1

Hej alla glada vw ägare, jag har ett projekt som jag startade för ett par månader sen. Har tyvärr inte tiden och kunskapen att starta en projekttråd här men ni är varmt välkomna att besöka min instagram, där alla bilder på projektet laddas upp. Dock skriver jag allt på engelska där då det är många över hela världen som följer projektet.

Lite kort fakta.
Bilen är en VW 1200 typ 1, årsmodell 1959, alltså sista modellen med blinkerspil.
Bilen besiktades senast 1975 och ställdes av 1977 och har inte körts sen dess.

Den har en fantastisk historia som jag lyckats få fram genom att jag fick kontakt med tidigare ägare.
På bilen sitter det över ett dussin med reklamdekaler varav ett jag kunde tyda delar av en adress som jag sedan pusslade ihop och sökte mig fram till ett telefonnummer. Det visade sig att adressen ledde till en gammal tyg och jeans butik i Sveg, dock var den gamla butiken numera ett bostadshus men dom som bodde där kände till dom som ägt butiken och jag sökte nummer till dom och ringde, det visade sig att ena ägaren hade bilen som 18 åring och tidigare hade hennes bror bilen, så jag ringde hennes bror.

Han hade mycket information om bilen och i själva verket va det hans far som ägde bilen innan honom. Häftigast av allt var ändå att han hade orginalnycklarna kvar till bilen och skickade dom till mig.

Det visade sig att bilen inte gått mer än ca 8000mil och var i körbart skick när den ställdes av.

Följ gärna mitt projekt via Appen: INSTAGRAM eller gå in på http://ink361.com/app/users/ig-13663608 … t59/photos

Mitt användare id på instagram är: SEProjekt59

Med vänliga hälsningar,
Stefan Mattsson

Post's attachments

Attachment icon image.jpg 812.28 kb, 51 downloads since 2014-08-03 

Typ 1 -59 svart
T1 13 fönster -67 vit/röd
T2 Kleinbus -70 grå
T3 panel -90 vit
T3 Syncro -88 blå
Beachbuggy -69 röd

2

Gött men nästan komplett historia. Det väger bra i dessa fina bilar.

Roligt att ytterligare 59 tittar fram och så småningom rullar på vägarna.