hade aldrig vågat åka med bränsleledningarna så...... men det är bara jag. jag har plastledningar jag oxå men har dragit dem skyddade inne i kupén....
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » 1303s Subaru drivlina SUBBLA
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
hade aldrig vågat åka med bränsleledningarna så...... men det är bara jag. jag har plastledningar jag oxå men har dragit dem skyddade inne i kupén....
Varför är det så dåligt att de har dragits så? De är ju knappast den lägsta punkten? Är det så illa? 
Varför är det så dåligt att de har dragits så? De är ju knappast den lägsta punkten? Är det så illa?
Jag hade aldrig vågat köra med oskyddade plaströr under bilen alls. Jag vet ju hur jag kör med mina bilar oavsett modell och dessutom har jag en välkänd otur... Var ska du dra vattenledningar förresten?
Hade mina som du har innan jag insåg att det var olämpligt... Göra om göra rätt fick de bli för mig...
Finns de en chans att de blir katastrof så vill jag göra de jag kan för att undvika.
Om du är osäker så ring då sfro besiktningsman för du ska väl regga om?
abdalh121 skrev:Varför är det så dåligt att de har dragits så? De är ju knappast den lägsta punkten? Är det så illa?
Jag hade aldrig vågat köra med oskyddade plaströr under bilen alls. Jag vet ju hur jag kör med mina bilar oavsett modell och dessutom har jag en välkänd otur... Var ska du dra vattenledningar förresten?
Hade mina som du har innan jag insåg att det var olämpligt... Göra om göra rätt fick de bli för mig...
Finns de en chans att de blir katastrof så vill jag göra de jag kan för att undvika.
Om du är osäker så ring då sfro besiktningsman för du ska väl regga om?
Min känsla säger mig att jag inte ska dra ledningarna i bilen, får bli så! 
Vattenledningar ska jag dra längs infästningen för karossen en på varje sida, och fästa de längs karossen helt enkelt
Därför väntar jag med just den biten tills karossen är på plats!
Idag fick jag hem min kuggstångsstyrning. Helt komplett, från en kille på thesamba i USA, dåligt med sånt i sverige..
Är inte kuggstångsstyrningen samma som Golf?
Nej men passat och Audi 80 har likadan 
Meeen jag frågade ju massor men ingen som svarade
haha jaja nu har jag skaffat skiten iaf!!!
Ojdå det missade nog jag tyvärr. Men som jag förstått det så är det ändå nån komponent vid rattstångens anslutning som är specifik för 1303? Den kan säkert vara besvärlig att få tag på separat så helt i onödan var det ju inte 
Salam
Nu har det hänt massor, vinkelslipen har jobbat för fullt och kapskivorna byts ut en efter en och ögonen får i mer och mer smuts även med skyddsglasögen. Med andra ord är jag igång igen!
Hämtade min kaross från skåne som var i mycket bra skick för mitt ändamål.
Det är en 73a med omsvetsat tak till en med taklucka! underbart

Vi lyfte ner karossen på kvällen och jag började meka med den dagen efter, mcyket koffein och spänning i kroppen gjorde att jag inte kunde hålla mig! 
Fick hjälp av chefen(far min) med att lyfta upp den på bottenplattan för att det skulle ta mindre plats än när de är separerade...

Sedan började jag med att kapa bort fronten, och den som hade grejat med karossen hade svetsat den ordentligt vilket gjorde det ännu jobbigare än de vanliga punktsvetsen frontplåten egentligen sitte med!
Provade kylaren som vi hade flera ex av i garaget. Kommer från passat kompakt och smidig, billig och även finns överallt att få tag på!
Passade utmärkt och stack upp väldigt lite!


Kylaren sitter bak och fram på bilderna med meninge, in och utgångar kommer såklart vara in mot bilen!
Frontplåten var inte 100% på plats heller.
Då rör vi oss lite bakåt i bilen. För nosen på lådan behövs lite mod karossen för att den ska få plats. Det räcker med vääääldigt lite kapningar, folk som har gjort detta överdrev med vinkelslipen nu när jag ser hur mkt det behövs. 
Det hade räckt med ännu mindre än detta hål.
Men eftersom jag ville att den ska monteras mycket lätt då jag vet att jag oftast är själv när jag monterar motor och låda så ville jag inte att det ska vara tight så jag kapade bort hela skiten och ska boxa in det senare!
Observera dock att det inte behövs så överdrivet hål, det är bara jag som valde detta!
Nu kommer det bilder som säger till er, VÄLJ INTE QUADCAM SUBBA MOTORER, nöj er med SOHC NA motorer om ni är rädda för att kapa..
Nu är det oxå väldigt orättvist för att i subarugears motorfäste finns 2 lägen. 1 läge för twincam motorer ej22 mm mm och ett lägre läge för ej25 ej20g mm som sänker hela motorn för att göra plats åt den under plåten, deta enda man behöver kapa är för lilla utsticket från kamremkåporna. Nackdelen som jag anser med de lägre hålen är
1: man behöver korta ner drivaxlarna
2: Liten höjdmarginal eller markfrigång(alltså fucka tråget eller grenröret så galen jag är när jag kör)
3: korta av oljetråget(fast det tror jag att jag måste göra i alla fall.
Men när jag kör med högre hålen så får jag 1 nackdel, som nästan överväger dom alla för vissa..Mycket tight och mycket kaross modd som kommer behövas, den motorn är så jävla bred, helt sjukt alltså! Den tar i överallt om man är så dum som jag som ville prova att köra med övre hålen
men nån måste göra det, slipper gärna svetsa om grenröt och beställa nya special drivaxlar 
Så här kommer lite läskiga bilder! 
Det blir mera kapa innan man börjar styva upp allt igen!
Kuggstångsstyrning var inplanerat och pga att reservhjulsbaljan var lite kasst lagad så kapade jag bort den för att lyfta upp lite och lyfta upp hela styrningen för att få plats som flera har gjort här med sina 1303s
Hängde upp hela styrningen för att få en hum om vart den ska vara och sen markerade jag bara. Det visar sig sen hur rätt eller fel det blev
Imorn blire att svetsa muttrar på en metallplatta som sedan svetsas fast på innerskärmarna som fästen!
nästa på listan är att fästa styrningen, kapa klart allt och börja svets så man kan skicka in den på lackering så fort som möjligt.
Peace and out!
Abdullah Alkhaigani
Snyggt jobbat ! 

