffen. Att komma på fredagen för lite grillat och några öl för att sedan gå runt och snacka med folk och titta på bilar är riktigt trevligt. Jag kommer garanterat att åka nästa år  ICQ/ab
Dock är det några grejer som kanske kunde förbättras.

Vi (min fru och jag) åker alltid tillsammans på träffar med varsin bil vilket blir 1000 kr i inträde på BRC och då tycker jag att en så enkel grej som papper på toa SKALL finnas, det skall även vara rent och snyggt och finnas pappershandukar för att torka händerna. Det kanske är petigt men borde vara ett minikrav.

Vi gick förbi duscharna och kände på dom låsta dörrarna och kollade in kådlåsen, det var ju trots allt ganska varmt. Vi missade infon om hur det funkade med duscharna. Den kanske fanns men vi uppfattade den inte.

Det var mycket väntetid när man satt på läktaren för att titta på dragracingen (detta har vi upplevt dom föregående åren också) vi hörde en del kommentarer om detta. Vet inte riktigt hur man löser detta, burnouttävling, nån galning på hoj som gör trix, inte vet jag men lite mer action önskas när man sitter på läktaren.

Marknaden är mycket trevlig och det såldes nog ganska bra enligt dom jag pratade med. Jag skulle önska att fler firmor var där, kanske skulle organisatörerna jobba lite för att få dit några fler av dom vi handlar av. Stor eloge till dom som var där.

Ett säljtorg för bilar som är till salu kanske vore nått.

Nått tema som extra för utställningen, rallybubblor, samlare mm. Vem minns inte Gurras entré första året med alla sina splittar på släp  ICQ/ag 

Sen var det ju det här med mat/dryck/glass mm men det har redan avhandlats.

Ni är ju redan inne på att ha någon/några som styr upp parkeringen, mycket bra.

Jag har hört en del kommentarer om att information ang träffen, pris, tider mm kommer ganska sent. Borde kunna gå att få ut fort.

Jobba på och lyssna på besökarna även om vi gnäller över nått så banalt som toapapper...

MVH Morgan Orb, garanterat på plats nästa år.

106 Senaste redigerad av Franke (2014-08-11 08:31:05)

PPRMicke skrev:
Franke skrev:

SCC är det änu mera rattlås racing   ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab
För det är den träffen går ut på
Det brukar vara team från europa för att åka snabba tider där 
Pris på biljett en i år är 250Nkr/31€ för en dag       helg pass 500Nkr/62€  om man vill leka på strippen kostar det 700Nkr/90€
Och detta tycker man är billigt  i Europa '( jag med  ) För om leker på tierp på en vanlig tävling kostar bara Elen 1000 kr för tre dagar )(En fas  )

Jo förvisso men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig ICQ/ag

Mitt intryck är att SCC verkar vara en riktigt bra organiserad träff medans BRC känns som det bara går ut på att mjölka oss besökare på pengar.
Förra året hade jag bara möjlighet att åka till BRC över dagen (på fredagen) och trots att jag påtalade detta vid entrén fick jag ändå betala fullpris.
Vad jag hört så går det bra att betala för en dag vid andra evenemang på arenan men konstigt nog inte på BRC.
Ok jag kan ta det men jag hade iaf hoppats på att man kunde köpa något tilltugg på kvällen men allt var igenbommat redan vid ca kl 20.
Hade hoppats på en förbättring detta år men det visade sig vara ett ännu sämre utbud.
Visst är det trevligt att träffa lite folk och kolla på bilar, men då jag köper o säljer en hel del prylar så har jag det stora nöjet att periodvis träffa ett flertal vw-snubbar varje vecka.
Så för min del hade jag lika gärna kunnat stanna hemma detta år.

