1

Vad kan det vara mer än en drivknut som väsnas!
Jag har en bay med irs och alla knutar är relativt nya så det borde inte vara dom som låter. Det är ett återkommade dunk som ökar med hastigheten men slutar när jag bromsar eller gasar..

//Fredrik

2

fresch01 skrev:

Vad kan det vara mer än en drivknut som väsnas!
Jag har en bay med irs och alla knutar är relativt nya så det borde inte vara dom som låter. Det är ett återkommade dunk som ökar med hastigheten men slutar när jag bromsar eller gasar..

//Fredrik

Det borde vara en knut som du beskriver det. Default/hmm

3 Senaste redigerad av kee (2011-06-01 08:22:22)

Ja, jag tycker också det låter som det. Börja med att kolla det enklaste, att inte skruvarna gängat ur sig och drivknuten börjat släppa, sitter allt som det ska, då bör du byta knuten. Det klassiska meket i den här situationen är ju att byta ut själva knuten. Snabbvarianten på samma mek är att byta hela drivaxeln mot en annan beggad. För- och nackdelar med båda såklart.

Edit: Såg att du hade bytt knutarna redan...

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

4

Det lutar väl åt att jag får plocka bort och kolla, på den sidan det låter är dom ett par år gamla enligt den förra ägaren. Den andra sidan har jag bytt precis nyss.

5

om du har trumma med 46centrum bult du drog väl 40kg+? (har råkat ut för många som låssnar o sabbar trumman)

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,