Just nu är den tyska bussen 5ggr bättre än den brasilianska 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Sidor Föregående 1 … 112 113 114 115 116 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Just nu är den tyska bussen 5ggr bättre än den brasilianska 
I dagarna blev detta klart i Malmö. Herbie63: jag fick en liten tår i ögat, kan det vara pollen i luften?
Snyggt OCH praktiskt...
Tåren är nog lyckobetingad,män får gråta.. 
Tackar. Resan till Småland 24 mil gjordes utan bakfönster alls och någonstans mitt i mörkaste Småland utanför stugan skruvades safarin på. Svettet rann och ögonen var fyllda av tårar. Kleenex all over the place. Å så klumpen i halsen, icke att förglömma. Det märkliga är att det suger in mer avgaser utan fönster än med oppet bakfönster (ung. som på bild). Öppet fram o bak vill säga.
Jag vet gott att det ska vara öppet framme om det är öppet bak. Men lite avgaser sugs in även om man gör rätt. Fast mindre nu än innan.
Förklara det den som kan, jag förstår inte men vad vet jag, jag lever säkert i "the blue" och har missat något fundamentalt.
Men nu är det cool-lugnt, klappat och klart efter 1-års väntan från CE... Som jag blev mobbad för det!! you know who you are!!

Fint Claes 
du får komma hit och montera min öppningsbara bakruta oxå, nu när du har det färskt i minnet 
Nu e den ihop igen och går som en dröm 
Fint Claes
du får komma hit och montera min öppningsbara bakruta oxå, nu när du har det färskt i minnet
Det enda klyddiga var gummitätningen mellan glas och ram, tog sin tid och mycket såpa innan det satt på plats,
tre man brottades med detta en lång stund, till slut ordnade sig kanske inte 110% perfekt men ändå.
Resten var faktiskt enklare än jag trodde, borrade hål försiktigt och skruvarna satt som ett smäck. Tips: använd
Loctite just in case. Och glad blev jag när jag skruvade jailbars på efteråt och det passade perfekt. 
En märklig sidoeffekt som inte jag tänkte på är att man hör motorljudet på ett helt annat sätt när rutan i 45 graders
vinkel reflekterar in i kupën, man tycker sig höra alla möjliga konstiiga vibrationer o oljud. Mycket underligt.
I dagarna blev detta klart i Malmö. Herbie63: jag fick en liten tår i ögat, kan det vara pollen i luften?
Höhö ja pollen är lurigt, likadant när jag bes min gröna 63a först körde besiktningsmannen ner i bromsprovaren la då märket till att ögonen på honom tårfylldes sen skulle ju underredet kollas och då bara forsade tårarna...
så lurigt är det 
Läste lite längre ner att du blev mobbad bara för att du körde utan bakruta...typ ett år...finns det sånna hemska människor???
skönt du äntligen fick din ruta 
Tycker mig känna igen bakgrunden på dina bilder, eller? Om det är där jag tror det är var jag där idag med 63an som förövrigt inte varit ute sedan Bug Run Classic...
Kul att "snöplogen" gick så långt som till Småland!
luftgekühlt skrev:I dagarna blev detta klart i Malmö. Herbie63: jag fick en liten tår i ögat, kan det vara pollen i luften?
Höhö ja pollen är lurigt, likadant när jag bes min gröna 63a först körde besiktningsmannen ner i bromsprovaren la då märket till att ögonen på honom tårfylldes sen skulle ju underredet kollas och då bara forsade tårarna...
så lurigt är det
Läste lite längre ner att du blev mobbad bara för att du körde utan bakruta...typ ett år...finns det sånna hemska människor???skönt du äntligen fick din ruta
Tycker mig känna igen bakgrunden på dina bilder, eller? Om det är där jag tror det är var jag där idag med 63an som förövrigt inte varit ute sedan Bug Run Classic...
Kul att "snöplogen" gick så långt som till Småland!![]()
haha! nä Herbie63,"hemska människor" vet jag inte om det var, det var rätt kul ändå och det peppade mig till att skypa CE typ en gång i veckan och höra samma visa varje gång. Jag tror det hann bli 52 gånger innan rutan äntligen kom måste vara rekord.
Bakgrunden på bilden är exakt där du tror och idag var det dags att betsa och fernissa lite specialgrejjer som kommer bli bra tror jag. Original VW "one car only".
kul att du var där, få kolla på den 63:an någon gång och jag har full förståelse för besiktningsgubbarna. Snöplogen seglade som en svan på Smålands 70-vägar, spikrakt, är lite ovan vid det får jag villigt medge!
high five!
Har just kommit hem från landet och är nu luftkyld igen, det har varit några resor fram och tillbaka med det, men nu ska jag åka buss resten av sommaren.
