Hej Vw vänner, hittade inga bilder på Dune Bugs eller "rörhögar" som jag kallat dem i många år, rätt eller fel, vet inte vad de kallas här. Tänkte att det säkert är fler här i Sverige som har sådan, kan ni inte lägga upp lite bilder, i första läget på svenska bilar och sen kan vi säkert spåra ut på V8 monsters, men det var inte min tanke, VW i ggrunden.
Såg en i Ystad för säkert över 20 år sedan och sedan dess sagt till mig själv att en sådan vill jag ha eller bygga. Häromdagen var jag och en bilkompis på bilskrots jakt, vi hade hört talas om en gammal bilskrot, långt ute i skogen och med 50-60 tals bilar. Men såklart var det fel, skroten fanns där, men det var 80-90 tals bilar och inget av intresse, 3 st Bubblor var det ända, men alla 1302:or
Till saken
där stod i alla fall ett sådant här bygge längst in och långt upp, har stora funderingar om jag skall åka tillbaka och fota o fråga om den är till salu.
Men ni som har sådana i gömmorna, använder ni dom och till vad i så fall, gatan eller är det bara i grustaget?
bilder önskas som inspiration..
bild lånat från nätet
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.