Vad kan det vara mer än en drivknut som väsnas!
Jag har en bay med irs och alla knutar är relativt nya så det borde inte vara dom som låter. Det är ett återkommade dunk som ökar med hastigheten men slutar när jag bromsar eller gasar..
//Fredrik
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Oljud från bakvagn
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag har en bay med irs och alla knutar är relativt nya så det borde inte vara dom som låter. Det är ett återkommade dunk som ökar med hastigheten men slutar när jag bromsar eller gasar..
//Fredrik
Jag har en bay med irs och alla knutar är relativt nya så det borde inte vara dom som låter. Det är ett återkommade dunk som ökar med hastigheten men slutar när jag bromsar eller gasar..//Fredrik
Det borde vara en knut som du beskriver det. 
Ja, jag tycker också det låter som det. Börja med att kolla det enklaste, att inte skruvarna gängat ur sig och drivknuten börjat släppa, sitter allt som det ska, då bör du byta knuten. Det klassiska meket i den här situationen är ju att byta ut själva knuten. Snabbvarianten på samma mek är att byta hela drivaxeln mot en annan beggad. För- och nackdelar med båda såklart.
Edit: Såg att du hade bytt knutarna redan...
Det lutar väl åt att jag får plocka bort och kolla, på den sidan det låter är dom ett par år gamla enligt den förra ägaren. Den andra sidan har jag bytt precis nyss.
om du har trumma med 46centrum bult du drog väl 40kg+? (har råkat ut för många som låssnar o sabbar trumman)
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Oljud från bakvagn
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.