Men det mest oväntade och roligaste var att grannen på landet gav bort en husqvarna åkgräsklippare till mig. Har stor tomt, så såna grejer är najs! 
Köpte en Westfalia pickup från 1974, har stått sedan 1997, 6200 mil. "Hittade" den 5 km hemifrån, har sett den i minst 10 år och häromdagen ringde jag och fråga och då var den till salu snabbt... barn, sambo och nytt boende osv.. Titta och köpte den i onsdags och hämta den i dag Söndag. Ett nytt däck o 5 l bensin, sen körde jag den hem de 5 km, dock utan bromsar då huvudcylindern släppte igenom, så det blev en lugn färd på småvägarna.
Städa av den hemma med allt som låg på flaket och invändigt av reservdelar och tillbehör, tanken var att de skulle renovera den så flaket var avplockat och felvänt, men plåtflaket är lagat :-)
Vi får se vad som händer med den, den ställs undan ett par år i väntan på tid och reservdelar, frugans EH från 1979 har företräde för tillfället och kommer in till hösten i värmen.

Visserligen gårdagens händelse, men ändå värd att nämna....satt å slöade efter nyligen intagen middag på Huvudstagrillen i Solna, när en polisbil med släpvagn svängde ut från polisgaraget intill o svängde ut på den större gatan intill....men, det var bilen som svängde, släpet hoppade av o körde rakt fram.
...rätt ut i korsningen. De hade satt på katastrofwiren så släpet tvärnita o landade på det dåligt upphissade stödhjulet, varav det knäcktes av kraften när den landade.....
Ut irrar en kvinnlig polis från passagerarsidan, som börjar fumla med handbromsen...som satt som berget. Hon får till slut loss den o ska börja putta tillbaka släpet mot utfarten....det gick ju inte, med brutet noshjul. Nu börjardet bli lite kö i korsningen....stjärnchauffören känner att han behövs o kliver ur. Kvinnan börjar direkt munhuggas... Du kan inte ha satt dit släpet riktigt, amatör!
Killen skruvar loss stödhjulet o de kan med gemensam kraft flytta in släpet på utfarten igen. Killen backar sen in bilen, o efter lite fummel kommer de iväg med släpet i en rivstart...
Varför hände inte detta i rusningen mitt i veckan, istället för en lugn lördag eftermiddag?
Då hade middagen varit än mer njutbar. 
Städade hela garaget idag 5 tim! vad skit det blir när man plåtrenoverar! Forumbilder och jag har visst inte samma tider för det funkade inte nu när skulle lägga ut?
försökte få min tändningsnyckel kopierad, men swesafe i uppsala hade inte ämnet som behövdes. WT4. någon som kan tipsa om annat ställe att kopiera den på eller var man kan kan köpa ämnen?
Skulle hämta mina nylackade fälgar idag...men de ska lackas om.
Svart och vitt är svårt att skilja på
Ska hämtas på måndag och då är de förhoppningsvis lite vitare än svart...
Jaja alla gör misstag...de var j-vligt bra lackade iallafall.
Nya Gasoline #7 i lådan
Nilssons Shell buss, och Woffe hemma hos reportage, med bussen och P speedstern...
Trevlig vw läsning..
sen som vanligt en del trevlig/intressanta articklar... klart man prenumererar... 
Skrotat en Passat. Bara sex bilar kvar, det känns tomt.
/Anders
Jag är något på spåret, o jag har ensamrätt. Snart måste jag köpa fler hyllor.... 
Hmmm, skulle kanske valt en mindre vagn till bussen...?
![]()
Eller så kan du parkera bussen i husvagnen, du får ju ändå plats att sova 
En dagens och en gårdagens händelse.
Igår körde jag halva Skåne runt i ghian, det resulterade i att en man kom fram och erbjöd mig två större plåtmodellghior från 60talet 
Och idag körde jag buss i andra halvan av Skåne, det resulterade i att en kille kom fram och erbjöd mig en splitbuss
dock ett riktigt vrak som han hade stående på sin mark. Ena kaross sidan har börjat ramla av, så det är nog inget att renovera. Men jag fick gärna komma och hämta det jag ville ha 
Var på marknad med pappa idag och fyndade lite vw saker
Sen har jag en fråga, en split ratt som behöver renovering vad är värdet på en sån? Den har lite sprickor men inte jätte allvarliga sen är den sliten med.
Jag är något på spåret, o jag har ensamrätt. Snart måste jag köpa fler hyllor....
Det där lät intressant, ensamrätt är ju också lite statushöjande. Ser verkligen fram emot några bilder på vad det nu må vara 
Hmm, vi bor 2-3mil? från den stora skogsbranden, men röken syns/känns bra ändå här... 
Sidor Föregående 1 … 112 113 114 115 116 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.