Hej, nybliven bubblaägare här!
Hämtade i fredags min pärla, en marinblå 1302 S från 1972, till vad jag tyckte var ett bra pris med tanke på det fina skicket. Tyvärr regnade det ganska kraftigt när jag var och kollade på den veckan innan så jag missade lite rost och att den någon gång under livet fått en lite halvtaskig bättringslackering.

Så skicket då...
Hemresan i fredags gick väldigt bra. Startar lätt, stabil tomgång, bromsar som tar jämnt och en hyfsad växellåda. Känner dock av lite vibrationer i ratten runt 70-100 km/h och jag tycker att kopplingen tar lite högt upp(men känns annars bra). Motorn läcker lite olja här och var, men det har inte bildats några pölar under motorn i garaget så jag räknar med att det är ok att köra med tills vintern iaf.
Förutom det så fungerar inte vänstra fönstermekanismen ordentligt och det är lite rost på plåten som är under motorn bak(Har den något speciellt namn om man vill beställa ny?)
Inredningen är riktigt fin! Dock föredrar jag de äldre inredningarna med mer plåt och kromdetaljer. Dock går ju allt att byta ut.
Vad är planen?
Min första tanke när jag såg den här och tyckte att skicket var så fint och allt var original var att behålla den så och bara göra en lättare originalrenovering.
Sen såg jag fler och fler saker som inte var riktigt original, lacken bland annat, så jag återgår nog till min ursprungliga tanke när jag började söka efter en bubbla.
Jag vill göra den som om Bugatti, Bentley eller något annat lyxmärke hade byggt den idag. Gärna med moderna material, läder osv fast ändå behålla den gamla estetiken. Krom blandat med modern teknologi som elhissar, centrallås och AC.
Är det någon som kromar nuförtiden? Är väl en ganska giftig process?
Däremot ska det inte synas utifrån att den är fylld av teknik. Bland annat har jag tänkt konstruera elhissarna så att man fortfarande använder vevarna och dölja stereon på ett snyggt sätt. Vi får se vart det lider...
Dock blir allt detta förmodligen till den långa, kalla vintern. I sommar ska jag bara glida och låta den vara som den är. 
Lite bilder från ikväll när jag var i garaget och försökte göra en grundligare evaluering av skicket:
Tjejen som hade den innan gillade klistermärken, det gör inte jag...
Fräsch inredning!
Kul grej, jag jobbar som ingenjör på Autoliv i Vårgårda med just bälten. 

Nöjd ägare
Inredningen igen.
Taket är också fräscht
Den här dymotejpen kan väl inte vara original? Sitter det ett emblem eller så där annars?
Fick med lite läsmaterial.
Lagomt kladdig motor på 50 vilda hästar.
ROOOST!
Den halvdassiga lackeringen... Skulle gärna göra den bättre, funderar på om man kan slipa ner den lite och få en bra finish utan att behöva strippa hela bilen? 

OBS !!!!detta är inte tänkt som kritik!!!