Jaja...nu har jag fått gnälla lite men jag håller tummarna för att dom får till en bättre träff nästa år, så kanske suget på BRC kommer tillbaka ICQ/ab
Annars får jag väl börja leka med turbokonverteringar igen så kanske det blir roligare ICQ/ag

107 Senaste redigerad av easos (2014-08-11 15:49:42)

Vi var inte helt nöjd heller med hur BRC var i år men har skrivit det förr så tror jag att det blir bättre nästa år !
Vi kommer garanterat att åka nästa år och nästa och nästa... ICQ/ab
500kr tycker jag inte är svindyrt faktiskt.. men jag kan hålla med om att de kunde ha gatubelysningen på så man såg nått
samt toapapper på toan och fler matalternativ ! Men nästa år blir det bättre garanterat ! ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

108

Att man inte kan ha endagars är ju skandalöst hur svårt är det att ha två färger på banden.

man kunde ju åka dit bara på lördagen billigare varför kan man inte det på fredagen.

Om man kollat på vw racing förut och vill kolla på dom snabbare bilarna lär man fan vara där på fredagen då alla bilar är trasiga på lördagen.

Om det nu skulle råka vara någon som stannar över endå så får väll det vara hänt. har ju Ändå olika färg så då borde det gå att skicka hem dom om dom har fel färg för dagen.

Detta kan jag tycka är riktigt dåligt.

Sen dragracingen är seg på läktaren, jojo men hur många bilar var där och körde. Sen dom lite värre bilarna behöver kollas efter varje repa, det var inte direkt kallt heller, man vill ju gärna köra.

Sen som någon skrev att ingen kom när det skulle köras final eller det var segt.

men det verkade ju som att folk fick olika info hela tiden, NÄ du ska inte köra nu och, Var är du du ska köra NU.

Sen allt med toaletterna får man ju hoppas att det blir bra tror som sagt att det blir bättre.

Kan ju varit en miss i hyrandet av banan ,vad som ingår och hur mkt folk som faktiskt kommer.osv,osv.

Annars en kul träff. lite lite dragracing bilar bara men hoppas det dyker upp fler nästa år

Johan

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

109

Vi hade ingen VW att åka i, och att åka ned över dan för att gå in som besökare för 1000 pix för 2 personer är blodigt, även om det finns en del att kolla på.
Arenan har alla förutsättningarna för ett bra arrangemang, även om mysfaktorn är högre vid nån gammal folkpark intill en liten sjö  ICQ/ab

När de kört EM dragracing där så brukar har det full aktion hela tiden, t.ex. när det är ban prep efter nåt ras så är det direkt nån uppvisning av hoj, driftingbilar etc.  det kanske går att hitta på någon lämplig pausunderhållning mellan racen även på BRC.

110

JBlom skrev:

Jag är lite oförstående till vad vissa räknar med vad som ska finnas på BRC. Det är ju en träff för bara luftkylda, vilket har ropats efter i hur många år som helst. Nu har vi den.
Den är förlagd på Europas bästa dragracebana. Det körs dragrace där vilket utannonseras innan träffen.
Vidare är det en stor yta med en massa trevliga folkvagnar uppställda på.

Vad saknas som tex Bug Run har erbjudit i alla år?
Varför jag frågar är för att jag är nyfiken på vad som gör BRC så dåligt.

Ja, konstruktiv kritik är viktig.

Men jag tror att det är viktigt att vara lyhörd och intresserad om man ska få till en bra träff.

BRC som det är just nu hade kanske funkat riktigt bra för 10år sedan, men Vwscenen utvecklas och BRC hänger inte med. Larsson skrev att man borde göra ett studiebesök på en utlänsk träff för att se hur dom funkar. Det är nog en god idé.

Det är svårt att sätta fingret på vad som exakt saknas, men en ödmjukhet mot besökarna är ju första steget.

Om jag tex kommer till BRC och har som plan att bara stanna över fredagen, så blir jag naturligtvis grinig över att betala 500:- för bara den dagen. Hade man som arrangör tagit åt sig av tidigare kritik, så hade man fixat det och haft en lite mer nöjd besökare vid entreén. Tex att man får tillbaka 200:- då man lämnar området.
När man kommer in på träffområdet och vill gå på toaletten, och det saknas toapapper, så är inte det så bra. Redan då blir ju besökaren ännu surare. Först betala 500:- och sedan saknas det toapapper. Även det har ju varit ett välkänt irritationsmoment.

