1

För att göra allt intressant inför måndag morgons avresa, kände jag att det var dags att titta till instrumentpanelen.
Hade ju gärna varit lite skönt trotsallt om tank och tempmätaren fungerade.

För ett par månader sedan bytte jag den trepinnade regulatorn, utan att något positivt hände.
Har mätt med voltmeter och pekat med testlampa på anslutningar fram och bak, för att se så ström kommer fram både till tank o tempmätaren, och det gör det.

Läste precis ett tips om hur jag skulle lura själva mätaren. Kabel mellan jord till svart/lila(nr7) och tändning på, så ska tankmätaren röra sig. Och det gjorde den med så då funkar iaf mätaren.
http://i995.photobucket.com/albums/af77/Fircai/Syncro/WP_20140709_18_33_08_Pro_zps89bb10f2.jpg

Så då "måste" felet ligga i själva tankgivaren, då den visst brukar ge upp. Jag har en tankgivare liggande som ska bli monterad asap, men det som förvirrar mig nu är att jag har bytt tempgivaren på termostathuset och mätaren inte rörde på sig. Och då tank+temp hör ihop är jag rädd att det ändå inte kommer fungera med ett tankgivarebyte heller.

Jag behöver lite tips om var jag kan kontrollera att allt står rätt till.
Väldigt flygande fråga men varför rör inte sig tempgivaren? Hur lång tid ska det ta innan nålen ska röra sig?

Värmen plågar ett redan förvirrat sinne. Ursäktar om texten är rörig.

Läs inte detta.

2

Ta bort säkring/relähållaren "1skruv och lyft" bakom där till vänster sitter två Lusiakronor med en helvetes massa jordanslutningar, dessa är skruvade rätt i plåten, där brukar det ärga. Gör rent och i med två nya "något större" skruvar och testa funkade för mig när jag hade liknande problem. Kan ju funka på din med.

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

3

Tempmätaren lever! Har varit där tidigare bland jordningen och rotat med fil/kniv o 5-56, i samband med att jag bytte kopplingcylindern. Var 2 kontakter jag inte tryckt in ordentligt, men känns inte som dom satt dåligt, men det kanske var dom ändå?
1 down 1 to go. Tack iaf!! ICQ/ag

Läs inte detta.

4

Ok. Så det var upplagt för att byta tankgivaren ikväll.
har precis avbrutit det. Såklart har Nokia inte gjort så att man kan ladda upp bilder som en normal telefon kan.
dwt sitter en gänga med en 12mm bult och bränsleslang på givaren som är på bilen. Men ingen sån på den nya jag fått hem. Vad fan e det här???

Läs inte detta.

5 Senaste redigerad av hero (2014-07-10 20:31:15)

Ok. Så det var upplagt för att byta tankgivaren ikväll.
Men det fick avbrytas. Nokia vill inte ladda upp bilder heller så jag blev än mer irriterad..

Det sitter en gänga med en 12mm mutter o bränsleslang på givaren som är på bilen.
Men ingen sån på den nya jag fått hem. Vad fan e det här? Varför sitter det inte en sådan på den nya jag fått hem? Eller varför finns det en sådan på den som sitter på?
Jag orkar inte beställa mer saker som är fel. ICQ/ac

http://i995.photobucket.com/albums/af77/Fircai/Syncro/temporary_zpsb0ed0746.jpg?t=1404934057

http://i995.photobucket.com/albums/af77/Fircai/Syncro/temporary_zps69d8529c.jpg?t=1405020403

Läs inte detta.

6

Din gamla är förmodligen utrustad med uttag för bränsle till värmare original vilket din nya inte har.

Det är väldigt ovanligt med uttag för värmare dom flesta montage gjordes så att man klippte tillförselledningen och satte dit en förgrening där man tog bränslet till värmaren.

7

Arso. Special Special alltså.. Det är väl typiskt att man aldrig kommer ifrån sånt.

Var nånstans brukade man sätta förgreningen ?
Hur ser det ut bakom plattan på den gamla givaren? Är det bara en slang rakt ner i tanken eller? Skulle det vara möjligt att bara koppla med t-koppling direkt till returslangen (för så lite arbete som möjligt)? Då skulle jag bara behöva vinkla upp den.. hmm..

Läs inte detta.

8

Monteras innan bränslepumpen