1

Hallå allihopa.

Jag har en liten fundering som jag behöver hjälp med av er som är experter på detta.
Själv är jag så långt från expert som man kan komma.

Jag har en bay buss -75 utan motor.
Men har nu fått fatt i en typ 1 1300 maskin från -68.
(Jag vet att det knappast är optimalt men det var den enda jag hitta i min prisklass och jag är så sugen på att få bussen att rulla):-)

Min fråga är:
Passar den?
Går det att (utan modifieringar) sätta denna 1300 i min Bay?
Funkar det på lådan med fästen, svänghjul o annat?

Mycket tacksam för hjälp. :-)

2

Avsaknaden av svar får mig att anta att jag ställt en korkad fråga.
Kanske den fått en o annan att dra på smilbanden, vad vet jag  ICQ/ag , men det får jag bjuda på i så fall.
Som sagt nån expert på området är jag inte.
Hoppades att någon här av er 'hardcore entusiaster' ändå kunde hjälpa en nybörjare.
Killen som har motorn vill ha svar i dag om jag ska ha den men jag vågar nog inte köpa den förrän
jag vet om min ide funkar så att säga  ICQ/ab
Så jag är fortfarande tacksam för svar.
Behövs det kanske något mer kompletterande uppgifter innan det går att svara på frågan?  ICQ/ab

3

Skillnaden på bubblan och bay bussen är väl att motorn behöver sitta fast i bakkant på en baybuss. Alltså behöver du fixa en "bussbalk" vilket du kan testa Googla på. Denna bussbalk behöver i sin tur fästas i motorn som då bör ha dessa "hål för bussbalk" vilket också diskuteras  ganska ofta på forumet:)

Diskuteras bland annat i den här tråden: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=27868

Sen så kommer inte kylplåtar att stämma nåt vidare om där suttit en typ4 motor innan men detta bör ju gå att bonnmecka ihop enkelt om det är ett budget bygge.

Svänghjul koppling startmotor får du även kolla upp så att de funkar ihop.

Fler frågor än svar kanske.. Kör hårt:)

4

Aha, Jag tackar o bockar för svaret.

Dina svar/frågor ICQ/ag  var allt jag behövde för att bestämma mig att avstå från att köpa motorn.
Tror hellre då jag satsar på att leta vidare efter en "billig" typ4 maskin i stället.

Tack tack  ICQ/ab