Självklart ska ingen idiotförklaras för att man ställer frågor, här försöker vi hjälpa till så gott det går
Speciellt när det är en 1303:a...
Men visst ska skruven bort helt från knuten, annars går det inte att dra ur rattaxeln. Hela röret, inklusive delen med blinkers- och torkarspak, sitter bara med två skruv inne i kupén.
Bild på där övre knuten möter rattaxeln:
Notera urtaget i rattaxeln där M8-skruven löper. Den här delen sitter ju såpass långt upp (och under tanken) att den borde vara befriad från rostangrepp. Du skulle kunna knacka in en liten huggmejsel som kil i spåret på mellanaxeln för att tvinga isär den. Du har inga bilder på hur det ser ut på din bil?
Jag var nog för trött igår för att fatta det, har släppt skruvarna som håller röret..tack för hjälpen, nästa gång kommer jag få bort det
tackar tackar!
Speciellt när det är en 1303:a...
Men visst ska skruven bort helt från knuten, annars går det inte att dra ur rattaxeln. Hela röret, inklusive delen med blinkers- och torkarspak, sitter bara med två skruv inne i kupén. 
vänstersidan är ok sånär på framme vid fötterna där det är rejält uppätet, men förmodligen skulle den sidan klara ett lyft 