Vet du vad det är för fabrikat på ormboet/avgasgrenröret... 
Vet du vad det är för fabrikat på ormboet/avgasgrenröret...
Hehe ormboet är tyvärr vad 98orna kom med
kaos!
Vill du sälja??
Javisst, jag ska försöka använda den från 99an då det är bara ett rör som går mellan topparna. Om du inte har sån?
NU har det hänt lite mer grejer!
Skruvade ihop lådan med motorn för att fästa den exakt där den ska sitta för att se att det inte tar nånstans, som ni ser så har jag kapat emr på innerskärmarna än sist
eftersom jag valde att höja motorn istället för att sänka den som många gör med quadcam motorerna så hamnar kamremskåporna högt upp och kommer att sticka ut intill skärmen, så jag kapade det som behövdes, ska snygga till des sen med plåt
och då var allt på plats, ska bara få till mellanplåten och motorluckan idag.
Har även bockat till en box för golvet bakom baksätet som ska höjas upp
det blir en skruvbar box för att komma åt allt lättare vid mek
Mycket bra jobbat
Fortsätt !
Mycket bra jobbat
Fortsätt !
Tackar 
Idag åkte mellanplåten och motorluckan(motorluckorna rättare sagt, ska ha 2 olika) på stryk och kuttades till så att de går fritt från motorn. Nu passar det precis. Men ska kapa lite till så att man tar hänsyn till rörelsen från motorn vid vrid.
Måste säga att det blir ganska så fint, inte så illa som jag trodde med tanke på att motorn sitter högt upp.
Men shit...Skönt med ett stort och rymligt motorrum.
Vi får väl hoppas att motorn inte rör sig så mycket... 
Vi får väl hoppas att motorn inte rör sig så mycket...
Verkligen inte
nä men jag ska kapa mer för att motorn kommer att röra på sig mer eller mindre..
Hur går det med bygget?? Lite uppdatering och bilder vore kul!!
Hur går det med bygget?? Lite uppdatering och bilder vore kul!!
Halloj! japp har gått lite väl för längesen sista uppdateringen
Anledningen är att jag är i grymt behov av en bruksbil och försöker jobba med t3 dubbelhytten som får sig en subarumotor den med. Bubblan får några behandlingar då och då!
Jag kapade ju upp reservhjulsbaljan och mellanplåten fram, svetsade dit fästen/stag för kylaren. Sedan skulle jag provmontera skärmar...hahah gick sådär va
SOm tur var så löste hammaren det och jag fick till linjerna och skärmen sitter bra nu.
Sen skulle jag provmontera mellanplåten, och fick en glipa på ca 2 cm till andra sidan vilken jag glömde ta kort på!, vad hade hänt här då? jo framänden hade särat på sig med tiden då jag inte hade svetsat några stag. jaja, kapade upp stagen för kylaren och sedan med spännband tryckte ihop fronten några cm och sedan svetsade om
Tattigt men grymt! 
Och nuuu är fronten helt inpassad och ser grymt bra ut! 
Passade även på att såga hål för luftutsläpp genom skärmarna, som förhoppningsvis ska hjälpa med att fronten inte ska lätta lika mycket när vinden i höga hastigheter blir " instängd" och skärmarna funkar som heliumballonger istället...
Fick hem min hela upphängning från UK från LA performance.
20stegs justering i hårdhet på dämpningen och specialbyggda efter önskat körhöjd/fälg och däckstorlek
Nu när resten ändå syns i bilderna då jag inte hade en annan bild på fjäderbenen så har jag väl redan avslöjat mit fälgval som jag egentligen hade tänkt överraska med en bild på när den står på dom
Valet blev udda nog en Rota RKR 8.5 fram 9.5 bak med ET´ -10
Klassisk design med en del kaxighet!
Sulorna blir de på bilden. Federal RSR 225 runtom. Som senare ska bli 225 fram och förhoppningsvid 245 och gärna 50 eller högre i profil
Men nu har jag dom, nån som har samma märke men bredare som vill byta ner sig?
Org grenrör var nån typ av en equal length/ormboaktig som pre 99 körde med. Jag ersatte den med en 99as grenrör just för att den gör mig mycket mer plats för avgasdämpare och ger god marginal i markfrigång! 
Det är den övre på bilden, bilden är tagen från google
Har även kuttat tanken min för att montera en intank pump från imprezan. Walbro 
Tanken behöver lite uppfräschning
Bästa sätt??
är det slipa som gäller?
Får se hur man gör det här
Nästa på lista är att lyfta karossen så fort som möjligt för att blästra allt under den och lacka/behandla för att montera den på plattan en gång för alla och börja monteringen av allt. Lackering får bli nästa vinter efter att ha kört med den ett tag..Har inga cash

Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » 1303s Subaru drivlina SUBBLA
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.