Jahapp, då va de dags för service! Upp med eländet på lyft så man slipper krypa !

Lika bra o börja med dom dönade bakre hjullagren, så bort med hjulet!

Av med trumman, bort med saxpinne, kronmutter (46mm! ), av med navet.


Nå, här har nog ingen varit o pillat på minst 10 år, som synes riktigt grisigt och en läckande hjulcylinder! Men här finns rechuscher
Bort med Bromsrör, fegisbromsen, sen ryker skölden enl. Bild!


Hoppsan! Skölden va visst inte så stursker, men det är ju ett senare problem då de stod hjullagerfix på schemat. Så väck med navet, se till o få rent ordentligt i spåret runt skruvskallarna så hylsan går på hela vägen! Fingängat, sitter satan!


Jahapp, loss med klabbet å pressa ur de gamla eländet då, men...va faan vilket dräneringshål de va i bärarmen här då...ajjejaj!

Nåja, ännu ett bekymmer på framtiden! Väck med packboxar, låsringar å djävulstyg, å sen upp i pressen med eländet!


Dit med nytt!

Å så slutligen bara att återmontera i omvänd ordning! Visst fan...de va visst korsdrag i bärarmen, bäst å fixa till de!




Inte de vackraste världen skådat, men vem fan vill sminka en struts? Nu är de bara å smacka dit sköl...visst ja. Jaja, söndag å inget öppet, var fan ska ja hitta en ny bromssköld? Äh ja har ju redan börjat å lusa, lika bra o fortsätta!
![https://www.dropbox.com/s/uqnoucv0hqyl275/2014-08-30%2013.25.01.jpg?dl=0]](https://www.dropbox.com/s/uqnoucv0hqyl275/2014-08-30%2013.25.01.jpg?dl=0])

Å typ där tröttnade jag på o fota allt men nu har ni som tänker byta hjullager iaf en hint om vad som väntar! Anslagen tid enl. Mekonomen runt 2h...räkna med betydligt mer om det är första gången, du är hemma i garaget, trångt som fan o skiten sitter fast. Som synes tillkommer gärna lite mer-jobb! Givetvis bytte jag även rubbet i bromsväg (utom sköldar) när jag ändå var igång!
Nästa how-to blir nog byta bromsar + lager fram samt ev hur man enklast bonn-sänker och fortfarande håller fjädrarna på plats!