Har en DH med en 1600 motor i. Har stått sen millenieskiftet enligt papperna. Det är en riktigt solid buss, och allt funkar... Utom motorn som vägrar gå runt.
Har haft ut stiften och det var lite oxid på 3 stift, så gissningsvis har det ärgat i de cylindrarna. WD40, rostlösning och hydraulolja är fyllt i cylindrarna. Försökte dra den efter traktor på 4:an och 3:an, men det blir bara däckskrik och motorn sitter som berget. Kan tilläggas att oljan i tråget är fin och visar ej tecken på fukt.
Någon som har något bra knep?? Har läst att man kan hamra tillbaks cylindrarna, men det låter grymt riskabelt. Ska jag pumpa i diesel istället för oljan i cylindrarna? Är det bättre? Är det någon ide att försöka dra den baklänges med typ 3:an i för att eventuellt få "rätt cylindrar" att backa och på så sätt underlätta? Vågar man försöka starta den med startmotorn eller bränner man den då?
Tacksam för tips!!
Haft: Splitbuss-61, Westfalia-73, 1303-73, 1303 BIG-74, 1302 CAB-72, DH-75, 1500-67, Baja-72, Tristar-90
Har: Deluxebuss-77, DH-78, 1500-67, Buggy-67, Magnum DH-90