Andra tips är ju att säljare kommer in gratis. Det lockar kanske fler säljare och en stor marknad lockar folk.

Ett annat tips kan ju vara att tex sponsra Gurra med någonting om han återigen kör ditt alla sina splitbubblor på en lastbilstransport. Det har ju varit en av sakerna alla minns och sist fick Gurra t o m betala inträde till träffen då han gjorde det. Pinsamt.

Det efterfrågades tydliga linjer för utställningen från många håll. Det kan ju inte vara så svårt att hyra en liten "fotbollsplanslinjemålare" och rita upp linjer i en färg som försvinner vid nästa regn. Eller så betalar man fyra pers att styra parkeringen på utställningsområdet. Så går det ju till utomlands.

Sen så ligger ju grejer från Bugrun Mantorp och gror och det smittar nog av sig hit. Efter vad jag har förstått, så har ju väldigt många efterfrågat campingen vid kurvan. Det skulle visst ha varit en bonde som klagat. Men nån vecka senare var den öppen på ett annat arrangemang.
Konstruktiv kritik som ej bemöts.

Bjud in klubbar, ge dom gratis inträde om dom fixar en klubbmonter. Bjud in arrangörerna av Viking Rennen och be dom ordna någonting. Men räkna inte med att folk ska fixa sånt och samtidigt betala inträde. Gå tex igenom projekttrådarna på Boxerville och bjud in några intressanta projekt. Det går inte att räkna med att dyker upp ändå.

Att JB och Jimmy är engagerade borde BRC verkligen ta tillvara.

111

Bra Demian.
Att det inte ska gå att lösa en 1-dagars biljett på fredagen är olyckligt och det borde Arrangörer fixa. Tror personligen man tjänar på det i slutändan.
Jag och Jimmy har tagit på oss att fixa parkering nästa år, dvs LuftVWaffe kommer hjälpa till med det.
Tycker vi i den luftkylda scenen gjort det bra som ens fått en ren luftkyld träff arrangerad av Bug Run. För det är ju det som efterfrågats i alla år. Sen att små träffar kan vara trevliga på sitt sätt är ju egentligen en annan sak. Här har ju vi med luftkylda bilar chansen att prova på Europas bästa dragracingbana och det kan vi ju försöka ta till vara på eftersom alla verkar digga SCC.

Hur stor koll har arrangörerna av Bug Run vad som rör sig inom luftkylda scenen i Norden. Viking auto rennen tex. Eller det rallyt som körs på SCC? Vi kanske måste bjuda in oss själva oxå för att få igång något!
Om vi nu vill att BRC ska bli något. Annars är det ju skitsamma.

Sen verkar ju toaletterna vara en återkommande punkt men jag kan ärligt säga att jag hade då inga problem och då besökte jag dom flesta under hela helgen och väldigt många på lördagen då man pissade som en tok av allt vattendrickande.  ICQ/ag

Mera känd som jb...

112

Jag kommer åka nästa år igen, som någon nämnde tidigare så är Fredagkvällen riktigt nice... grilla och glida runt och kolla bilar samt tjöta lite luftkylt.
Lördagkväll kändes det som att de flesta drog sig hemåt (mee too), hur ska man lösa det? Kanske en grillfest med något sjysst liveband, 150-200:- inkl bira. Under kvällen kunde man ha möjlighet för klubbar, forum, föreningar att ha lite jippon/prisutdelningar
- Boxerville, "bästa projekt" , "årets nykomling", "bästa forumtråd", "flest inlägg"... what ever ICQ/ab
- Viking autorennen kör priscermoni
- helgens dragracing kör prisutdelning (istället framför de 7 som orkat se hela finalen)

