För att göra allt intressant inför måndag morgons avresa, kände jag att det var dags att titta till instrumentpanelen.
Hade ju gärna varit lite skönt trotsallt om tank och tempmätaren fungerade.
För ett par månader sedan bytte jag den trepinnade regulatorn, utan att något positivt hände.
Har mätt med voltmeter och pekat med testlampa på anslutningar fram och bak, för att se så ström kommer fram både till tank o tempmätaren, och det gör det.
Läste precis ett tips om hur jag skulle lura själva mätaren. Kabel mellan jord till svart/lila(nr7) och tändning på, så ska tankmätaren röra sig. Och det gjorde den med så då funkar iaf mätaren.
Så då "måste" felet ligga i själva tankgivaren, då den visst brukar ge upp. Jag har en tankgivare liggande som ska bli monterad asap, men det som förvirrar mig nu är att jag har bytt tempgivaren på termostathuset och mätaren inte rörde på sig. Och då tank+temp hör ihop är jag rädd att det ändå inte kommer fungera med ett tankgivarebyte heller.
Jag behöver lite tips om var jag kan kontrollera att allt står rätt till.
Väldigt flygande fråga men varför rör inte sig tempgivaren? Hur lång tid ska det ta innan nålen ska röra sig?
Värmen plågar ett redan förvirrat sinne. Ursäktar om texten är rörig.