50 split skrev:Är det tipp på din westy-pickis original, eller vill du bygga med tipp?
Googla på lastväxlare i danmark, om du vill se lösningar med wire. Där är dom mycket vanliga. Vad är baktanken? Ska du kunna lossa och lasta en bil på marken å dra upp på bilen? Jag tvivlar att du klarar så bra lastvikter om du ska bygga någon typ av växlare oavsett om den har krok eller wire. Bättre med fast westyflak och ramper om det inte är en formel v som ska lastas.
Jag vet av ett par westys, om du behöver tips, har även diverse bilder på dessa åkdon. Dock UTAN tippbart flak.
Hej, helt klart relevanta frågor du ställer. Westy pickisen har fast flak.
Baktanken är att kunna lasta min Formel Vee (500 kg) på den, och då har tanken varit: en Tipp kunde vara trevligt tyckte jag, sen väckte Mogge tanken om lastväxlare, jag har också varit inne på att montera en kran. Jag vill känna på de olika alternativen, men det är fortfarande tippflak som känns mest "original".
tar gärna emot bilder på fler westysar...
filip.f (snabela) telia.com
ps. när jag skrev att jag ville lasta Avanten, detta är ingen bil utan en midjestyrd minilastare på 600 kg, ursäkta ev. missförstånd här, jag tänkte inte så långt som till Audi Avant...
Filip F. V.Wång, Högestad, Ystad
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.