Gällande marknaden så blev jag lite förvånad att ingen av de de som  säljer VW delar/tillbehör var på plats (utom Wolfparts då).
Om man har en avlägsen plats där i stort sett alla potentiella kunder är samlade under en helg så borde man väl ta tillvara på chansen, om inte annat visa hur trevliga man är och se till att alla har ens telefonnummer när det blir dags att renovera i vintergaragen
-bjud in
Samma gäller bilvårdsföretagen... 1000 "putsbögar" (pardon my french) på ett och samma ställe och ingen som vill visa att deras produkt är bäst och omgående bör införskaffas.
-bjud in
T.ex Biltema - vem har inte irrat runt och letat "bra att ha grejjer" där?
-bjud in
Toyo, Bridgestone, Good Year, Trelleborg (ok kanske inte) borde vara intresserad av att ha någon representant på plats att övertyga alla att köpa just deras produkt?
-bjud in
motormännen, trafikskadeföreningen, försäkringsbolagen, alla nya hungriga bilbesiktningsföretag (hehe), Bilsport, Nostalgia, Gasoline, snap-on, bacho, kamasa, däckonline, däckia... Någon borde vara intresserad att visa upp sig och sin produkt och kanske samtidigt göra marknadsplatsen mer "aktiv"... kanske inte alla besökare skulle tycka det var optimalt, men å andra sidan kanske inte alla är intresserade av att leta guldklimpar i gamla konsumbackar heller ICQ/ab

My 5 cents

Går det att missförstå... då är jag på.

113

Hoppas någon från Bug Run läser denna tråd för det poppar upp mycket bra tips och idéer här tycker ja ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

114

Håller med de senaste inläggen. Nu börjar det komma bra kritik. Spånar lite jag åxå då..  ICQ/ad

Om man skulle fokusera bara på lördan då? Inga kval eller camping på fredan. Alla får komma in på lördag morgon med camping mot söndag. Lättare att prissätta kanske? Det blir bara en natt för alla och de som ändå åker hem kanske kan få tillbaka en summa som nämndes ovan?

Kvalen kan börja vid 9 och pågå till 16 typ, bilutställningen kan ha prisutdelningen då och racefinalerna körs från 17 med prisutdeln. direkt efter. Allt blir lite mer packat och roligt ? Eller..

Tror även att nån slags "pubunderhållning" skulle kunna funka då åxå om många är kvar som det troligen blir med bara en dag.

Många har ju kört sönder racebilarna redan på fredag och därför är racefältet lite tunt på lördag och vissa andra är lite trötta efter partyt på fredagscampingen..

You´ll never know...

115

Jag skulle säga race och marknad på lördag och söndag, då blir fredagen för de långväga och partysugna  ICQ/af

116

Marcus! du å danne borde styra upp nån Viking Auto Rennen SS BRC tycker jag ICQ/ab

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

117

Kul att flera har uppmärksammat och verkar tycka om vårt Rally !   ICQ/ab

Men.. Wiking Auto Rennen är ett fristående arrangemang av personer som inte har för avsikt att knyta upp sej mot något annat evenemang så därför åker vi till BRC enbart som besökare och VW entusiaster.

I dagsläget vet vi heller inte vad, när eller hur nästa rally går av stapeln men något blir det säkert i framtiden!  ICQ/af

118

Eftersom jag inte var där varken i år eller förra året  så kanske jag inte har någon talan här. BRC kan bli en fantastisk träff om man( organisatören)  som tidigare personer skrivit tar till sig kritiken och utvecklar till besökarnas önskningar. Klart att allt inte kan ordnas men det är många små förändringar som oftast klagas på och borde va ganska enkelt att åtgärda . Jag anser också som någon skrivit tidigare att det behövs mer än dragrace och parkering av bilar på asfaltsplanen för att få BRC att lyckas. Det behövs lite till, som exempelvis Mat, dricka, toaletter , duschar ,  och  kanske nåt för de kvarvarande gästerna( sittplatser, grillar, partytält , musik, nån sorts belysning) eller på nåt annat sätt samla dom som är kvar.
Jag hoppas att det förbättras till nästa år eftersom jag tänkt åka dit då.

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

119

Räcker det med att vi skriver massa här vad vi tycker elleråste man maila in kritiken eller vart ska man vända sig?

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa