1

Hej!

Mitt första inlägg i projekttråden.
Det här är ett rullande objekt så vänta er inga jätte renoveringar.:P
Köptes i vintras av några vänner till mig och ställdes i garage för att vara redo till sommaren men blev fördröjningar och fick den genom besiktningen först förra veckan.
Den har varit avställd sen -96 och är renoverad en gång under början av 90 talet av förra ägaren så den har inte mycket rost att tala om.
Det jag har gjort hitills är justerat tändning och bränsle då den gick som en påse sk*t då jag startade den första gången.
Jag har renoverat bromsarna, monterat nya däck, bytt allt utom själva fördelaren i tändsystemet och säkert en massa små saker jag inte kommer på nu.
Men det kommer att vara en lugn och sansad rullande renovering eftersom det roligaste är att köra med den.:)

Då ska vi se om jag lyckas få in några bilder på Guldklimpen.
När jag hämtade hem den.
PunBB bbcode test
Bromsrenovering
PunBB bbcode test
Första turen med Guldklimpen och min sambo
PunBB bbcode test
Ventiljustering
PunBB bbcode test
Nya däck
PunBB bbcode test
Nya däck
PunBB bbcode test

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VW Bubbla 1303S -73 "Guldklimpen"

2

Fin.

utifrån första bilden så kan man snacka om "fula ankungen"

Grannen har en liadan stående sedan några år..  kanske ska fråga om man får köpa loss..

3

Bra! Vi behöver fler 1303S-trådar  ICQ/af   Men ett litet tips när det gäller bilder: Ta ner dem till sådär 800x600 pixel och spara dem med ganska hög kompression. En filstorlek på max 200 Kb gör att bilderna laddas mycket snabbare.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

4

Skruvade ikväll.
Jag hade tänkt byta hjullager fram, byta bränslefiltret som någon monterat fram, byta kondensator och montera bransläckaren.
De enda jag fick gjort va bransläckaren och bränslefiltret. ICQ/ae
När jag skulle nypa av bränsleflödet från tanken så punkterade jag slangen och bränslefilter bytet som skulle tagit ca 5min blev en 2h övning då jsg aldrig lyft tanken tidigare. ICQ/ae
Jag fick komma hem till slut iaf och har nu nya bränsleslangar hela vägen. ICQ/ag
Blev inga bilder dock för jag blir så uppe i jobbet att kameran aldrig kommer fram. ICQ/ae

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VW Bubbla 1303S -73 "Guldklimpen"